Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jo, men jag blev lite nervös kände jag när det ramlade in flera röster efter varann med rätt så lama motiveringar även om jag också tyckte att Lobelia var lite underlig, men inte tillräckligt för att jag skulle vilja rösta på henne.
Jag kände samma sak och har fortfarande den leken i bakhuvudet när hon var superskum och visade sig vara god, därför ville jag inte lägga en röst där.
Lite samma sak med Habina och Snurris, jag vet ju att jag tycker de verkar ulviga och 2 gånger av 3 är de ju inte det.

Du däremot verkade skitskum för mig med dina märkliga teorier och det konstigaste av allt var ju att Habina nappade på den där hon borde varit ond enligt din teori.

Jag har sedan noterat att även du själv släppte den men det gick för snabbt vid DL för att jag skulle hinna fatta och motivera ett annat beslut.

Just nu är jag mest deprimerad, trist att förlora ängeln och för att jag spelat mycket med Lobelia.
 
Menar du att vi vet att utröstningen av Lobelia drevs av onda, nu när vi vet att Lobelia var ängeln? För det håller jag inte alls med om i så fall... Det är en väldigt stor slutsats på väldigt svagt underlag.
+ @cirkus
4 röster på en spelare är inte speciellt många och chansen/risken att det finns ulvar där är försvinnande liten. Hade det varit en senare DL-dag så hade jag nog kunnat tro det, iom att ulvarna med lite tur kunnat veta att hon var ängel och det kan det vara värt att starta ett drev för att bli av med den rollen. Men DL1?
 
+ @cirkus
4 röster på en spelare är inte speciellt många och chansen/risken att det finns ulvar där är försvinnande liten. Hade det varit en senare DL-dag så hade jag nog kunnat tro det, iom att ulvarna med lite tur kunnat veta att hon var ängel och det kan det vara värt att starta ett drev för att bli av med den rollen. Men DL1?

Alltså, jag tror nog det kan finnas ulvar där - de är ju trots allt... fem? onda och det var bara sex? spelare totalt som fick röster på sig, så de finns ju nånstans! Men jag håller med om att de inte kan ha vetat mer om Lobelia än att hon inte var ulv, så de hade ingen anledning till drev utöver att eventuellt skydda en egen och för det fanns det väl bättre måltavlor som inte höll röstningen så jämn dessutom (förutom att det är ett väldigt högt spel, att skydda en ulv dl1 genom drevröstning)? Men ulvarna behöver ju i stort sett inte göra något annat dl1 än att se oss lyncha varandra, rent krasst... Och det gjorde vi ju. :(

Att ängeln lynchades var såklart suveränt för ulvarna, men de kan inte ha vetat vem hon var förrän det var över.

(Är för trött för att kolla siffror och rösttider, rätta mig hemskt gärna på det jag anger fel!)
 
Alltså, jag tror nog det kan finnas ulvar där - de är ju trots allt... fem? onda och det var bara sex? spelare totalt som fick röster på sig, så de finns ju nånstans! Men jag håller med om att de inte kan ha vetat mer om Lobelia än att hon inte var ulv, så de hade ingen anledning till drev utöver att eventuellt skydda en egen och för det fanns det väl bättre måltavlor som inte höll röstningen så jämn dessutom (förutom att det är ett väldigt högt spel, att skydda en ulv dl1 genom drevröstning)? Men ulvarna behöver ju i stort sett inte göra något annat dl1 än att se oss lyncha varandra, rent krasst... Och det gjorde vi ju. :(

Att ängeln lynchades var såklart suveränt för ulvarna, men de kan inte ha vetat vem hon var förrän det var över.

(Är för trött för att kolla siffror och rösttider, rätta mig hemskt gärna på det jag anger fel!)
Utan att krångla till det ytterligare så är det ju bara 4 onda som är säkra på varandra. De andra (1 eller 2) känner ju inte till de andra.
 
Utan att krångla till det ytterligare så är det ju bara 4 onda som är säkra på varandra. De andra (1 eller 2) känner ju inte till de andra.

Såklart, tackar! :)

Men för ondhetsstatistiken kan man ju räkna med i alla fall John också, alltså om man bara tänker "var finns de". Däremot när det kommer till avsiktlig, gemensam röststrategi så är de j bara fyra ändå som du säger. Men även om de "bara" är fyra, så finns de ju nånstans bland de sex(?) som fick röster på sig, så jag kan mycket väl tänka mig att nån av rösterna på Lobelia var ulvsk! Däremot tror jag som sagt inte på någon drevstrategi i det här läget, utan menar bara rent statistiskt.

Så, nu har jag förvirrat mig själv tillräckligt tror jag! Dags att blunda ett tag...
 
Menar du att vi vet att utröstningen av Lobelia drevs av onda, nu när vi vet att Lobelia var ängeln? För det håller jag inte alls med om i så fall... Det är en väldigt stor slutsats på väldigt svagt underlag.

jag tror att du missuppfattar mig nu.
För mig betyder inte ordet drev att det nödvändigtvis är onda som driver på. För mig så betyder det att många går i samma riktning. Och det var vad jag uppfattade när 3 av 7 röstat på henne.
 
jag tror att du missuppfattar mig nu.
För mig betyder inte ordet drev att det nödvändigtvis är onda som driver på. För mig så betyder det att många går i samma riktning. Och det var vad jag uppfattade när 3 av 7 röstat på henne.

Aha... Ja, då snackar vi nog inte om samma sak! För mig är drev något avsiktligt, det ligger nåt slags tanke bakom...

Jag får fundera mer imorgon! :p
 
Uppdatering!

Hästen stormade fram längst vägen, näsborrarna fladdrade och flankerna var löddriga av svett. Ryttaren hade bråttom, han kände hur hästen skälvde under honom men att stanna nu var inte aktuellt. Han hade känt sig jagad ända sedan han lämnade munkklostret Kirkstall Abbey i York och känslan hade inte minskat. Han borde inte ha biktat sig i klostret, han var nu säker på att någon hört bikten och kunde han verkligen lita på broder Tom som han kanske hade råkat säga för mycket till under gårdagen kvällens rumblarafton.

Hans sista tanke var att han var tvungen att hinna fram i tid, sedan snubblar hästen till och både ryttare och häst stupar över den snubbeltråd som var uppspänd över stigen. Hans sista tanke var, Ivanhoe kommer aldrig att få veta att jag förlåtit honom

Lilltess var Cedric av Rotherwood (Trollkarl)

DagDL kl 22.00
NattDL kl 10.00
 
Röstlista, DL1

20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49
LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina
21:57 Matmissbrukaren röstar på Myrten
21:57 Lilltess ändrar röst till lobelia
21:58 cirkus röstar på Koppen
21:59 Niyama röstar på Lobelia
22:00 TLV röstar på hedinn
22:00 Niyama ändrar röst till Koppen


Habina 3
Lobelia 4
Snurrfian 3
Koppen 3
cirkus 1
Myrten 1
hedinn 1


Flyttar fram den här så den blir enklare att hitta om man vill studera den.
 
Nu ska jag sätta mig och läsa igenom det som hänt sedan jag lämnade er går kväll. Måste ju säga att den goda sidan verkligen fått en dålig start. :crazy:
 
Att det skulle bli käk inatt kändes ju rätt sannolikt, enda chansen hade väl varit om tjuven valt goda sidan och snott av en ulv eller om de försökt sig på att käka alkemisten. Då känns ju trollkarlen som ett av de bästa alternativen att bli av med (förlåt Lilltess) trots allt (jag tänker att rollen inte har någon specialinfo utan mest kan stöka till det och det hade ju kunnat slå på goda sidan också om hon trollat någon god att rösta på en annnan god).

Tack för röstlistan @Klara -

Väääldigt spontant - innan jag ens tänkt efter - det talar en smula till Niyamas fördel att hon ändrade sin röst. Dels för att hon ändra FRÅN goda Lobelia dels att hon ändrade till den jag tycker betett sig märkligast (även om det kanske allra konstigaste kom efter DL)
 
Så, efter en genomläsning av vad som hänt sedan igår så är det ett par saker som sticker ut för mig. Den ena är cirkus som igår strax innan dl kom med den ena mer långsökta teorin efter den andra. Men det kan ju bara vara att hon försökte hitta något att gå på i ett något stressat läge innan det var dags att rösta. Hon kom ju in i leken rätt sent. Men jag noterar det för min egen skull.

Nästa är koppen som betedde sig minst sagt underligt efter dl igår. Men med min ringa erfarenhet av det här spelet så tror jag egentligen inte så mycket att det har att göra med hennes roll utan mer med hennes sätt att uttrycka sig. Hon kan vara vilket som. Men återigen, en notering för min egen skull.

Vad gäller mina funderingar kring Snurrfian från igår står dom kvar oförändrade. Jag tycker fortfarande att hon betedde sig lite udda, men det behöver inte betyda någonting. Vi får se vad som händer under dagen idag.

Lobelias kommentar om Habina precis innan hon åkte var ju lite... udda... den också. Hon kan ju omöjligt ha vetat något om Habinas roll. Jag tar den med en nypa salt.

Habina fick ju också ett antal röster igår, baserat på hennes vändning från att ha känt sig nollad till att komma med en massa, mer eller mindre, långsökta teorier. Men jag tycker det känns som den Habina jag spelat med förut, den lilla erfarenhet jag har (det här är min tredje lek). Att hon försöker vända på alla stenar och hitta korn av misstankar hon kan bygga på. Förra leken fick jag ju misstankar mot mig för att jag skulle fundera över leken när jag åkte till stallet. Å andra sidan, Habina var då ond. Hmmm, jag kanske ändå ska gå igenom Habinas inlägg och fundera ett varv till.
 
Jag... Har funderat. Och funderat och funderat och funderat. :D

Och kommit fram till följande: Jag tror @Matmissbrukaren är John! :cautious:

Såhär: John vet ingen extra info (dl1), men ulvarna känner i alla fall till varandra. Det betyder att John har noll aning om vem som vore bra att rösta på, medan ulvarna i alla fall vet om någon av dem ligger illa till. Det sista John vill då, är att råka vara med att rösta ut en ulv, eller hur!? Det var nära bland alla de som fick flera röster. Men några fick bara en röst, och det mot slutet när man kunde se vart det barkade iväg!

@LenaH la en ensam röst mot Cirkus, elva minuter före dl, med fyra röster kvar (plus några som ändrade sig). @TeamLundVer la sin röst dl, dessutom utan någon motivering ihop med rösten, så det skulle kunna vara ett avsiktligt försöka att "råka" schabbla bort sin egen röst och därför verkligen inte göra någon skada - fast den rösten var som sagt en ensamröst (på Hedinn) så någon skada hade den inte kunnat göra i vilket fall... Och så har vi Matmissbrukaren. Tre minuter innan dl röstar hon ensam på Myrten, med följande motivering:
"Enligt tidigare teorier plus det nya som kommit att Myrten är rätt på mot Lobelia och det känns skumt för hon är så henne för att hon inte tycker hon spelar som hon brukar. Kanske pratade hon om prins John för att hon är honom." (Inlägg 501)

Jag tror hon är John. Vad säger ni?
 
@Monstermom Bara för att reda ut det lite: Du tror MM är John för att hon lade en sen ensamröst och nämnde att personen hon röstade på nämnt John? :)

Ja, jag tror att John skulle vilja lägga en ströröst där hanhon (:D) inte påverkar röstresultatet alls, och det sent nog att vara säker på att det verkligen blir en ströröst. Tre passar in på det, men @LenaH bara knappt (rätt många kvar att rösta ändå, och en del tid för röstningen att förändras). @TeamLundVer passar absolut in - väntade längst av alla! Men @Matmissbrukaren passar också verkligen in, och hennes motivering sticker ut i sammanhanget. Så hon är min absolut starkaste John-kandidat därför.
 
Jag... Har funderat. Och funderat och funderat och funderat. :D

Och kommit fram till följande: Jag tror @Matmissbrukaren är John! :cautious:

Såhär: John vet ingen extra info (dl1), men ulvarna känner i alla fall till varandra. Det betyder att John har noll aning om vem som vore bra att rösta på, medan ulvarna i alla fall vet om någon av dem ligger illa till. Det sista John vill då, är att råka vara med att rösta ut en ulv, eller hur!? Det var nära bland alla de som fick flera röster. Men några fick bara en röst, och det mot slutet när man kunde se vart det barkade iväg!

@LenaH la en ensam röst mot Cirkus, elva minuter före dl, med fyra röster kvar (plus några som ändrade sig). @TeamLundVer la sin röst dl, dessutom utan någon motivering ihop med rösten, så det skulle kunna vara ett avsiktligt försöka att "råka" schabbla bort sin egen röst och därför verkligen inte göra någon skada - fast den rösten var som sagt en ensamröst (på Hedinn) så någon skada hade den inte kunnat göra i vilket fall... Och så har vi Matmissbrukaren. Tre minuter innan dl röstar hon ensam på Myrten, med följande motivering:
"Enligt tidigare teorier plus det nya som kommit att Myrten är rätt på mot Lobelia och det känns skumt för hon är så henne för att hon inte tycker hon spelar som hon brukar. Kanske pratade hon om prins John för att hon är honom." (Inlägg 501)

Jag tror hon är John. Vad säger ni?

På dig låter det som att jag röstade på någon som inte var av dom tre som fick mest röster för att jag skulle vara John? :confused:
Jag röstade på Myrten för jag tyckte hon låg på Lobelia rätt bra när jag själv kände att Lobelia var som hon brukade. Och vem hade rätt egentligen?
 
På dig låter det som att jag röstade på någon som inte var av dom tre som fick mest röster för att jag skulle vara John? :confused:
Jag röstade på Myrten för jag tyckte hon låg på Lobelia rätt bra när jag själv kände att Lobelia var som hon brukade. Och vem hade rätt egentligen?

Ja, det är just därför du (och de andra två) hamnar på min John-radar. Inte specifikt för att du röstade på Myrten, utan för att du röstade sent och på någon som inte alls kunde påverka resultatet. (Hade du velat aktivt rädda Lobelia hade du kunnat rösta på någon av de som fått flera röster.) Det ihop med din motivering sätter dig högst i misstanke för mig.
 
Ja, jag tror att John skulle vilja lägga en ströröst där hanhon (:D) inte påverkar röstresultatet alls, och det sent nog att vara säker på att det verkligen blir en ströröst. Tre passar in på det, men @LenaH bara knappt (rätt många kvar att rösta ändå, och en del tid för röstningen att förändras). @TeamLundVer passar absolut in - väntade längst av alla! Men @Matmissbrukaren passar också verkligen in, och hennes motivering sticker ut i sammanhanget. Så hon är min absolut starkaste John-kandidat därför.

Vad är det som sticker ut med min motivering?

Jag hade nämnt tidigare på dagen i mina teorier att jag noterade att Myrten pratade en del om John. Sedan går hon på mot Lobelia som jag tyckte var som vanligt och valde att lägga min röst på henne pga det och jag fick då tanken att hon kan vara John eftersom hon pratade om det tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 897
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp