Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föralldel... Det krävde ju att fler hakade på. Men om hon inte lyckats, hur hade det då varit en vink till lyan?

Det var ju rätt uppseendeväckande sätt att försöka rädda någon? :p Det drog ju minst sagt blickarna till sig.
Jag trodde ju en sekund att Niyama var siaren och siat Snurris och därför blev så arg på rösterna på henne, men samtidigt kunde jag då inte förstå varför hon skulle outa sig så. Oavsett vilken roll Snurris kunde ha haft i det scenariot kunde den ju inte varit viktigare än siaren? Det blev rätt rörigt... :banghead:
 
Roller kvar...

Ivanhoe (Magiker)– Ivanhoe är synnerligen skicklig med svärdet och om denne dör i lynchning så drar hen med sig en ulv i fallet. Demonen medverkar i lottningen vid fallet men är immun mot att dö, det vill säga: faller lotten på demonen så går magikern döden till mötes på egen hand. Om Ivanhoe blir uppäten så blir han under tvång omvandlad till ulv och tvingas ansluta sig till tempelherreorden. Immun mot demonen.

Lady Rowena älskar att höra nyheter från korstågen och drar sig inte för att beblanda sig med både saxare, normander och tempelriddare för att få höra det senaste, dock skvallrar hon med sina tjänarinnor som inte drar sig för att föra detta vidare, så viss del av informationen hamnar hos ulvarna (1 lottad spionrad/nattDL) (spion)

Athelstane, som Cedric vill gifta bort med sin skyddsling Rowena är mest ute efter mat och vin. Visst, när han väl ger sig in i strid kommer han att ge en bra kamp, men han är till största del både lat och girig. När han blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör (Bagare)

Gurth och Wamba, bägge två är tjänare/slavar till Cedric. Dessa två får prata med varandra utanför leken.

Broder Tuck tycker om att leva stort, och hans position som en helig man stoppar honom inte från det. Han är extremt slug och erkänner gärna att han dricker kanske för mycket och ofta äter rådjur som förmodligen tillhör den lokala normandiska eliten. Men han tycker fortfarande om att låtsas att han verkligen är en religiös man som lever i ensamhet och tillbringar tiden med att be i skogen. Han tycker att ändamålen ibland helger medlen och därför drar han sig inte för att fiffla lite om det kan gynna de goda. Broder Tuck är Röstfifflare - har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden).

Alkemisten har genom sin tillgång till De vises sten möjlighet att förvandla alla oädla metaller till guld. Så då är det väl inte så konstigt att alkemisten även har förmågan att en gång få en annan spelare att byta sida? Eventuella specialförmågor försvinner vid omvandlingen (gäller även demonen). Omvandlingen kan ske när som helst alkemisten PM:ar LL. Dessutom är de vises sten botande mot allehanda krämpor och sjukdomar och ger även viss odödlighet. Alkemisten står därför emot både ulvattacker och demonen, dock ett svärd i hjärtat (lynchning) kan alkemisten inte klara sig ifrån.

Men vad gör egentligen Robin Hood i den här berättelsen?
Robin Hood, tar från de rika och ger till de fattiga och ligger ständigt i luven på Prins John, men vilken sida ska han ta i denna berättelse när alla inblandade tillhör adeln?
Robin är ficktjuv – sina val gör hen före dag-DL. När hen snott någon förmåga kan hen använda den själv istället. En spelare kan bara utsättas för stöld en gång. Robin måste fatta beslut om vilken sida denne vill spela för före DL1 (om inget beslut fattas lottar LL). Tjuvens val syns i spion-infon.

Onda:

Prins John har mer eller mindre tagit makten i England under sin brors frånvaro, och styr det med järnhand. Det är inte konstigt att han har kunskapare ute som samlar in information om vad som händer i riket. Prins John är ond spion och får samma information som Rowena. Han vet dock inte vilka medlemmarna i tempelherreorden är, vilket grämer honom mycket. (ond spion)

Tempelherreorden/Ulvar:
Lucas Beaumanoir, Tempelherreordens mästare. Han är en sträng, oflexibel byråkrat. Som ledare för Tempelherreorden är det är hans jobb att hålla alla i linje - och han tar sitt jobb på största allvar. Lucas är Demon och är med i lyan och kan samtala med ulvarna. PM:ar LL inför varje natt om vem den vill demona*. Om den inte PMar och skulle dö, så blir det ingen demoning.Tempelherrarna Brian de Bois-Guilbert, Front-de-Boeuf, Maurice De Bracy,

*Att demona någon betyder att man väljer en valfri god spelare som ska förvandlas till ulv efter att demonen dött. Således, när demonen väl dör så går den utvalda goda över till ulvlyan.
 
Ännu en kommentar rörande siarens identitet: ulvarna kan ju ha fått den spionraden och på så sätt börjat rota. Kan en ulv kört ett race för att försöka rädda siaren? Jag håller det inte för otroligt. (Jag håller som ni märker inget för otroligt!)
 
Kan Habina spela knäpp för att hon är Ivanhoe och ville bli lynchad för att hjälpa goda sidan igår?
 
Problemet är om lotten faller på demonen (och med flytet hittills så... ) för då dör Ivan ensam.
Sant. Min favoritlösning just nu är att tjuven är god, snor demoningen och omvandlar demonen. Iofs kanske inte en demoning kan göra ond till god men om tjuven kunde snatta rätt så är kanske inte demonen demon längre i alla fall.
 
Men fyfan vilken jobbig lek!

Jag känner det som om den närmar sig min första lek när vi goda kom på den lysande idén om vilken god vi skulle lyncha för att ha en chans och sen lyckades ulvarna och den jävla demonen ändå lura oss på slutet.
 
Det var ju rätt uppseendeväckande sätt att försöka rädda någon? :p Det drog ju minst sagt blickarna till sig.
Jag trodde ju en sekund att Niyama var siaren och siat Snurris och därför blev så arg på rösterna på henne, men samtidigt kunde jag då inte förstå varför hon skulle outa sig så. Oavsett vilken roll Snurris kunde ha haft i det scenariot kunde den ju inte varit viktigare än siaren? Det blev rätt rörigt... :banghead:

Varför gick du med då (eller försökte ;)), om det inte gick ihop?

Ännu en kommentar rörande siarens identitet: ulvarna kan ju ha fått den spionraden och på så sätt börjat rota. Kan en ulv kört ett race för att försöka rädda siaren? Jag håller det inte för otroligt. (Jag håller som ni märker inget för otroligt!)

Jag... Håller det nog för otroligt faktiskt. I det läge vi är nu så är det nog dags att börja skala av "kaaaaanske kan vara" och köra på överlevnad - hitta det mest sannolika och satsa, inte stå och fundera lite till. Typ.

Ja, det kan vara som du säger - men jag säger förmodligen är det inte så, alltså stryker jag möjligheten för att komma vidare.

(Är dock inte stängd för motargument!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp