Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
NEJ vi kan inte veta något om Habina.

(Sedan tycker jag generellt att goda spelare med viktiga specialroller verkligen ska gripa alla halmstrån för att rädda sig själva om de hamnar i sådana situationer.)

Fast hon försökte ju rösta på en annan spelare som då hade hamnat jämnt med henne tror jag? (Snurrfian) Problemet var att rösten inte räknades för den var inte fetad - och det fanns ju ingen garanti att det hade lyckats heller, men halmstrået greppades i alla fall.

Om jag inte missförstår vad du pratar om? :o
 
Känns som att det blir tungt för goda sidan nu när ängeln försvann. Vi får hoppas att tjuven valde att bli god, annars vill jag inte ens försöka räkna på oddsen för goda sidan :nailbiting:

För övrigt förstår jag inte riktigt Lobelias kommentar att hon höll Habina som god. Hon kan väl rimligtvis inte ha vetat något egentligen, och kommentaren hon hänvisade till tycker jag egentligen inte säger något om Habinas roll...:confused:
 
Fast hon försökte ju rösta på en annan spelare som då hade hamnat jämnt med henne tror jag? (Snurrfian) Problemet var att rösten inte räknades för den var inte fetad - och det fanns ju ingen garanti att det hade lyckats heller, men halmstrået greppades i alla fall.

Om jag inte missförstår vad du pratar om? :o

Nej, du har rätt. Men det tål alltid att upprepas sjuttitre gånger att det inte är skumt att rädda sig själv (om än inte godförklarande) för är man god själv vet man ju att man räddar en god.
 
Känns som att det blir tungt för goda sidan nu när ängeln försvann. Vi får hoppas att tjuven valde att bli god, annars vill jag inte ens försöka räkna på oddsen för goda sidan :nailbiting:

För övrigt förstår jag inte riktigt Lobelias kommentar att hon höll Habina som god. Hon kan väl rimligtvis inte ha vetat något egentligen, och kommentaren hon hänvisade till tycker jag egentligen inte säger något om Habinas roll...:confused:

Nej, hon kan inte veta något om Habina. Enda möjligheten i det här skedet av leken för en god spelare att känna till en annan god spelare är om de är tvillingar.
 
Nä, nu blir det sängen även för mig. planen för imorgon blir att kolla igenom röstningen och motiveringarna igen, för det gick alldeles för fort där sista kvarten för att jag skulle hänga med riktigt kände jag.:crazy:
Sen brukar jag ju visserligen försöka att inte lägga så stor vikt vid första dagens röster, då det ofta famlas efter halmstrån lite överallt för att få ihop några teorier och misstankar. Men att hålla överblick över en lek som redan efter DL1 är 30 sidor är ju sådär lätt... :meh: så något måste jag ju börja med...
Godnatt! Och försök nu att inte skriva så vansinnigt mycket så att jag får 30 sidor till att läsa om jag överlever natten ;)
 
Jösses vilken dramatik redan i första DL. Min tanke om ett sorts drev var iallafall inte ute på cykelbanan. Jag vet inte var jag ska börja nysta.
 
Jag behöver också sova och gå igenom sista delen av leken igen imorgon. Jag tror att något måste där finnas så som det gick igång innan det var klart.
 
Jahaja. Nu kommer ju ulvkräken smygandes, och natt-dl var flyttad tidigare imorgon... Jag tror inte jag kommer att hinna (OK, orka ;)) gå igenom allt som hänt nu innan nästa dl! Mina spontana tankar utan att börja läsa om är i alla fall:

Snurrfian har jag väl inget nytt att gå på, kvarstår oförändrad. Lobelia hade jag fel att misstänka! Habina... Måste fundera på Lobelias godförklaring lite till tror jag... Känns som jag missar något... :crazy: Hedinn, samma som förut, jag tycker hon är mysko... Vad som pratades om mellan Caisa och... Klara? och... LenaH? hängde jag absolut noll med i, så det måste jag försöka bena i imorgon. Nåt med Koppen också, som jag inte begrep.

Annars tror jag inte något fastnade riktigt - jo, förresten, Cirkus verkade... ilsken i tonen, vilket jag inte är van vid. :p Måste läsa om det också - måste läsa om allt! Gah, gigantisk lek! :banghead:
 
Drev? Rösterna var väl ganska spridda?

Alltså jo, men jag blev lite nervös kände jag när det ramlade in flera röster efter varann med rätt så lama motiveringar även om jag också tyckte att Lobelia var lite underlig, men inte tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på henne.
 
Alltså jo, men jag blev lite nervös kände jag när det ramlade in flera röster efter varann med rätt så lama motiveringar även om jag också tyckte att Lobelia var lite underlig, men inte tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på henne.

Jag ville helst inte rösta på någon för jag hade, om möjligt, sämre koll än vanligt dag ett. Var så rörigt :arghh:
 
Alltså jo, men jag blev lite nervös kände jag när det ramlade in flera röster efter varann med rätt så lama motiveringar även om jag också tyckte att Lobelia var lite underlig, men inte tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på henne.

Men det fanns två andra med nästan lika många röster (skilde en, plus att Lobelia "egentligen" röstade på Snurrfian så hon låg lika), du tror inte nån av dem var drev, eller att nån av de rösterna var svaga?
 
Jag säger spontant att den jag tycker är absolut märkligast hittills är Koppen som jag la min röst på. Inte bara min egen motivering och inte bara med avseende på hennes skitskumma inlägg efter DL. Hennes röständring förstår jag som att hon försökte väl rädda sig själv men den är jäkligt märklig i ljuset av sin egen första röst och den motiveringen hon hade där.

Sen tycker jag också att hon har pratat emot sig själv dubbelt upp, hon gjorde ett teoriinlägg kl 20:45 där hon satt Lilltess som neutral mot god (den enda faktiskt som var mot god om jag inte missminner mig) Sen så lag hon sin röst på Lilltess kl 21:43 med början "Skrev i mitt tidigare inlägg att jag var osäker på Lilltess" ehhh - neutral mot god är inte osäker i min bok. Sen är röstmotiveringen att hon lägger rösten på lilltess för att lilltess lägger strömröst på Habina. Och sen så ändrar hon själv till just Habina.
 
Jag vidhåller att jag tycker Lobelia spelade skumt. Tyckte hon verkade vilja hålla sig i skuggorna och det kan ju vara en ulvtaktik. Men sedan var hon god.

Jag är inte helt frisk, så jag ligger i sängen med telefonen och orkar inte gå igenom leken. Om det blir en morgondag tar jag det då.
 
Men det fanns två andra med nästan lika många röster (skilde en, plus att Lobelia "egentligen" röstade på Snurrfian så hon låg lika), du tror inte nån av dem var drev, eller att nån av de rösterna var svaga?

Jo precis de också.

Jag menar inte att det måste varit en massa ulvar som röstat på Lobelia, det är antaligen som vanligt goda som röstar på goda som gått igång på den knappa infon som finns. Så jag förstår verkligen Niyamas känsla - inte vilja rösta på någon.
Även rösterna på Snurrfian och Habina kändes som såna för mig - och det skrev jag i mitt röstinlägg. Och bägge tyckte jag var skumma men inte tillräckligt för att min röst skulle hamnat där, precis som med tankarna runt Lobelia.
 
Jo precis de också.

Jag menar inte att det måste varit en massa ulvar som röstat på Lobelia, det är antaligen som vanligt goda som röstar på goda som gått igång på den knappa infon som finns. Så jag förstår verkligen Niyamas känsla - inte vilja rösta på någon.
Även rösterna på Snurrfian och Habina kändes som såna för mig - och det skrev jag i mitt röstinlägg. Och bägge tyckte jag var skumma men inte tillräckligt för att min röst skulle hamnat där, precis som med tankarna runt Lobelia.

Men... Menar du att röstningarna mot Lobelia, Snurrfian, Koppen och Habina alla var drev? (Jag kanske är för trött för att fatta... :o) Alla utom tre la sin röst på nån av dem! Det var ena skickliga ulvar... :confused:

Edit: Sorry, stryk Koppen - jag är uppenbarligen väldigt trött! ;)
 
Men... Menar du att röstningarna mot Lobelia, Snurrfian, Koppen och Habina alla var drev? (Jag kanske är för trött för att fatta... :o) Alla utom tre la sin röst på nån av dem! Det var ena skickliga ulvar... :confused:

Edit: Sorry, stryk Koppen - jag är uppenbarligen väldigt trött! ;)

Nja, drev och drev. Nånting gjorde mig i allafall nervös av rösterna ffa på Snurrfian och Lobelia, det kom rätt många i början, när 7 stycken hade röstat hade de 3 röster var. Och uppenbarligen så var jag rätt ute i allafall när det gällde Lobelia. Rösterna på Snurris vet jag inte riktigt vad jag tänker om just nu, men just då kändes de i allafall inte 100% bra i min mage. Jag kommer att återuppta mina tankar på henne imorgon om natten inte gör mig till ulvmat.
 
Och uppenbarligen så var jag rätt ute i allafall när det gällde Lobelia.

Menar du att vi vet att utröstningen av Lobelia drevs av onda, nu när vi vet att Lobelia var ängeln? För det håller jag inte alls med om i så fall... Det är en väldigt stor slutsats på väldigt svagt underlag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp