Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du var ulv i en lek. Cirkus var med i den och Dramatik var ängel. Du skrev klart och tydligt i leken att du trodde Dramatik var ängel och till natten käkade ni henne.
Cirkus var du med och lynchade i sista sekund med spiken i kistan och du blev därmed godförklarad.

Edit, Cirkus var alltså ulv i den leken.

Oki, jag minns inte del leken alls. När ängeln är kvar är det ju mer ok att outa goda specialroller om det är viktigt för goda sidan att det görs. Och då måste jag förstås hålla fast vid det även som ond.

I denna lek ville jag verkligen inte outa Snurris, jag var väldigt tveksam på om jag ens hade rätt men jag ville inte riskera att lyncha nån jag trodde eventuellt kunde vara siare. Sen fick jag massor av frågor om det som jag försökte besvara lite "otydligt", sen försökte jag hänvisa till Snurris inlägg och få folk att tänka själva men till slut var jag ju typ tvungen att skriva ut vad jag trodde. Utan min insats runt lynchen så hade ju Snurris troligtvis lynchats, så det är knappast mitt fel att siaren är död nu.
 
Skrev du inte att det skulle vara intressant just om det var efter? :confused:

Förresten, jag har suttit och letat efter dina teorier om TLV men du har så förbannat många inlägg så jag har lite gett upp. :p Skulle du kunna upprepa eller länka? Jag hittade röstinlägget men det sa inte så mycket mer än undanglidande teorier... Jag undrar för jag inser att TLV helt glidit under min radar.

Ja det skrev jag visst men jag menar före.
Fattaruväl!;)

Jag tänkte om förklaringen kommit före DL och accepterats så hade det dels varit besvärligt för Habina, när hon sedan röstade på Snurris, dels förklarat Niyamas kommentar om att Habina väl var ond. Jag reagerade på den, för jag tycker kommentarer om att någon är ond för att den inte ser det man själv ser är skumma. Nu drar jag mig inte till minnes om Niyama har förklarat varför hon trodde det eller om det hela var ett utbrott av frustration (verkligt eller spelat).

Beträffande TLV har hon låg profil och det beror nog på IRL. Men jag reagerade första dagen på en kommentar om röster som "rasade in". Jag tycker ofta sådana kommentarer kan vara lite ulviga, sen om den som ryker var god är det lätt att lyfta fram att man ifrågasatt. Sen när jag var på var inte just min konstig. Blir lite skeptisk när det slätas över. Så var det något igår om att jag inte brukade sticka ut, vilket jag tyckte var skumt. TLV har inte gjort så mycket men hon kan ju vara ond för det.

Ligger i sängen med mobilen så jag kan inte leta citat, men det var en sammanfattning.

Sedan låste sig min dator igår vid DL, därav sparsmakat röstinlägg.

Och så tog mobilbatteriet slut!
 
@Myrten Haha! Tänkte jag med. "Varför är det intressant om det var efter?" "Nähä, var det inte intressant när det var efter? O_o " jag var typ ---> :confused:
:D Men ok, då förstår jag, och håller med. ;)

Ahh okej tack! Citaten kan jag nog titta på själv, TLV har bara skrivit 29 inlägg mot dina 100. :D
 
Okej. 13 kvar.

Varav jag enligt tidigare teorier vill sätta Myrten till goda sidan.
LindgrenV till neutral mot god eftersom hon var så velig igår och jag tror det var en god som inte hade en aning om något.
LenaH verkar vara den som är siad.
Jag vet var jag har mig själv.
Monstermom tycker jag ändå verkar leta onda.

Cirkus, Niyama, Caisa, Idahoe har jag ingen koll på.

Klara verkar tänka vettigt så håller henne neutral mot god så länge.

Habina är jag tveksam emot.

Vilka är glömda?

TLV vet jag inte. Har inte sett mycket av henne.
Hedinn likaså.

Jag håller med om LindgrenV, LenaH och Myrten. Monster känner jag mig skeptisk till, men har ju en tanke om att hon kan höra ihop med Myrten.

Idahoe har jag nästan glömt bort :nailbiting: Cirkus har jag noll koll på. Hennes tidiga röst på Snurris igår talar väl inte till hennes fördel.

TLV har jag inte heller koll på alls. Hedinn vacklar jag mellan att tro att hon är ond och tro att hon är god. Och så var det du, som jag också känner mig skeptisk till.

Tillägg: glömde Caisa, men hennes försök till röständring igår tycker jag talar till hennes fördel i alla fall. Och idag känns hennes teorier vettigare än tidigare.
 
Idahoe har jag nästan glömt bort :nailbiting: Cirkus har jag noll koll på. Hennes tidiga röst på Snurris igår talar väl inte till hennes fördel.

Varför? Vid det laget hade väl inte Snurrfian gjort något som kunde identifiera henne som sia? Cirkus röstade tidigt på eftermiddagen, det teoriinlägg du hänvisat till som ledtråd till Snurrfians roll kom väl senare? Eller?

... Jag går och letar...
 
Varför? Vid det laget hade väl inte Snurrfian gjort något som kunde identifiera henne som sia? Cirkus röstade tidigt på eftermiddagen, det teoriinlägg du hänvisat till som ledtråd till Snurrfians roll kom väl senare? Eller?

... Jag går och letar...

Nä kanske inte, men hon hade inte heller gjort något som förtjänade en röst tycker jag.
 
Nä kanske inte, men hon hade inte heller gjort något som förtjänade en röst tycker jag.
Hon var skum!

Men såhär i efterhand reagerar jag på cirkus godförklaring av dig direkt efter DL. Siar-kopia? Dock löst.

Allmän fråga: Finns det någon anledning att onda sidan skulle vilja ha demonen lynchad?
 
Vad är det som är konstigt med att tro att hon är (någon) spion? Är det specifikt ondheten du ifrågasätter, eller spionrollen?
Fast har det diskuterats att hon skulle vara god spion? Och ja, jag ifrågasätter främst ondheten, för helt ärligt, hade inte Myrten "krävt" utveckling och förklaring av Niyama så hade hon väl aldrig skrivit ut det? Så jag har lite svårt att se hur det skulle ha varit planerat från hennes sida att outa Snurrfians roll.
 
Nä kanske inte, men hon hade inte heller gjort något som förtjänade en röst tycker jag.

OK. Bara för att reda ut det nu när jag tagit upp det, Cirkus röstade på Snurrfian 14.01 (motiveringen: för att jag tycker att hon är märkligast hittills, dels hur hon ifrågasätter en teori runt en ond med att varför just den rollen är viktig - vad fan - alla onda är viktiga att få ut just nu. Dessutom så gillar jag inte hur hon tycker att Monstermom som verkligen letar onda och vrider på varje sten - spelar som en ond Habina (alltså det är så långsökt....)) och Snurrfian skrev sitt teoriinlägg 20.47 (834).

Så Cirkus kan i alla fall inte ha läst det inlägg du hänvisar till som avgörande för Snurrfians godhet när hon lägger rösten. ;)

Jag förstår ju misstankarna mot Snurrfian, jag tyckte hon var väldigt suspekt som kom med påståenden hon inte kunde backa upp. Nu vet vi ju att hon var god, men jag har inga problem att förstå att man tyckte hon var mysko. Med det sagt är jag verkligen inte benägen att godförklara Cirkus! Tvärtom tycker jag hon är rätt mysko. Men inte för den rösten på Snurrfian...
 
@Monstermom och @LenaH - jag tror inte någon av er är onda. Lena kan mycket väl vara siad och att Monster har diverse märkliga teorier som hon kastar ut och testar - inget nytt under solen. Det är så hon spelar. Utan att veta tror jag inte att någon av er bör vara huvudmålet för godas ansträngningar idag.

Lena, du har såvitt aldrig jag vet spelat med mig när jag varit ond. Men de som har det vet att man ytterst sällan kan se några samband mellan mig och mina kollegor - utom att jag tenderar till att rösta på dem. Och eh... vara med och rösta ut dem.

Jag vet inte vad samspeltheten mellan mig och Monster är, för jag ser den inte så tydligt. Visst, vi har kanske reagerat på delvis samma teorier. Man ser kanske inte sådant själv så tydlig. Men om så är fallet, hur skulle två ulvar vinna på det? Jag vidhåller att ulvarna gärna stannar i skuggorna.

Det här inlägget stärker mig i tron om att Monster och Myrten hör ihop. Myrten måste veta nåt om Monster, annars tror jag att hon skulle reagera mer på Monster heltokiga teorier.
 
Hon var skum!

Men såhär i efterhand reagerar jag på cirkus godförklaring av dig direkt efter DL. Siar-kopia? Dock löst.

Allmän fråga: Finns det någon anledning att onda sidan skulle vilja ha demonen lynchad?
Ingen aning. Jag har inte haft möjlighet att räkna på de olika möjliga utfallen i det läget. Och i så fall, finns det inte ganska stor risk att flera i lyan skulle outa sig rätt bra, eller åtminstone dra blickarna till sig om så skedde?

Dessutom känns det väl som att de knappast förlorar något på att behålla demonen längre... Eller? Beror väl såklart lite på vilka roller som blir kvar till slutet, men spontant känns det som att de inte tjänar så värst på att få ut demonen nu.
 
Det här inlägget stärker mig i tron om att Monster och Myrten hör ihop. Myrten måste veta nåt om Monster, annars tror jag att hon skulle reagera mer på Monster heltokiga teorier.
Kan stämma. Och hade de varit i lyan ihop skulle väl knappast Myrten dragit sig för att misstänka Monster...
 
Fast har det diskuterats att hon skulle vara god spion? Och ja, jag ifrågasätter främst ondheten, för helt ärligt, hade inte Myrten "krävt" utveckling och förklaring av Niyama så hade hon väl aldrig skrivit ut det? Så jag har lite svårt att se hur det skulle ha varit planerat från hennes sida att outa Snurrfians roll.

Jag vet inte om det har skrivits i klartext (det är väldigt mycket öppet snack om roller nu, jag är inte riktigt van vid det känner jag), men det var väl en del av den diskussion jag hade med Klara tycker jag? Att jag kan tänka mig att Niyama agerade på spioninfo men jag fattar inte riktigt varför det skulle behöva handla om ondska...
 
Jag vet inte om det har skrivits i klartext (det är väldigt mycket öppet snack om roller nu, jag är inte riktigt van vid det känner jag), men det var väl en del av den diskussion jag hade med Klara tycker jag? Att jag kan tänka mig att Niyama agerade på spioninfo men jag fattar inte riktigt varför det skulle behöva handla om ondska...
Förlåt, då var det nog bara jag som var inne på den rollen efter det hade diskuterats i och med Niyamas outning av siaren. Har inte haft möjlighet att gå tillbaka och kontrollera den diskussionen så ingående nu, får försöka göra det senare. Men har lite att göra nu och sen ska jag iväg och se på hockey, så får se hur mycket jag hinner med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 894
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp