Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möjligtvis för att godförklara sig själv?

Det bygger i så fall på att onda spionen (i det här scenariot alltså Niyama) kunde vara säker på att siaren (Snurrfian) skulle bli käkad, så det skulle avslöjas vem det var hon faktiskt räddat?

Ja, hon skrev faktiskt ut sin anledning i klartext senare, det stämmer. Så man kan se det som en försäkring att lyan skulle fatta och just käka Snurrfian... Men då förlorar man ju lite av vad man lagt för att bygga en godförklaring - den som pekar ut siaren som sedan blir uppäten lär bli sneglad på en del?
 
Vi har ju dock precis förlorat siaren, som bara siat en gång (antar jag? eller fick hon info om vad hon valt inatt innan hon blev käkad? som spionerna kunde se?), så det känns som det är lite tunnsått med "bakom kulisserna"-info också...

Jag tycker väl ändå det finns lite där bakom?
Spionen vet vem siaren siat.
Spionen vet om tjuven är ond eller god och vet väl också vem som blir tjuvad varje natt? Då vet ju tjuven vem som sitter på vilken roll eftersom den har snott någons förmåga. Och är tjuven god är det till våran fördel.

Om tjuven är ond borde väl leken ta slut rätt så omgående. *har inte koll i huvudet hur räkningen står nu*
 
Jag anade vad det var niyama hade nosat upp i konversationen med snurrfian, men var väl inte helt övertygad. När sedan röständringarna haglade blev jag än mer övertygad om att snurrfian var ond. Men i och med att hon var god, kanske flera av de som röständrade visste om det? Eller snarare förstod bättre än mig varför det var viktigt att hon var kvar.

Att alla fick veta att hon förmodligen var siaren var olyckligt, men samtidigt vet jag inte hur niyama skulle ha gjort när myrten envisades med att hon skulle skriva i klartext. :(

Nu måste jag kolla på röstlistorna för DL och se om jag blir något klokare i alla fall.
 
Jag tycker väl ändå det finns lite där bakom?
Spionen vet vem siaren siat.
Spionen vet om tjuven är ond eller god och vet väl också vem som blir tjuvad varje natt? Då vet ju tjuven vem som sitter på vilken roll eftersom den har snott någons förmåga. Och är tjuven god är det till våran fördel.

Om tjuven är ond borde väl leken ta slut rätt så omgående. *har inte koll i huvudet hur räkningen står nu*

Ja, som det står nu är vi... 13 kvar tror jag. Fem är onda utan tjuven, sex st med tjuven. Det är alltså antingen 5-8 eller 6-7... Inte ljust! Och som sagt, lynchar vi demonen ikväll är vi rätt rökta (då blir det antingen 5-7, eller 6-6!). Lynchar vi en god ligger vi lika pyrt till (5-7 eller 6-6). Så om vi inte lynchar en vanlig ulv eller onda spionen ikväll så är det kört (om inte ulvarna försöker käka alkemisten till natt-dl, som väl var immun?)...
 
Lägger in den här igen.

Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina

21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49 LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina
21:57 Matmissbrukaren röstar på Myrten
21:57 Lilltess ändrar röst till lobelia
21:58 cirkus röstar på Koppen
21:59 Niyama röstar på Lobelia
22:00 TLV röstar på hedinn
22:00 Niyama ändrar röst till Koppen


Lobelia, ängel, lynchas
Lilltess, trollkarl, käkas

Röstlista DL2

14.01 Cirkus röstar på Snurrfian
21.10 Niyama röstar på Caisa
21.28LindgrenV röstar på Snurrfian
21:40 Hedinn röstar på Matmissbrukaren
21:40 Idahoe röstar på Habina
21:42 TLV röstar på Habina
21:42 Klara röstar på Habina
21.47
LenaH röstar på cirkus
21.48 Klara ändrar röst till koppen.
21:51 Caisa röstar på Snurrfian
21:53 Habina röstar på snurrfian
21:54 Snurrfian röstar på koppen
21:59 Niyama ändrar röst till Koppen
21:59 LindgrenV ändrar röst till Koppen
21:59 Monstermom röstar på Matmissbrukaren

22:00 Matmissbrukaren röstar på Habina
22:00 Myrten röstar på TLV.


Koppen, borgmästare, lynchas.
Snurrfian, siare, käkas
 
Ok... Så vi är sju goda kvar, en tjuv som jag inte vet var hon står och så fem onda. :nailbiting:

Eventuellt sju goda och sex onda då. Så om det ryker en god i lynch idag så är det kört om tjuven är ond. Är tjuven god så vet vi det imorgon eftersom det då står lika mellan oss imorgon, och ryker en god i lynch imorgon igen så har dom vunnit.

Eller tänker jag fel?
 
Eventuellt sju goda och sex onda då. Så om det ryker en god i lynch idag så är det kört om tjuven är ond. Är tjuven god så vet vi det imorgon eftersom det då står lika mellan oss imorgon, och ryker en god i lynch imorgon igen så har dom vunnit.

Eller tänker jag fel?

Nä, jag tror det ser så illa ut verkligen. :(
 
Ja, som det står nu är vi... 13 kvar tror jag. Fem är onda utan tjuven, sex st med tjuven. Det är alltså antingen 5-8 eller 6-7... Inte ljust! Och som sagt, lynchar vi demonen ikväll är vi rätt rökta (då blir det antingen 5-7, eller 6-6!). Lynchar vi en god ligger vi lika pyrt till (5-7 eller 6-6). Så om vi inte lynchar en vanlig ulv eller onda spionen ikväll så är det kört (om inte ulvarna försöker käka alkemisten till natt-dl, som väl var immun?)...

Jo, alkemisten är immun.
 
Alltså just nu får jag spel!

@Habina

Sitter du vid en dator? Vill du kopiera in dom roller som finns kvar så kan vi kika på vilka förmågor som finns kvar? :)
 
Ja, som det står nu är vi... 13 kvar tror jag. Fem är onda utan tjuven, sex st med tjuven. Det är alltså antingen 5-8 eller 6-7... Inte ljust! Och som sagt, lynchar vi demonen ikväll är vi rätt rökta (då blir det antingen 5-7, eller 6-6!). Lynchar vi en god ligger vi lika pyrt till (5-7 eller 6-6). Så om vi inte lynchar en vanlig ulv eller onda spionen ikväll så är det kört (om inte ulvarna försöker käka alkemisten till natt-dl, som väl var immun?)...
Jag har inte tiiid men.. Om vi lynchar Ivanhoe blir vi ju av med en ulv förhoppningsvis. Visserligen förändrar det inte siffrorna men vi kan få en vägledning om var lyan ligger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp