Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har jag resonerat skumt om? Om det är Klaras tankar om Niyama så kan du knappast sätta oss på samma sida i just det (däremot har jag ingen aning om vi faktiskt är på samma sida eller inte), eftersom jag ifrågasätter Klaras tankar?

Sakta i backarna!

JAG tycker inte du har spelat skumt. Jag menade på att Niyama borde tycka att du spelar skumt för att alla andra som pratade om den teorin är det. Hon uteslöt dig och jag undrade varför. Men nu svarade hon att hon tycker du spelar skumt med. Men det betyder ju inte att jag håller med henne :)
 
Jag hänger inte med? Vem var det du trodde kunde vara Ivanhoe/lyan trodde var Ivanhoe? Niyama? Varför?

Vet du, jag hängde inte med alls på vad ni pratade om utan trodde ni pratade om Ivanhoe på något vis att ni hade hittat henne och skulle lyncha henne för att få ut en ulv.
Så mina tankar där var helt uppåt. Så därför sa jag att ni kan bortse från det eftersom jag snurrade ihop allt.
 
Är det så här tankegångarna är?
Antingen så har Niyama serverat siaren på silverfat till lyan(vilket uppenbarligen blev resultatet) och visat sig själv (för lyan) som ond spion. Eller så har Niyama försökt rädda Snurris för att hon förstod att hon var siare och en viktig roll för goda sidan att rädda - men borde hon i det läget inte förstått att risken för Snurris att bli käkad var skitstor?
 
Klaras resonemang är väldigt skumt nu tycker jag. Även MM och Hedinn resonerar konstigt. Nån ulv bör iaf finnas där, kanske fler.

LenaH tror jag blev siad som god. Myrten verkar vara ur form men jag tror inte hennes underliga spel beror på att hon är ond.
Fast va, var resonerar jag konstigt? Syftar du på biten som dig som ond spion skriver jag ju att jag inte tror det, jag samlade ju ihop det du skrivit för att få översikt. Sen tvivlar jag på att du gjort så som ond, dock vågar jag inte svära på det. Eller syftade du på något annat?
 
Är det så här tankegångarna är?
Antingen så har Niyama serverat siaren på silverfat till lyan(vilket uppenbarligen blev resultatet) och visat sig själv (för lyan) som ond spion. Eller så har Niyama försökt rädda Snurris för att hon förstod att hon var siare och en viktig roll för goda sidan att rädda - men borde hon i det läget inte förstått att risken för Snurris att bli käkad var skitstor?

Det är ju inte första gången hon serverar goda specialroller på silverfat så teorin är inte omöjlig.
 
Är det så här tankegångarna är?
Antingen så har Niyama serverat siaren på silverfat till lyan(vilket uppenbarligen blev resultatet) och visat sig själv (för lyan) som ond spion. Eller så har Niyama försökt rädda Snurris för att hon förstod att hon var siare och en viktig roll för goda sidan att rädda - men borde hon i det läget inte förstått att risken för Snurris att bli käkad var skitstor?
Jo, men det verkade hon ju göra också? Hon försökte ju undvika att outa henne, men Myrten fortsatte ju ifrågasätta, vad skulle hon gjort? Släppt det och blivit huvudmisstänkt själv, möjligtvis ihop med Snurrfian?
 
Är det så här tankegångarna är?
Antingen så har Niyama serverat siaren på silverfat till lyan(vilket uppenbarligen blev resultatet) och visat sig själv (för lyan) som ond spion. Eller så har Niyama försökt rädda Snurris för att hon förstod att hon var siare och en viktig roll för goda sidan att rädda - men borde hon i det läget inte förstått att risken för Snurris att bli käkad var skitstor?

Ja, det är väl en ungefärlig sammanfattning.

Vi kan väl konstatera rakt av att Niyama identifierade Snurrfian som siare, och gjorde vad hon kunde för att rädda henne. Hur kan man fundera på. Varför är väl den stora knäckefrågan.

Säkert fattade hon att risken att Snurrfian skulle bli käkad var jättestor (även om jag ändå tycker det var att strö extra salt att skriva rollen i klartext...), men om Niyama är god, menar du att hon skulle struntat i att försöka rädda Snurrfian för att hon visste att hon skulle bli käkad sen i alla fall? Det går inte ihop... Hellre en lynchad "vet inte" än en lynchad "god", även om den goda blir käkad sen. Eller hur?
 
Vaa?

Vad skulle jag ha gjort då?!

Du var ulv i en lek. Cirkus var med i den och Dramatik var ängel. Du skrev klart och tydligt i leken att du trodde Dramatik var ängel och till natten käkade ni henne.
Cirkus var du med och lynchade i sista sekund med spiken i kistan och du blev därmed godförklarad.

Edit, Cirkus var alltså ulv i den leken.
 
Såhär ser Niyamas inlägg ut från röstningen igår (skippat t enstaka jag ansåg som obetydligt):


Först gillade hon inte alla röster på Habina. Jag undrar varför? Samtidigt vet jag inte om jag vågar be henne utveckla det heller... :D


Detta kommer sen, vilket hon, efter att ha fått frågan säger är pga alla röster på Snurrfian:



När sen Habina också röstar på Snurrfian skriver hon detta:



Enbart frustration eller har hon ingen aning om Habinas roll egentligen? Och då kommer vi ju även till frågan, tror Niyama att det var de onda som försökte få ut Snurrfian igår, i första hand?







Ovanstående tycker jag ju känns som ett desperat räddningsförsök, hon gillade inte att rösterna rasade in på Habina heller, valde att rösta på Koppen för att det var genom det eller röst på Habina hon kunde rädda Snurrfian (antar jag, har ingen röstlista att tillgå just nu). Känns som ett vettigt val efter vad hon skrivit.

Sen skev hon detta svar till Myrten, efter att Myrten röstat på TLV:

Syftas det på att Myrten borde försökt rädda Snurrfian om hon var god? Eller att hon inte borde ha röstat på TLV? I så fall, av vilken anledning?
Niyama backade från kommentaren om mig senare, skrev att hon blivit lite carried away (typ).

Hm. Jag var ju supertrög igår och fattade nada medan flera andra tycktes fatta varför Niyama tyckte att Snurris var god. Jag drar mig just till minnet att Habina, när Niyama tog fram ett citat, skrev typ "Tack då förstår jag bättre".

Nu kommer knäckfrågan - skedde det före eller efter att hon röstade på Snurris? För om det skedde efter blev det plötsligt väldigt intressant tycker jag.

Beträffande min egen röst så vågade jag inte rösta på någon av de som fick röster eftersom de visserligen var skumma men jag hade argument om inte för godhet så i alla fall mot ondska i samtliga fall. Så jag lade en röst på TLV som jag också tyckte var skum.
 
Niyama backade från kommentaren om mig senare, skrev att hon blivit lite carried away (typ).

Hm. Jag var ju supertrög igår och fattade nada medan flera andra tycktes fatta varför Niyama tyckte att Snurris var god. Jag drar mig just till minnet att Habina, när Niyama tog fram ett citat, skrev typ "Tack då förstår jag bättre".

Nu kommer knäckfrågan - skedde det före eller efter att hon röstade på Snurris? För om det skedde efter blev det plötsligt väldigt intressant tycker jag.

Beträffande min egen röst så vågade jag inte rösta på någon av de som fick röster eftersom de visserligen var skumma men jag hade argument om inte för godhet så i alla fall mot ondska i samtliga fall. Så jag lade en röst på TLV som jag också tyckte var skum.
Tack, då är jag med.

Jag behöver verkligen titta närmare på de som håller starkt vid att Niyama är ond spion, det känns för enkelt. Jag blir jätteskeptisk nu när, vad jag upplever, många verkar tro så hårt på den teorin.
 
Niyama backade från kommentaren om mig senare, skrev att hon blivit lite carried away (typ).

Hm. Jag var ju supertrög igår och fattade nada medan flera andra tycktes fatta varför Niyama tyckte att Snurris var god. Jag drar mig just till minnet att Habina, när Niyama tog fram ett citat, skrev typ "Tack då förstår jag bättre".

Nu kommer knäckfrågan - skedde det före eller efter att hon röstade på Snurris? För om det skedde efter blev det plötsligt väldigt intressant tycker jag.

Beträffande min egen röst så vågade jag inte rösta på någon av de som fick röster eftersom de visserligen var skumma men jag hade argument om inte för godhet så i alla fall mot ondska i samtliga fall. Så jag lade en röst på TLV som jag också tyckte var skum.

Det var efter, så det var inget spår. Grrr.
 
Det var efter, så det var inget spår. Grrr.

Skrev du inte att det skulle vara intressant just om det var efter? :confused:

Förresten, jag har suttit och letat efter dina teorier om TLV men du har så förbannat många inlägg så jag har lite gett upp. :p Skulle du kunna upprepa eller länka? Jag hittade röstinlägget men det sa inte så mycket mer än undanglidande teorier... Jag undrar för jag inser att TLV helt glidit under min radar.
 
Tack, då är jag med.

Jag behöver verkligen titta närmare på de som håller starkt vid att Niyama är ond spion, det känns för enkelt. Jag blir jätteskeptisk nu när, vad jag upplever, många verkar tro så hårt på den teorin.

Vad är det som är konstigt med att tro att hon är (någon) spion? Är det specifikt ondheten du ifrågasätter, eller spionrollen?
 
Nu är tds slut för idag och jag sitter vid datorn.

Syftas det på att Myrten borde försökt rädda Snurrfian om hon var god? Eller att hon inte borde ha röstat på TLV? I så fall, av vilken anledning?

Det syftade på att jag tyckte Myrten kunde vara lite hjälpsam och hjälpa mig rädda Snurris :p TLV har jag ingen uppfattning om alls, känns som hon smugit med och jag blir inte förvånad om hon skulle vara ulv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp