Islandshästryttare avstängd igen

Sv: Islandshästryttare avstängd igen

Nu är du tydlig så tack för det, en viss skillnad från "fick det berättat". Uppenbart behöver man vara så tydlig att man berättar vad som hänt och inte kommer med antydningar. Ganska enkelt

Oavsett detta, du skulle alltså sågat vilken styrelse som än valdes. En nyvald styrelse oavsett vilka som ingår(om nu stryrelsen inte återvals i sin helhet) kan rimligen inte hinna göra något utan skulle vara i samma situation. Så din åsikt är mycket märklig. Hur skulle du hanterat det? Hade du klarat av att sätta dig in i hela situationen, gjort en ny budget och presenterat den samma dag du blev vald? Det är inte rimliga krav du har. Ge dem en chans att försöka innan du sågar dem längs fotknölarna.

Det finns många skäl att godkänna stora underskott,

Ta det här exemplet:
Beräknade intäkter: 1.500.0000
Beräknade fasta utgifter: 2.000.000 (låt oss säga räntor)
Övriga utgifter 1.000.000 (Tidning, arvoden, tävlingar)

Här kan du i teorin lägga ner tidningen, dra in alla arvoden och ställa in bidrag till alla tävlingar men räntorna finns kvar vad du än gör. Det blir till att godkänna budgeten med underskott, trolla eller lägga ner förbundet. Nu vet jag inte hur budgeten ser ut, men man måste vara realist. Budgeten måste tyvärr reflektera verkligheten.

Den stora utmaningen för styrelsen (och förbundet) blir då att reda ut situationen och vända minus till plus genom förändringar, men de arbetet är inte gjort i en handvändning. Det går inte att presentera en plan i samma stund man tillträder.

Nu kan inte jag minnas att jag yttrat mig om den nya styrelsen över huvudtaget. Den här diskussionen handlar enligt mig om det faktum att den gamla styrelsen inte presenterade några riktiga siffror för 2011 och 2012 på årsmötet.

Kanske har vi diskuterat klart det här nu.

Nu kan inte jag minnas att jag yttrat mig om den nya styrelsen över huvudtaget.
Läs dina inlägg igen, eller ska jag citera dem? Du kritiserar stämman och styrelsen i flertalet av dina inlägg i den här tråden.

Då ber jag om ursäkt om jag gjort dig förvirrad. I mitt första inlägg använde jag "styrelsen" för att benämna den nya styrelsen. Kritiken där handlade inte om budgetfrågor. I senare inlägg har "styrelsen" syftat till den gamla styrelsen.

Nu kan inte jag minnas att jag yttrat mig om den nya styrelsen över huvudtaget. Den här diskussionen handlar enligt mig om det faktum att den gamla styrelsen inte presenterade några riktiga siffror för 2011 och 2012 på årsmötet.

Kanske har vi diskuterat klart det här nu.

Nej, såvitt jag vet är/var väl ingen av dom synska, för att kunna det i nuläget och dessutom som avgående måste man nog vara spå man/gumma.

Precis som jag skrivit tidigare syftar "riktiga" inte på att någon ska se in i framtiden. Det presenterades siffror i årsmöteshandlingarna för 2011 och 2012. Siffror som sedan visade sig varken vara räknade på eller diskuterade. Därav uttrycket ej "riktiga" siffror.

Men snälla du, ingen människa med förnuftet i behåll sitter 2010 och diskuterar en budget för 2011 och 2012 och presenterar för en stämma. Det räcker ju att titta på de olika skugg budgeterna som presenteras för svenska folket lite då och nu med ett par års framför hållning. Hur aktuell är den när datumet träder in? Ingen av dem har i nuläget använts, nya styrelsen hade dessutom extremt kort tid på sig att förbereda sig, att den avgående inte lägger en budget är klart förståeligt eftersom den nya styrelsen ändå inte haft en chans att ta del av den och godkänna den.

Nu är det ju så att det var meningen att siffror skulle presenteras men att styrelsen inte hade gjort det. Jag tycker det är viktigt, du tycker det är oviktigt. Dessutom har nya styrelsen ingenting med den budgetframställningen att göra eftersom det inte fanns någon ny styrelse vid början av stämman. Nu avviker jag från den här diskussionen för det ger ingenting. Vi är av olika åsikt. Punkt.

Nu är det ju så att det var meningen att siffror skulle presenteras men att styrelsen inte hade gjort det. Jag tycker det är viktigt, du tycker det är oviktigt. Dessutom har nya styrelsen ingenting med den budgetframställningen att göra eftersom det inte fanns någon ny styrelse vid början av stämman. Nu avviker jag från den här diskussionen för det ger ingenting. Vi är av olika åsikt. Punkt.

En budget har en styrelse i allra högsta grad med att göra, det handlar om ansvarsfrihet. Jag anser att en ny styrelse måste får en rimlig chans att titta på en budget inne de bestämmer sig för om de kan stå för den eller inte, eller om den behöver revideras. Det handlar inte om olika åsikter, bara sunt förnuft.

OM du själv hade befunnit dig i samma sits, nämligen att under årstämman bli invald i styrelsen. Skulle du kunna ha stått för en budget som andra människor hade gjort utan att ha hunnit ta del av den?

Och fortfarande har jag hela tiden diskuterat siffrorna den gamla styrelsen la fram på årsmötet. Och ifrågasatt varför dom var si och så. Min diskussion har ingenting med den nya styrelsen att göra.

Men, nu har vi ju inte den gamla styrelsen längre. Så man kan tycka vad man vill om vad de gort fel eller rätt, men det är knappast speciellt fruktbart att älta.
Det viktiga är vad den nya styrelsen hittar på, och att man ser till att själv agera om man tycker att styrelsen beter sig helt uppåt väggarna.
Det är fritt fram att satsa på en styrelseplats i framtiden om man vill ordna upp saker och ting inom SIF.

Själv tror jag den nya styrelsen kan vara väldigt bra. Men jag vet inte ännu. De verkar ju ha ryggrad åtminstone, och håller sig till att lagt kort ligger. Även om någon stirrar argt på dig :angel:
Men det finns ju delade meningar om den där ryggraden också.

Jag har ingen som helst lust att se MJ fälld "till varje pris". En oskyldig människa som bevisas oskyldig ska inte stå till svars. Men överklagan måste utredas helt innan en avstängning kan upphävas- självklart! Annars tar man ju helt udden av "avstängning".
Och den ursprungliga avstängningen gjordes ju inte "bara för att", utan för att bevis ANSÅGS finnas. Då krävs det mer än ett snabbt beslut för att upphäva- det krävs ännu en stor och rejäl undersökning för att upphäva.

Nåja. Här kommer alltid finnas olika åsikter.

Och fortfarande har jag hela tiden diskuterat siffrorna den gamla styrelsen la fram på årsmötet. Och ifrågasatt varför dom var si och så. Min diskussion har ingenting med den nya styrelsen att göra.

Och svaret där är väl uppenbart, styrelsen var så gott som upplöst. En styrelse i det skicket har en tendens att inte göra ett fullgott jobb.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 140
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar