Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Paddington förresten - Robin Hood tillhörde väl också adeln? Robin of Locksley?

Vet inte riktigt vad det har med leken att göra men enligt Ivanhoe-berättelsen så är Robin en "odalman(yeoman)", eller fri man: inte riktigt en bonde men inte en herre heller. Det finns ingen bakgrundsberättelse till Robin i Ivanhoe, men vi vet att han är bra med en pil och båge, och han har ett horn i sidan mot normander och Prins John. Det som historien förtäljer är att han är en tjuv som älskar både förklädnader och falska namn.
 
Jaha. Det var ju fan. @Niyama hade rätt, jag är en idiot - OCH så paranoid att jag inte vågar godförklara henne ens. Men hon toppar väl inte direkt min lista över misstänkta just nu.

Jag måste dessutom avisera att ingen ska förvänta sig stordåd från mig idag då min förkylning som jag fick med mig hit tydligen aldrig släppt greppet. Så nu är jag febrig och snorig. Suck.
 
Uppdatering
Snurrfian har mycket emot sig, dels historien och det som hänt i det förflutna men det finns även andra anledningar- pengar. Både Prins John och Reginald Front-de-Boeuf hotar att tortera henne om hon inte lämna över sitt guld till dem - och de har ingen avsikt att betala tillbaka det. Så Isak lockar mycket avundsjuka och bitterhet för sinrikedom.

På vägen till Ashby-de-la-Zouche blir Snurrfian och hennes följa överfallna (många rövare, banditer och annat pack ute på vägarna när det är stor tornering på gång), hon tas till fånga och spärras in i Tempelstowe där Tempelriddarordern kräver att få all hennes rikedom i lösensumma (och där lär hon få sitta länge för hon är väldigt förtjust i sina pengar)

Snurrfian var Isaac av York (siare)

Fan. Fan-fan-fan!

Stryk min strålande teori från igår kväll! :banghead:
 
Vet inte riktigt vad det har med leken att göra men enligt Ivanhoe-berättelsen så är Robin en "odalman(yeoman)", eller fri man: inte riktigt en bonde men inte en herre heller. Det finns ingen bakgrundsberättelse till Robin i Ivanhoe, men vi vet att han är bra med en pil och båge, och han har ett horn i sidan mot normander och Prins John. Det som historien förtäljer är att han är en tjuv som älskar både förklädnader och falska namn.
Det har zip, nada, niente med leken att göra. Började bara fundera över Robin när jag roterade i sängen som en kyckling på ett spett. Men det är så länge sedan jag läste Ivanhoe så jag kom inte ihåg hur Walter Scott beskrev honom utan funderade allmänt på Robin-legenden
 
Det har zip, nada, niente med leken att göra. Började bara fundera över Robin när jag roterade i sängen som en kyckling på ett spett. Men det är så länge sedan jag läste Ivanhoe så jag kom inte ihåg hur Walter Scott beskrev honom utan funderade allmänt på Robin-legenden
oki, då hänger jag med :)
 
Fast man kan kanske ändå få ut något av att studera röstningshysterinm

Ja, men min teori byggde på att det inte fanns någon god anledning att skydda Snurrfian på det sätt som väldigt uppenbart hände. Tydligen är jag för blåst för att få syn på en siare när andra ser henne klart och tydligt! :banghead:
 
Och vaddå "jag och Myrten" förresten? Varför ser du oss som en enhet hela tiden? O_o
Hela tiden? Jag lyfte det igår att jag tycker ni verkar väldigt samspelta, den illusion ni ger är att du kör och @Myrten faktiskt åker lite baksäte vilket inte är helt likt henne.
Jag funderar också på om ni har @Hedinn med er i bilen.

Sen kan det ju naturligtvis finnas andra orsaker också men det är känslan jag har och eftersom jag bevisligen inte var siare så har jag ju inga fakta.
 
Själv var jag ju ytters tveksam till Koppens ondska (för jag tycker verkligen hon är mer laid back som ond, men vad jag tycker är ju inget säkert indicium). Men jag var rätt säker på att Paddan skulle kicka och ersätta henne om hon inte kom in och röstade.

Du har helt rätt och jag hade redan en ersättare som skulle ha hoppat in, se mitt tidigare inlägg i tråden:

För info så hade jag ersatt Koppen idag e DL om ni inte hade lynchat henne..
(eftersom vi tidigare diskuterat aktivitet/närvaro)
 
Förklara för mig istället varför du inte är ond. :)

Jadu: såg den där röstningen normal ut, för någon som inte fattat att Snurrfian var siare? Jag hade henne på misstankelistan, för väl redovisade anledningar. Så helt plötsligt kuppar en hel drös spelare röstningen för att rädda henne, klart som fanken jag letar ulvar där då. O_o
 
Jadu: såg den där röstningen normal ut, för någon som inte fattat att Snurrfian var siare? Jag hade henne på misstankelistan, för väl redovisade anledningar. Så helt plötsligt kuppar en hel drös spelare röstningen för att rädda henne, klart som fanken jag letar ulvar där då. O_o
Tjaa... Var letar du då? Bland de som inte röstade på henne eller bland de som gjorde det? Jag menar, som ulv har man ju inget att förlora på att rädda henne heller, käket är ju relativt garanterat iom att ängeln är ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp