Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjaa... Var letar du då? Bland de som inte röstade på henne eller bland de som gjorde det? Jag menar, som ulv har man ju inget att förlora på att rädda henne heller, käket är ju relativt garanterat iom att ängeln är ute.

Var jag letar nu eller var jag letade igår? Hänger inte med...

Nu letar jag bland alla, igår letade jag bland de som röstade för att rädda henne (och bland alla, men jag trodde jag fått upp ett spår som gjorde det värt att sätta resten på paus till vi fått bättre siffror...).

Nä, man har inget att förlora på att rädda henne, men igår trodde jag inte goda sidan hade något att vinna på att rädda henne. Skillnad.
 
Hela tiden? Jag lyfte det igår att jag tycker ni verkar väldigt samspelta, den illusion ni ger är att du kör och @Myrten faktiskt åker lite baksäte vilket inte är helt likt henne.
Jag funderar också på om ni har @Hedinn med er i bilen.

Sen kan det ju naturligtvis finnas andra orsaker också men det är känslan jag har och eftersom jag bevisligen inte var siare så har jag ju inga fakta.

Du har aldrig tänkt tvillingar?

Nu vet jag dock inte var Monstermom står eller hur hon skulle spela som tvilling men Myrten tror jag väl ändå inte skulle dansa jojo efter sin tvilling.
Ulvar?
Kanske det men i det läget tror jag inte heller Myrten skulle åka baksäte på en kollega.
Men som sagt, hur Monstermom gör vet jag inte.

Och angående Monstermoms teori som ni pratar om. Den är väl egentligen inte helt defekt. Nog kan det väl finnas ulvar bland dom som ändrade ändå.
Caisa måste jag kika mer på och LindgrenV kändes väl som hon alltid gör. Förvirrad. Hon brukar kunna vela lite fram och tillbaka som god. Som ond uppfattar jag henne mer som att hon strör misstankar runt sig och är lite huggig.
Nu hann ju dock inte Caisa ändra men hon tänkte.
Var Niyama står vet jag inte men hon avslöjade i princip siaren inatt. Ulvarna hade kanske inte sett spåret om hon inte nämnt det. Så där vet jag inte vad jag ska tro.
 
Var jag letar nu eller var jag letade igår? Hänger inte med...

Nu letar jag bland alla, igår letade jag bland de som röstade för att rädda henne (och bland alla, men jag trodde jag fått upp ett spår som gjorde det värt att sätta resten på paus till vi fått bättre siffror...).

Nä, man har inget att förlora på att rädda henne, men igår trodde jag inte goda sidan hade något att vinna på att rädda henne. Skillnad.
Idag! :)
 
Du har aldrig tänkt tvillingar?

Nu vet jag dock inte var Monstermom står eller hur hon skulle spela som tvilling men Myrten tror jag väl ändå inte skulle dansa jojo efter sin tvilling.
Ulvar?
Kanske det men i det läget tror jag inte heller Myrten skulle åka baksäte på en kollega.
Men som sagt, hur Monstermom gör vet jag inte.

Och angående Monstermoms teori som ni pratar om. Den är väl egentligen inte helt defekt. Nog kan det väl finnas ulvar bland dom som ändrade ändå.
Caisa måste jag kika mer på och LindgrenV kändes väl som hon alltid gör. Förvirrad. Hon brukar kunna vela lite fram och tillbaka som god. Som ond uppfattar jag henne mer som att hon strör misstankar runt sig och är lite huggig.
Nu hann ju dock inte Caisa ändra men hon tänkte.
Var Niyama står vet jag inte men hon avslöjade i princip siaren inatt. Ulvarna hade kanske inte sett spåret om hon inte nämnt det. Så där vet jag inte vad jag ska tro.
Jo det är klart jag tänkt tvillingar också.

Men jag får väl ut mer av svaren om jag pressar på ondspåret. :p
 
Du har aldrig tänkt tvillingar?

Nu vet jag dock inte var Monstermom står eller hur hon skulle spela som tvilling men Myrten tror jag väl ändå inte skulle dansa jojo efter sin tvilling.
Ulvar?
Kanske det men i det läget tror jag inte heller Myrten skulle åka baksäte på en kollega.
Men som sagt, hur Monstermom gör vet jag inte.

Och angående Monstermoms teori som ni pratar om. Den är väl egentligen inte helt defekt. Nog kan det väl finnas ulvar bland dom som ändrade ändå.
Caisa måste jag kika mer på och LindgrenV kändes väl som hon alltid gör. Förvirrad. Hon brukar kunna vela lite fram och tillbaka som god. Som ond uppfattar jag henne mer som att hon strör misstankar runt sig och är lite huggig.
Nu hann ju dock inte Caisa ändra men hon tänkte.
Var Niyama står vet jag inte men hon avslöjade i princip siaren inatt. Ulvarna hade kanske inte sett spåret om hon inte nämnt det. Så där vet jag inte vad jag ska tro.

Om Niyama inte är ulv, kan hon kanske vara den onda spionen som vänder ut och in på sig för att hjälpa lyan?
 

Idag... Man kan väl lugnt säga att jag just nu har lite whiplash, för mig var inte Snurrfians roll uppenbar tyvärr. Jag vet inte riktigt var jag står.

Men ska jag bara haspla ur mig lite saker ur gröten i skallen så:
Matmissbrukaren kan fortfarande vara John. (Eller TLV då...)
Niyama försökte och lyckades rädda siaren igår...
LindgrenV hjälpte till med det, men hade gett mig väldigt stora copy-paste-vibbar när det kom till sitt teoriande innan dess, så ska kika närmre på henne idag ändå!
Habina beter sig mysko! Typ jättemysko...
Idahoe har gett liknande copy-paste-vibbar som Lindgren

Och ja, det är väl skummet som flyter på toppen av min gryta för närvarande...

Vad tänker du?
 
@Monstermom och @LenaH - jag tror inte någon av er är onda. Lena kan mycket väl vara siad och att Monster har diverse märkliga teorier som hon kastar ut och testar - inget nytt under solen. Det är så hon spelar. Utan att veta tror jag inte att någon av er bör vara huvudmålet för godas ansträngningar idag.

Lena, du har såvitt aldrig jag vet spelat med mig när jag varit ond. Men de som har det vet att man ytterst sällan kan se några samband mellan mig och mina kollegor - utom att jag tenderar till att rösta på dem. Och eh... vara med och rösta ut dem.

Jag vet inte vad samspeltheten mellan mig och Monster är, för jag ser den inte så tydligt. Visst, vi har kanske reagerat på delvis samma teorier. Man ser kanske inte sådant själv så tydlig. Men om så är fallet, hur skulle två ulvar vinna på det? Jag vidhåller att ulvarna gärna stannar i skuggorna.
 
Jo det är klart jag tänkt tvillingar också.

Men jag får väl ut mer av svaren om jag pressar på ondspåret. :p

Jovisst. Men just nu försöker jag nog mig på att hitta både såna jag tror kan vara goda och som kan vara onda.
Hittar man någon man tror är god så kan man ju börja spana på annat håll. Nu är vi några dagar inne i leken så det finns info bakom kulisserna och jag hoppas dom som vet någon försöker berätta det annars är det väl kört snart.
 
Du har aldrig tänkt tvillingar?
[...]Var Niyama står vet jag inte men hon avslöjade i princip siaren inatt. Ulvarna hade kanske inte sett spåret om hon inte nämnt det. Så där vet jag inte vad jag ska tro.

Jag känner att jag kanske pressade henne delvis:banghead:. Samtidigt försökte hon rädda siaren, men visst kan det vara alibi. Jag tyckte så väl jag kände igen onda Niyama i DL-hetsen, en sedan... jag är definitivt inte säker. På något.
 
@Monstermom och @LenaH - jag tror inte någon av er är onda. Lena kan mycket väl vara siad och att Monster har diverse märkliga teorier som hon kastar ut och testar - inget nytt under solen. Det är så hon spelar. Utan att veta tror jag inte att någon av er bör vara huvudmålet för godas ansträngningar idag.

Lena, du har såvitt aldrig jag vet spelat med mig när jag varit ond. Men de som har det vet att man ytterst sällan kan se några samband mellan mig och mina kollegor - utom att jag tenderar till att rösta på dem. Och eh... vara med och rösta ut dem.

Jag vet inte vad samspeltheten mellan mig och Monster är, för jag ser den inte så tydligt. Visst, vi har kanske reagerat på delvis samma teorier. Man ser kanske inte sådant själv så tydlig. Men om så är fallet, hur skulle två ulvar vinna på det? Jag vidhåller att ulvarna gärna stannar i skuggorna.
Jag kan inte heller säga varför jag tycker ni verkar vara så i synk och jag vet (utan att ha spelat med dig som ond) att jag inte brukar kunna se skillnad på dig, jag har ju läst en sjuhimlans massa lekar.
Du och @Niyama tycker jag är snudd på omöjliga.

Det finns en anledning till att jag valde mellan er två i dendärlekensomNiyamaintegillade i min allra första sia i min allra första lek. ;)
(Det blev Niyama och jag var lika förbannad som hon när omvandlingen skedde, hon var ju den enda säkra goda jag visste).
 
Jovisst. Men just nu försöker jag nog mig på att hitta både såna jag tror kan vara goda och som kan vara onda.
Hittar man någon man tror är god så kan man ju börja spana på annat håll. Nu är vi några dagar inne i leken så det finns info bakom kulisserna och jag hoppas dom som vet någon försöker berätta det annars är det väl kört snart.

Vi har ju dock precis förlorat siaren, som bara siat en gång (antar jag? eller fick hon info om vad hon valt inatt innan hon blev käkad? som spionerna kunde se?), så det känns som det är lite tunnsått med "bakom kulisserna"-info också...
 
Hur tänker du då? Att hon visste Snurrfian var siaren pga spioninfo, och "pekade" på henne åt lyan?

Ja. Som ond spion får man (väl?) samma information som den goda. Har då Niyama sett att LenaH blivit siad, kopplar Snurris godförklaring till spioninfon så kan hon kanske ta den chansen och visa sig för dom onda genom att peka på det.

Eller så ville hon helt enkelt bara rädda den hon trodde var siaren.
 
Ja. Som ond spion får man (väl?) samma information som den goda. Har då Niyama sett att LenaH blivit siad, kopplar Snurris godförklaring till spioninfon så kan hon kanske ta den chansen och visa sig för dom onda genom att peka på det.

Eller så ville hon helt enkelt bara rädda den hon trodde var siaren.

Ja... Det är ju en möjlighet... Det känns dock som väldigt högt spel? Dessutom, siaren höll ju på att bli utröstad innan Niyama drog igång koppenkuppen - varför rädda siaren i det läget?
 
Äh, jag måste till stallet och ikväll blir jag lite sparsam med aktivitet.
Någon har helt fräckt bjudit hem delar av släkten på middag hos mig?! :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 895
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp