Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 1
20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess

21:49 LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina
21:57 Matmissbrukaren röstar på Myrten
21:57 Lilltess ändrar röst till lobelia
21:58cirkus röstar på Koppen
21:59 Niyama röstar på Lobelia
22:00 TLV röstar på hedinn
22:00 Niyama ändrar röst till Koppen



Dag 2
14.01 Cirkus röstar på Snurrfian
21.10 Niyama röstar på Caisa
21.28 LindgrenV röstar på Snurrfian
21:40 Hedinn röstar på Matmissbrukaren
21:40 Idahoe röstar på Habina
21:42 TLV röstar på Habina
21:42 Klara röstar på Habina
21.47 LenaH röstar på cirkus
21.48 Klara ändrar röst till koppen.
21:51 Caisa röstar på Snurrfian
21:53 Habina röstar på snurrfian
21:54 Snurrfian röstar på koppen
21:59 Niyama ändrar röst till Koppen
21:59 LV ändrar röst till Koppen
21:59 Monstermom röstar på Matmissbrukaren
22:00 Matmissbrukaren röstar på Habina
22:00 Myrten röstar på TLV.
 
Tja, om vi nu skriver listor (måste ni inte motivera varför ni har folk goda/onda? :confused:), så ser min ut såhär:

Habina, tror jag är ond - hon spelar helt galet, och varför skulle hon spela så jäkla galet som ond?! Men, jag ser inte att det hjälper goda sidan ett dyft, plus att hon - vad jag ser - bara plockar andras teorier...
Matmissbrukaren, sätter jag fortfarande som ond. Dock kanske mest för att det är min grundläggande utgångspunkt, plus att jag inte släppt John-tankarna. Av och till inlägg som ser rätt goda ut, dock...
cirkus, det är nånting som skaver med Cirkus. Hon var först rätt aggressivt på, sen mellowade hon till sig och dyker ner som en skipping stone av och till med något lite halvt isolerat...
LindgrenV , ond tror jag. Hon accepterar andras teorier på ett sätt jag inte känner igen, slänger ut nån misstanke och backar från den igen, och röstningen igår...
Idahoe, ond. Samma stil att låna lite här och där, inte vända så mycket på stenar själv.
TeamLundVer, ond? Sett så väldigt lite av henne att det är jättesvårt att säga, och nu är hon sjuk dessutom (krya på dig!)... Om det är IRL eller ondska som ställer till det vet jag inte, men grunden är ond så ond förblir hon.

Hedinn tycker jag fortfarande inte känns helt "rätt", men hon har kommit med intressanta inlägg idag, och verkar leta rätt saker på rätt ställen, typ. Hon får uppgraderas till neutral, åtminstone...

Klara tror jag är god. Jag tycker hon resonerar tydligt, även om jag inte köper allt, och letar på egen hand.
LenaH tror jag är siad god. ;)
Niyama tror jag är god, faktiskt. Visst hon kan vara onda spionen, men jag får inte ihop vad hon skulle vinna av sitt spel i så fall...
CaisaLundblad osäkert god... Mest att hon känns som jag känner igen, resonerar på ett sätt jag känner igen från en god Caisa... Inte säkrast på den listan dock...
Myrten tror jag är god, om än lite krasslig tydligen (krya på dig du med!). Hon är resonerande som vanligt, och tänker både kring strategi och spelare, känns god.

Och ja, jag vet att det är fler onda än det förmodligen/förhoppningsvis kan vara, men jag är inte övertygad om att jag inte har för många på god-listan! :laugh:

Tyvärr verkar jag inte vara överens med de jag har på goda sidan, om vilka som bör misstänkas, dock. :banghead:
 
Dag 1
Klara röstar på Lobelia
Hedinn röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Snurrfian
Habina röstar på koppen
cirkus röstar på Koppen
TLV röstar på hedinn



Dag 2
Cirkus röstar på Snurrfian
Hedinn röstar på Matmissbrukaren
Idahoe röstar på Habina
TLV röstar på Habina
Klara röstar på Habina
Klara ändrar röst till koppen
Habina röstar på snurrfian

Om man ska kika på hur dom vi tror är onda har röstat.
TLV i första omgången kan vara en alibiröst eller så är hon John och inte visste vem hon skulle rösta på.

Andra röstningen ser det ut som en hel hög med alibiröster.
Kollar man noga så är det som vi tror goda som fått röster av dom allihopa förutom eventuella alibiröster på Habina.
 
Vad tror du om Cirkus?

Tycker mest hon glider med? Skriver något inlägg här och där. Inga direkta tankar heller utan mer en sammanfattning av vad som hänt i leken och vilken teori som är mest aktuell just nu.
Alltså, jag har ju röstat på @cirkus hittills men jag har ingen säker info så det är mer en känsla jag har. Fast det kan förstås också förklaras med tidsbrist... :banghead:
 
Vill du citera det :)
Ser inte inläggsnr på mobilen.

Jag är helt på din linje och räcker upp handen.
Och jag håller LindgrenV åt det goda hållet tills vidare. Det finns inget där som sticker ut för min del.

Om man vågar tro så skulle dessa kunna vara goda.

LenaH
Myrten
Monstermom
Matmissbrukaren
Niyama
LindgrenV


Så minst en till måste räcka upp handen. Kanske två.
 
Okej. 13 kvar.

Varav jag enligt tidigare teorier vill sätta Myrten till goda sidan.
LindgrenV till neutral mot god eftersom hon var så velig igår och jag tror det var en god som inte hade en aning om något.
LenaH verkar vara den som är siad.
Jag vet var jag har mig själv.
Monstermom tycker jag ändå verkar leta onda.

Cirkus, Niyama, Caisa, Idahoe har jag ingen koll på.

Klara verkar tänka vettigt så håller henne neutral mot god så länge.

Habina är jag tveksam emot.

Vilka är glömda?

TLV vet jag inte. Har inte sett mycket av henne.
Hedinn likaså.


Jag skrev tidiga idag mina teorier.
Och stöttar upp min nya tanke om Caisa som god efter Niyama nämnde hennes röständring hon gjorde igår.
Och Niyama på goda sidan efter dagens diskussion om varför hon valde att rädda Snurrfian igår och det är för att vad skulle hon tjäna på att göra så som ond.

Övriga hamnar ju på ondsidan pga uteslutningsmetoden. Det finns inga fler goda roller förutom en tjuv som vi inte vet var den står. Så eventuellt är någon mer god.

@Monstermom
 
Jag är helt på din linje och räcker upp handen.
Och jag håller LindgrenV åt det goda hållet tills vidare. Det finns inget där som sticker ut för min del.

Om man vågar tro så skulle dessa kunna vara goda.

LenaH
Myrten
Monstermom
Matmissbrukaren
Niyama
LindgrenV


Så minst en till måste räcka upp handen. Kanske två.
Nu har inte jag hunnit läsa igenom allt, men jag reagerar lite på att de du nämner som goda är desamma som de som skrivit mest inlägg (bortsett från Habina).
Är det så att bara för att man inte har tid att skriva 20+ inlägg per dag så är man ond?

Jag börjar tro att åtminstone en av de som är mest aktiva är ond och planterar teorier mot de som inte är inne och kan försvara sig....
 
Eftersom ställningen är ganska jämn bör vi enas om vem som ska lynchas idag.

Det kan jag ju på sätt och vis hålla med om, men jag kommer inte att rösta på någon jag inte har egna (starkare) misstankar om, hur mycket du än misstänker den spelaren tyvärr... Så riktigt hur det ska gå till vet jag inte...
 
Så, nu är jag hemma igen efter stallet, hämta tonåringen vid badhuset (tonåringar :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:) och middag. Och ett försök att läsa ikapp. Ni gör det inte lätt....

Måste ju försöka bena ut mina tankar om @Niyama Självklart tycker du att jag är skum. Jag har ju lanserat en teori som pekar på dig som ond. Men om den stämmer eller inte, det vet ju egentligen bara du. Tanken hos mig väcktes när jag läste Matmissbukarens inlägg #1142. Ja, det finns en del hål i min teori, främst kanske att varför skull någon vilja gör så? Du kan ju inte neka till att du gick all-in för att rädda Snurrfian igår. Och att de väcker funderingar är ju knappast konstigt. Jag påstår ingenstans att jag absolut tror att det är så att du är ond. Men jag ville väcka upp tanken och få andras syn på saken.
Vad tänker du om Niyama nu då, ett tag efter hela den historien?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 894
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp