Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska nog lösa sig med tävlingen! Själv märker jag ofta att jag tycker jag börjar rida sämre så fort jag anmält mig till en tävling - gissar att man blir mer självmedveten och det är inte alltid bra att tänka för mycket!Usch vilken svacka vi har hamnat i nu det är som att allt som var enkelt förut nu är svårt. Svårt med trav, svårt med galopp, ja det mesta är svårt. Och vi ska tävla på lördag.
Igår red jag på ridbanan och det gick verkligen katastrofdåligt. Antingen fullt race eller bogarna ut åt alla håll, och han ville bara dra sig mot utgången. Usch och fy vad kasst jag red.
Idag tömkörde jag för att se honom från marken och ge honom lite space och paus från mig. Ge honom lite självförtroende. Och han bjöd på en riktigt fin trav till slut, och fin galopp. Det höjde mitt mod lite i alla fall. Som tur är så är töltgrenen först ut på lördag, och tölten sätter vi även om den kan gå mot passtakt. Då kan jag känna av banan utan att oroa mig för alla andra gångarter.
Har även rotat fram kavajen och köpt ett par begagnade vita ridbyxor från Pikeur av en kompis. Jag tänker att vi ska iaf till tävlingen på lördag, och känna stämningen. Göra oss fina och testa på tävlingssammanhanget.
Så är det säkert jag tänker att jag iaf ska se glad ut (häst kommer vara glad oavsett ) så kanske vi får lite glädjepoäng iaf!Det ska nog lösa sig med tävlingen! Själv märker jag ofta att jag tycker jag börjar rida sämre så fort jag anmält mig till en tävling - gissar att man blir mer självmedveten och det är inte alltid bra att tänka för mycket!
Vi fick boxplats i "ditt" stall i helgen. Vi kommer nog åka hem över natten, men utnyttjar boxen mellan klasserna så han får komma undan lite och ta det lugnt. Vet ju inte heller om det blir någon final - mycket som kan gå fel i T4 och F2 Dessutom hästens första femgångstävling någonsin.
Ja just det, du flyttade ju till annat stall i våras!Så är det säkert jag tänker att jag iaf ska se glad ut (häst kommer vara glad oavsett ) så kanske vi får lite glädjepoäng iaf!
Så kul! Jag står ju inte där längre, men det är ett bra stall! Själva delen där gästboxarna finns är en egen del av stallet, så det brukar vara rätt lugnt där Nu står vi också 10 minuter från Flyinge, men åt andra hållet.
Ja jag räknar inte med någon final så jag kommer njuta av att vara åskådare på söndagen
Ja, som det ser ut just nu planerar vi att göra det. Inga "värre" varningar än kulingvarning, och inga varningar över land, så även om det kommer blåsa mycket räknar vi med att det inte är någon fara att köra.@Roheryn hur tänker ni kring stormen som kommer? Kör ni ändå?
Jag håller tummarna för er! Vi kör också som det ser ut nu, är ju småvägar från oss till Flyinge. Vi kanske kör lite tidigare än planerat dock då det är jag som kör lastbilen. Jag har aldrig kört transport i så stark vindJa, som det ser ut just nu planerar vi att göra det. Inga "värre" varningar än kulingvarning, och inga varningar över land, så även om det kommer blåsa mycket räknar vi med att det inte är någon fara att köra.
Vi hade något år i typ januari-februari när vi var iväg på mycket träningar och annat på helgerna och det blåste typ storm varje helg hela den perioden, så jag har väl vant mig Vi har tung bil + släp, så brukar inte kännas så vingligt.Jag håller tummarna för er! Vi kör också som det ser ut nu, är ju småvägar från oss till Flyinge. Vi kanske kör lite tidigare än planerat dock då det är jag som kör lastbilen. Jag har aldrig kört transport i så stark vind
Såg nu att de flyttat fram starten till kl 10 - så himla skönt för oss som har en bit att åka! Och så hinner väl vinden lägga sig lite också!Jag håller tummarna för er! Vi kör också som det ser ut nu, är ju småvägar från oss till Flyinge. Vi kanske kör lite tidigare än planerat dock då det är jag som kör lastbilen. Jag har aldrig kört transport i så stark vind
Ja, vilken tur! Mejlade faktiskt organisationen i morse och frågade om detta innan de gick ut med meddelandet. Himla skönt!Såg nu att de flyttat fram starten till kl 10 - så himla skönt för oss som har en bit att åka! Och så hinner väl vinden lägga sig lite också!
Jag tävlar inte så mycket men min brukar bli bäst av att ta det lite lugnt. Vila dagen innan, kanske tömköra dagen innan det och rida ut dagen innan det igen. Då taggar han till lite lagom och det är lättare att få tryck i honom. Men det beror ju mycket på vilken häst man harHur brukar ni rida veckan/dagarna innan tävling?
Jag tycker det är lite kul det här, att planera tiden innan man ska iväg och tävla! Nu är det ju vår första "riktiga" tävling och jag har egentligen ingen aning om vad jag håller på med, men det är kul att planera ändå! Jag har fokuserat på att sluta när det känns bra den här veckan. Inte harva på i "onödan" utan verkligen försöka befästa den bra känslan vi kan få. Det verkar fungera bra. Jag hade tänkt rida ut största delen av veckan men den här satans blåsten är inte superrolig att rida ut i Så det blev paddocken både igår och idag, och idag i halv storm. Igår övade vi tölt, och idag trav och galopp, och allt sitter Imorgon får han bara longeras lite och så hoppas jag att den bra känslan sitter kvar på lördag.
Ja, mycket beror ju på hästen. Hade jag låtit min ta det alltför lugnt innan hade han nog övertänt på banan och kört race istället men det ska bli spännande att se hur det går nu.Jag tävlar inte så mycket men min brukar bli bäst av att ta det lite lugnt. Vila dagen innan, kanske tömköra dagen innan det och rida ut dagen innan det igen. Då taggar han till lite lagom och det är lättare att få tryck i honom. Men det beror ju mycket på vilken häst man har
Skulle jag tävla min egen häst så behöver jag vara "klar" några dagar innan för att de närmaste dagarna före tävlingen bara göra saker som han gillar - rida ut med kompis kanske två dagar innan och så vila dagen innan tävlingen. Han är ganska lättriden och naturligt mjuk, så allt fokus är på att han ska tycka det är kul och vilja gå fram (tappar energin helt om han blir spänd).Hur brukar ni rida veckan/dagarna innan tävling?
Jag tycker det är lite kul det här, att planera tiden innan man ska iväg och tävla! Nu är det ju vår första "riktiga" tävling och jag har egentligen ingen aning om vad jag håller på med, men det är kul att planera ändå! Jag har fokuserat på att sluta när det känns bra den här veckan. Inte harva på i "onödan" utan verkligen försöka befästa den bra känslan vi kan få. Det verkar fungera bra. Jag hade tänkt rida ut största delen av veckan men den här satans blåsten är inte superrolig att rida ut i Så det blev paddocken både igår och idag, och idag i halv storm. Igår övade vi tölt, och idag trav och galopp, och allt sitter Imorgon får han bara longeras lite och så hoppas jag att den bra känslan sitter kvar på lördag.
Å tack!! Är så glad över all respons jag fått och jag är så STOLT! Visst var jag besviken när jag inte kunde lotsa honom rätt på framridningen till V5, men det har lagt sig nu och jag får lära mig mer tills nästa gång. Och T8 klarade vi ju! Och vi kan bara bli bättre@Fazeem attans vad modig du var som va med på Lev Rosa och kunde genomföra T8:an!! Fick också ett väldigt igenkännande gott skratt åt den ”kastade pisken” rätt över staketet (såklart inte så kul just när han blev så övertaggad och spänd men man har ju varit där ). Bra jobbat med din fina lilla häst ️