Sv: Islandshästryttare avstängd igen
jag är inte så aktiv på forum och visste inte att man skrek när man skrev med stora bokstäver!
Jag hinner inte läsa alla trådar som skrivits.. har läst ganska mkt , men har inte sett den egentliga orsaken ngnstans??
Du verkar insatt så du kanske kan försöka sammanfatta kort??
oetiska träningsmetoder säger en ju inte mkt... kan ju vara allt mellan himmel och gjord..
De enda som verkligen vet vad för händelser det handlar om är de som är personligt insatta i det.
Då händelserna inte bara renderat i avstängning från SIFs aktiviteter utan också i en polisanmälan mot Madelen så kan inte SIF gå ut med detaljer kring vad, hur, varför.
Det finns vissa som vet, vissa som tror och andra som har hört, men sådana diskussioner leder oftast bara till pajkastning och att moderatorerna får ett himla svårt jobb med att radera inlägg
Tills vidare så får vi nöja oss med den info vi fått från SIF, nämligen: (Kort sammanfattat)
Det kommer till landslagslednings kännedom att ryktesspridning pågår kring Madelens träningsmetoder. Landslagsledningen vill gå till botten med ryktena men finner istället för ogrundade rykten saker som landslagsledningen anser vara bevis (tydligen oberoende vittnesmål och även bild (?)), vilket leder till Madelens avstängning från landslaget, polisanmälan och anmälan till disciplinnämnden.
Disciplinnämnden beslutar efter sin utredning att stänga av Madelen i 18 månader från alla SIFs aktivitet.
Madelen överklagar, SIFs styrelse upphäver avstängningen tills "utredningen är klar".
Flera ut styrelsen avgår.
Årsmötet kommer, styrelseposterna tillsätts. Nya styrelsen slår fast att Madelens avstängning bör gälla tills utredningen är helt klar (Alltså, utredningen som görs för att kunna svara på Madelens överklagan, antar jag?).
Under denna tid har det även pågått fullt rabalder på bl.a Bukefalos. Advokat och vänner (?) till Madelen fick trådar låsta på Bukefalos. Diskussionen går vilt till ibland, minst sagt....
Hoppas det klarnade lite!
Rykten hoppar jag över att skriva här, men jag skickar dig ett PM.