Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt har jag nu kommit på mig själv med att skriva Idahoe ungefär hälften av gångerna jag skrivit Ivanhoe, borde inte vara okej med så lika och förvirrande namn! :p
 
Nej, jag menar att vi tänkte på olika scenarion och därför blev min tanke fel i eran teori. Så den kan ni bortse ifrån.
Ja okej. Är det då inte bättre att skriva det då än att ni tänkte olika? Det sista tolkar i alla fall jag som att man inte håller med i varandras teorier eller ser olika möjligheter som mest troliga, inte att man gjorde ett misstag och missade vad diskussionen handlade om. :)
 
Ja okej. Är det då inte bättre att skriva det då än att ni tänkte olika? Det sista tolkar i alla fall jag som att man inte håller med i varandras teorier eller ser olika möjligheter som mest troliga, inte att man gjorde ett misstag och missade vad diskussionen handlade om. :)

Jovisst :)
Min tanke var dock att lyan trodde sig hittat Ivanhoe och då borde dom valt att käka henne istället för då får dom ju en till ulv.
Och när jag fattade eran teori så tycker jag den låter helt rimlig och håller med om era tankegångar :)
 
Jovisst :)
Min tanke var dock att lyan trodde sig hittat Ivanhoe och då borde dom valt att käka henne istället för då får dom ju en till ulv.
Och när jag fattade eran teori så tycker jag den låter helt rimlig och håller med om era tankegångar :)
Er och er, jag var väl inte så inblandad i själva teorin, och vet inte hur trolig jag tycker att den är heller. Givetvis inte helt omöjlig, men det är väl inget i det här spelet...
 
Såhär ser Niyamas inlägg ut från röstningen igår (skippat t enstaka jag ansåg som obetydligt):

Jag gillar inte alla röster på Habina nu faktiskt :cautious:
Först gillade hon inte alla röster på Habina. Jag undrar varför? Samtidigt vet jag inte om jag vågar be henne utveckla det heller... :D

Men ulvjävlar!
Detta kommer sen, vilket hon, efter att ha fått frågan säger är pga alla röster på Snurrfian:

ALla jävla röster på SNurris!

När sen Habina också röstar på Snurrfian skriver hon detta:

Okej, du kan nog vara ond ändå.

Enbart frustration eller har hon ingen aning om Habinas roll egentligen? Och då kommer vi ju även till frågan, tror Niyama att det var de onda som försökte få ut Snurrfian igår, i första hand?

Jag vill nog inte att SNurris ryker men det ser mörkt ut. Kommer ändra röst men vet inte vem.

Niyama ändrar röst till Koppen

för att jag tror att Snurris är god.

Tillägg: då rösterna på henne känns HELSKUMMA. Och med ställningen som är så står valet mellan Koppen och Habina och då känns Koppen något skummare med sina kommentarer igår.

Ovanstående tycker jag ju känns som ett desperat räddningsförsök, hon gillade inte att rösterna rasade in på Habina heller, valde att rösta på Koppen för att det var genom det eller röst på Habina hon kunde rädda Snurrfian (antar jag, har ingen röstlista att tillgå just nu). Känns som ett vettigt val efter vad hon skrivit.

Sen skev hon detta svar till Myrten, efter att Myrten röstat på TLV:
Okej, nu spelar du inte som en god.
Syftas det på att Myrten borde försökt rädda Snurrfian om hon var god? Eller att hon inte borde ha röstat på TLV? I så fall, av vilken anledning?
 
@Hedinn Du tror Niyama kan vara ond som spelar något slags konstigt högt spel? (har lite svårt att tyda om ditt senaste inlägg är teori for eller mot eller bara "stating the fact" :p) Själv kände jag mig benägen att lägga henne åt godare hållet efter att Snurris roll uppdagats, men flera verkar osäkra på om inte Niyama lika gärna kan ha spelat så som ond så jag vet varken ut eller in. :cautious:
 
@Hedinn Du tror Niyama kan vara ond som spelar något slags konstigt högt spel? (har lite svårt att tyda om ditt senaste inlägg är teori for eller mot eller bara "stating the fact" :p) Själv kände jag mig benägen att lägga henne åt godare hållet efter att Snurris roll uppdagats, men flera verkar osäkra på om inte Niyama lika gärna kan ha spelat så som ond så jag vet varken ut eller in. :cautious:
Nej, som jag skrev innan tvivlar jag starkt på det. Men det är ju Niyama... ;) Det sista var dels konstaterade och dels förhoppning om att få svar på vissa saker som är lite oklara för mig.
 
Så med det här inlägget syftade du på att ulvarna borde käkat Ivanahoe, om Niyama vore ond spion och försökte visa siare Snurrfian för lyan? För det var ju det du svarade på...

Ser att flera haft liknande funderingar, svarar kort från telefonen när jag kollar tds. Jag försökte ju rädda snurris! Om jag vore ond hade det väl varit bättre att låta henne lynchas. Jag hade hoppats på att hon skulle klara sig från lynch utan att jag skulle behöva skriva nåt. Sen tjatade myrten som en galning och jag tänkte att ok, ulvarna bör ju redan ha fattat så jag skrev ut vad jag tänkte. Inte så smart spelat av mig, men hade jag inte protesterat högljutt så hade hon ju lynchats.

Det bästa hade ju varit om folk hade gett fan i att rösta på henne så hade ingen behövt outa sina tankar, jag kan inte hjälpa att folk gjorde det.
 
Klaras resonemang är väldigt skumt nu tycker jag. Även MM och Hedinn resonerar konstigt. Nån ulv bör iaf finnas där, kanske fler.

LenaH tror jag blev siad som god. Myrten verkar vara ur form men jag tror inte hennes underliga spel beror på att hon är ond.
 
Klaras resonemang är väldigt skumt nu tycker jag. Även MM och Hedinn resonerar konstigt. Nån ulv bör iaf finnas där, kanske fler.

LenaH tror jag blev siad som god. Myrten verkar vara ur form men jag tror inte hennes underliga spel beror på att hon är ond.

Resonerar inte Monstermom lika skumt isf?
Hon pratade i första hand om den teorin med LenaH. Jag nämnde aldrig den teorin om att du är onda spionen :cautious:
Förens jag fick teorin förklarad för mig av Hedinn.
 
Jovisst :)
Min tanke var dock att lyan trodde sig hittat Ivanhoe och då borde dom valt att käka henne istället för då får dom ju en till ulv.
Och när jag fattade eran teori så tycker jag den låter helt rimlig och håller med om era tankegångar :)

Jag hänger inte med? Vem var det du trodde kunde vara Ivanhoe/lyan trodde var Ivanhoe? Niyama? Varför?
 
Resonerar inte Monstermom lika skumt isf?
Hon pratade i första hand om den teorin med LenaH. Jag nämnde aldrig den teorin om att du är onda spionen :cautious:
Förens jag fick teorin förklarad för mig av Hedinn.

Du skrev nåt skumt i alla fall, orkar inte gå tillbaka och kolla nu fråb telefon. Monster ja... Hon spelar så jäkla skumt så det känns tveksamt om hon kan vara ond. Nån notetade samband mellan myrten och monster och då funderar jag på om de kan vara tvillingar, särskilt då myrten inte reagerar så mycket på de helgalna teorierna.
 
Du skrev nåt skumt i alla fall, orkar inte gå tillbaka och kolla nu fråb telefon. Monster ja... Hon spelar så jäkla skumt så det känns tveksamt om hon kan vara ond. Nån notetade samband mellan myrten och monster och då funderar jag på om de kan vara tvillingar, särskilt då myrten inte reagerar så mycket på de helgalna teorierna.

På vilket sätt spelar jag skumt? Jag är väldigt tydlig med hur jag resonerar, och lägger ut mina tankar så alla kan ta egen ställning till det - jag letar onda. Sen kan jag inte hjälpa att jag är lite puckad, men det är inte detsamma som skum...
 
Resonerar inte Monstermom lika skumt isf?
Hon pratade i första hand om den teorin med LenaH. Jag nämnde aldrig den teorin om att du är onda spionen :cautious:
Förens jag fick teorin förklarad för mig av Hedinn.

Vad har jag resonerat skumt om? Om det är Klaras tankar om Niyama så kan du knappast sätta oss på samma sida i just det (däremot har jag ingen aning om vi faktiskt är på samma sida eller inte), eftersom jag ifrågasätter Klaras tankar?
 
Klaras resonemang är väldigt skumt nu tycker jag. Även MM och Hedinn resonerar konstigt. Nån ulv bör iaf finnas där, kanske fler.

LenaH tror jag blev siad som god. Myrten verkar vara ur form men jag tror inte hennes underliga spel beror på att hon är ond.

Kan du utveckla (jag vet, skitjobbigt fråga när man bara har mobil. :p ) vad du tycker är skumt med Heddans resonemang?
 
@CaisaLundblad du skrev förut att två spelare godförklarat Snurrfian tidigt, vem var det mer än Niyama? Jag har letat mig blå tycker jag, jag kan inte hitta det.

(Däremot blir @LindgrenV s och @Idahoe s inlägg allt blekare och tommare ju oftare jag läser dem... :cautious:)

Jag uppfattade det som att även LenaH höll Snurris åt det godare hållet, även om hon inte skrek "ulvjävlar" när hon höll på att lynchas. :D

@Niyama Haha okej!
Hoppas det är innan jag måste rösta och försvinna för dagen. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp