Sv: Islandshästryttare avstängd igen
Men, nu har vi ju inte den gamla styrelsen längre. Så man kan tycka vad man vill om vad de gort fel eller rätt, men det är knappast speciellt fruktbart att älta.
Det viktiga är vad den nya styrelsen hittar på, och att man ser till att själv agera om man tycker att styrelsen beter sig helt uppåt väggarna.
Det är fritt fram att satsa på en styrelseplats i framtiden om man vill ordna upp saker och ting inom SIF.
Själv tror jag den nya styrelsen kan vara väldigt bra. Men jag vet inte ännu. De verkar ju ha ryggrad åtminstone, och håller sig till att lagt kort ligger. Även om någon stirrar argt på dig
Men det finns ju delade meningar om den där ryggraden också.
Jag har ingen som helst lust att se MJ fälld "till varje pris". En oskyldig människa som bevisas oskyldig ska inte stå till svars. Men överklagan måste utredas helt innan en avstängning kan upphävas- självklart! Annars tar man ju helt udden av "avstängning".
Och den ursprungliga avstängningen gjordes ju inte "bara för att", utan för att bevis ANSÅGS finnas. Då krävs det mer än ett snabbt beslut för att upphäva- det krävs ännu en stor och rejäl undersökning för att upphäva.
Nåja. Här kommer alltid finnas olika åsikter.