Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
OK, kan vara en idé att lägga ut mina tankar innan natt-dl...

Det här var inte en röstning som bara "råkade" hända, det går bara inte ihop. Det var definitivt ett drev. Ett väldigt tydligt sådant, till och med. Men varför göra sig själva så synliga?

Vi är 14 spelare kvar. Käkar ulvarna inatt är vi 13. Det är fem onda, sju goda, och en som vi inte vet kvar i spel då. En av de onda är demon. Lynchar vi demonen i det läget blir det fem onda, sex goda, och en okänd. Har Robin Hood valt onda sidan vinner de direkt, annars måste de lyckas med käket den natten för att vinna. Med andra ord, lynchar vi demonen imorgon är vi mer eller mindre rökta. Det lär ju ulvarna begripa också, alltså kan det vara läge att beta fällan lite... Och är det nånting den här röstningen ser ut som, så är det en fälla!

Alltså: jag säger att Niyama stack ut nacken rejält i den här lynchen, just för att dra misstankar till sig. Med andra ord: hon är demonen! Hon vill bli misstänkt, och lynchad. För de godas sida är det inte en god idé att knipa demonen i det läge vi befinner oss nu. Vi behöver öka marginalerna till onda sidan först. Alltså måste vi hitta andra onda (ulvar eller John spelar ingen större roll i det här läget, vi måste få ner antalet). Hur jag än vänder och vrider på det så ser drevet mot Koppen ut som att Niyama ledde flera ulvar i den röstningen, det är LindgrenV och Caisa jag tänker på. Deras röstbyten (eller försök till byte) ser helt klart ut som en gemensam aktion, en avsiktlig kupp mot Koppen (ungefär definitionen på lätt byte, misstänkt igår och inte ett pip sen dess) - och från Snurrfian. Snurrfian är också en misstänkt deltagare i det här, då hon både var den som räddades av röstningen och själv röstade på Koppen.
  • Klara (som jag inte vet om jag ska misstänka eller ej, lämnar henne som okänd i det här läget) ändrar sin röst till Koppen 12 minuter innan dl.
  • Snurrfian lägger sin röst på Koppen sex minuter innan dl (Snurrfian hade då fyra röster, Koppen två röster ink Snurrfians).
  • Niyama byter sin röst (från Caisa) en minut innan dl till Koppen.
  • LindgrenV byter sin röst (från Snurrfian) till Koppen, också en minut innan dl.
  • Caisa försöker ändra sin röst (från Snurrfian) till Koppen, men postar i fel tråd, 0 minuter innan dl.
Av detta drar jag alltså slutsatsen att Niyama är demon, LindgrenV, Caisa och Snurrfian är ulvar, och vi behöver bli av med en av ulvarna men absolut inte demonen i nästa lynch!



Som synes ovan har jag viktigare saker i tankarna och siktet nu, men nej, uddaröster idag har inte samma betydelse. Som jag skrev när jag förklarade hur jag täntke var det just dl1, när onda spionen var helt blind, som jag tror ensamröst var en trolig strategi. Till den här dl vet förmodligen spionen nånting, som gör att den kan bygga en aktivare strategi.

Men som sagt, bigger fish to fry... :cautious:
Oj! Det här behöver jag läsa igen imorgon känner jag... Men spontant känns det hela EXTREMT långsökt! Skulle verkligen ulvarna göra en sån kupp? Efter att ha läst igenom sen mitt senaste inlägg upplevde jag Niyama ärlig, om än kanske inte så lugn och sansad som normalt (:D), men en sån taktik från lyan? Känns inte så troligt...
 
Fundera ni alla medan ni sover, jag ska göra detsamma! :up:

Men vare sig jag har rätt eller fel i mina misstankar så ligger vi faktiskt pyrt till, vi behöver ta oss samman och komma igen på riktigt nu hörni...
 
Oj! Det här behöver jag läsa igen imorgon känner jag... Men spontant känns det hela EXTREMT långsökt! Skulle verkligen ulvarna göra en sån kupp? Efter att ha läst igenom sen mitt senaste inlägg upplevde jag Niyama ärlig, om än kanske inte så lugn och sansad som normalt (:D), men en sån taktik från lyan? Känns inte så troligt...
I princip håller jag med. Men i den enda lek jag spelade i höstas (tror jag) där jag och Niyama först var tvillingar och hon sedan blev demonad var jag faktiskt med om att lyan blottade sig i ett försök att rösta ut mig. Jag trodde väl inte att sådant hände, men faktiskt.

Därmed inte säkert att jag tror på Monsters teori, men jag ser den inte som helt osannolik i alla fall. Ska fundera och återkommer om jag överlever natten.
 
I princip håller jag med. Men i den enda lek jag spelade i höstas (tror jag) där jag och Niyama först var tvillingar och hon sedan blev demonad var jag faktiskt med om att lyan blottade sig i ett försök att rösta ut mig. Jag trodde väl inte att sådant hände, men faktiskt.

Fast i den leken var det väl så att onda hade vunnit om vi hade lyckats? Och att vi hade lyckats om inte en ulv missade att rösta och en röstade för tidigt så folk hann ändra.
 
en tanke till måste jag tydligen sparka ut innan jag får ro att sova! från mobil så kort och osmidigt: demonen kn också vsra Habina!!! skulle förklara hennes supermärkligs beteende kring röstningen. lite tidigt att avfyra demonen redan den här dl som vsr, men hon betedde sig mysko dom sagt 'röta på mig!'...

kanske, kanse inte. nu fpr ni klra er själva, gnat
 
I princip håller jag med. Men i den enda lek jag spelade i höstas (tror jag) där jag och Niyama först var tvillingar och hon sedan blev demonad var jag faktiskt med om att lyan blottade sig i ett försök att rösta ut mig. Jag trodde väl inte att sådant hände, men faktiskt.

Därmed inte säkert att jag tror på Monsters teori, men jag ser den inte som helt osannolik i alla fall. Ska fundera och återkommer om jag överlever natten.
Givetvis inte omöjligt, men just nu ser jag fyra möjliga scenarion:

1. Monstermom är god och har kommit något på spåren
2. Monstermom är god men är helt ute och cyklar
3. Monstermom är ond och ser en chans att få folk att haka på och rösta ut en god
4. Monstermom är själv demonen och vill rikta blickarna till sig själv

Spontant skulle jag väl säga att 1 och 3 känns något mindre troliga än 2 och 4, men en intressant tanke är det ju oavsett, även om jag är tveksam till att hon har rätt om Niyama i det här fallet.
 
Fast i den leken var det väl så att onda hade vunnit om vi hade lyckats? Och att vi hade lyckats om inte en ulv missade att rösta och en röstade för tidigt så folk hann ändra.

Jag är snuvig och kan inte somna.

Så var det kanske. Och kanske är det så nu med? Att onda har nära till segern och därför spelar högt.

Hur som helst vill jag ha en förklaring - på idiotnivå så att jag fattar - varför du tror att Snurris är god. Jag kan ha missat den:), men hittills har jag bara sett att jag ska läsa hennes teoriinlägg vilket inte säger ett dugg. Du bidrog till att vända lynchen och få borgmästaren lynchad och jag har ö inte fattat varför du tror att Snurris är god. Det behöver inte (faktiskt!) betyda att du är ond, men jag vill veta vad som verkar vara så gott med Snurris att det var värt det.

Jag kommer inte att släppa frågan och om jag dör inatt tror jag att andra kommer att fortsätta, om det inte är så att det är uppenbart för alla utomvför mig.

Onda må ha nära till segern men alkemisten finns och allt kan ändras.
 
Jag är snuvig och kan inte somna.

Så var det kanske. Och kanske är det så nu med? Att onda har nära till segern och därför spelar högt.

Hur som helst vill jag ha en förklaring - på idiotnivå så att jag fattar - varför du tror att Snurris är god. Jag kan ha missat den:), men hittills har jag bara sett att jag ska läsa hennes teoriinlägg vilket inte säger ett dugg. Du bidrog till att vända lynchen och få borgmästaren lynchad och jag har ö inte fattat varför du tror att Snurris är god. Det behöver inte (faktiskt!) betyda att du är ond, men jag vill veta vad som verkar vara så gott med Snurris att det var värt det.

Jag kommer inte att släppa frågan och om jag dör inatt tror jag att andra kommer att fortsätta, om det inte är så att det är uppenbart för alla utomvför mig.

Onda må ha nära till segern men alkemisten finns och allt kan ändras.

Jag var osäker på om jag skulle skriva ut det, men med tanke på hur mycket som skrivits så lär väl onda ändå fattat om det är så att det stämmer. Snurris skrev ett inlägg där hon gick igenom alla spelare utom två tror jag. En enda spelare höll hon som god. I inlägg #847 ifrågasätter jag den godförklaringen. Snurris svarar här. Jag ställer en fråga igen här. Snurris svarar här. Min tanke var då att Snurris kan ha siat LenaH som god, och jag ville inte riskera att rösta ut siaren OM det stämmer. De skulle iofs kunna vara tvillingar också, behöver kolla mer på vad LenaH skriver. Men om jag nu dör så kan någon annan kolla upp det. Har jag varit tydlig nog nu? :p
 
Tillägg: Nu kan väl inte onda veta hur nära de har till segern, eftersom ulvarna inte vet om tjuven är ond eller god?
 
Och en sak till: Koppen var verkligen inte mitt förstaval när det gäller att lyncha. Men jag såg hellre Koppen än Snurris som lynchad. Jag röstade ju först på Caisa men ändrade ifall min misstanke om Snurris skulle stämma.

Tillägg: Och jag tänkte att jag för en gångs skull hade kommit på något vettigt!
 
Och en sak till: Koppen var verkligen inte mitt förstaval när det gäller att lyncha. Men jag såg hellre Koppen än Snurris som lynchad. Jag röstade ju först på Caisa men ändrade ifall min misstanke om Snurris skulle stämma.

Tillägg: Och jag tänkte att jag för en gångs skull hade kommit på något vettigt!

Jag fattar. Och det känns vagt plus att jag är paranoid, men jag kan för nu i alla fall köpa att du skulle som god skulle kunna göra en sådan sak. Fast du skulle nog kunna göra det för att godförklara dig själv med:p.

Själv var jag ju ytters tveksam till Koppens ondska (för jag tycker verkligen hon är mer laid back som ond, men vad jag tycker är ju inget säkert indicium). Men jag var rätt säker på att Paddan skulle kicka och ersätta henne om hon inte kom in och röstade. Att @Koppen inte läser sin rollbeskrivning ordentligt och inte stoppar lynchen, vilket goda sidan verkligen behövt - tja, låt oss säga att borgmästaren rök pga tjänstefel.

Om Monsters teori tänker jag att det definitivt är rätt att detaljgranska lynchen.
 
Beträffande om onda vet vad tjuven valt så kanske de vet. Ni visste efter natt-DL i förra leken trots att käket såg normalt ut. Men det är väl iofs inte jättetroligt att det upprepas, men inte omöjligt.

@Paddington förresten - Robin Hood tillhörde väl också adeln? Robin of Locksley?
 
Förresten - det finns ju möjligheten att tjuven snott lynchstoppet.

I så fall vet spionerna det. Rimligen bör det väl indikera att tjuven valt onda sidan för annars skulle väl hen stoppat lynchen?

En tanke från en sjuk och trött Myrten som drömde att jag var i en engelsk gothic-roman a la Brontë.
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49
LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina
21:57 Matmissbrukaren röstar på Myrten
21:57 Lilltess ändrar röst till lobelia
21:58 cirkus röstar på Koppen
21:59 Niyama röstar på Lobelia
22:00 TLV röstar på hedinn
22:00 Niyama ändrar röst till Koppen


Lobelia, ängel, lynchas
Lilltess, trollkarl, käkas

Röstlista DL2


14.01 Cirkus röstar på Snurrfian
21.10 Niyama röstar på Caisa
21.28LindgrenV röstar på Snurrfian
21:40 Hedinn röstar på Matmissbrukaren
21:40 Idahoe röstar på Habina
21:42 TLV röstar på Habina
21:42 Klara röstar på Habina
21.47
LenaH röstar på cirkus
21.48 Klara ändrar röst till koppen.
21:51 Caisa röstar på Snurrfian
21:53 Habina röstar på snurrfian
21:54 Snurrfian röstar på koppen
21:59 Niyama ändrar röst till Koppen
21:59 LidgrenV ändrar röst till Koppen
21:59 Monstermom röstar på Matmissbrukaren

22:00 Matmissbrukaren röstar på Habina
22:00 Myrten röstar på TLV.


Koppen, borgmästare, lynchas.


Försöker sparka igång hjärnan (bra uppvärmning inför jobbet som drar igång imorgon 6.15...) med att klippa ihop det vi vet så långt.
 
Uppdatering
Snurrfian har mycket emot sig, dels historien och det som hänt i det förflutna men det finns även andra anledningar- pengar. Både Prins John och Reginald Front-de-Boeuf hotar att tortera henne om hon inte lämna över sitt guld till dem - och de har ingen avsikt att betala tillbaka det. Så Isak lockar mycket avundsjuka och bitterhet för sinrikedom.

På vägen till Ashby-de-la-Zouche blir Snurrfian och hennes följa överfallna (många rövare, banditer och annat pack ute på vägarna när det är stor tornering på gång), hon tas till fånga och spärras in i Tempelstowe där Tempelriddarordern kräver att få all hennes rikedom i lösensumma (och där lär hon få sitta länge för hon är väldigt förtjust i sina pengar)

Snurrfian var Isaac av York (siare)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp