Inventering på hästar i komunen..

Sv: Inventering på hästar i komunen..

Va men du e väl Ängelholmare??? Eller har jag fel??

De elustigt.. Så jäkla fegt att låta en underårig få redogöra för allt. Antingen får han återkomma eller boka tid. man går inte på en underårig mes svåra och oftast rätt aggresiva frågor.. :mad:

Aaa där ser man.. sorry såg dej som boende typ e Höjja eller nått sånt.. :D Vet inte varför.. De känsn väl som en Höjjioan.. ;)

Hmm jag vet inte.. har bara fått det för mej.

Du sa att du bodde på en gård, och du har berättat om dina grannar o av någon anledning så fick jag för mej att i Höjja måste hon bo.. Kändes.. hmm ja rätt bara.. enkel logik.. :D :angel:

Är du säker på att hon var från kommun?

Det är ju inte helt omöjligt att hon kollade upp din gård i andra syften... :mad:

Ok, du hade alltså inte tid att svara på frågor just då. Men varför i hela friden sa du då inte vänligt. Du jag sitter precis med bokföringen och har inte tid. Kan ni komma tillbaka i morgon?

Vad hade du för anledning att vara otrevlig för egentligen? Tjejen hade förmodligen bara ett forumulär att fylla i. Vad vann du på att vara otrevlig mot tjejen? Är det inte bättre att bara svara på frågorna. Vaccinerar du hästarna? Ja, Hur ofta? 2 gånger om året. Är de försäkrade? Ja, i vilket bolag? XXX Hur många hästar har du? 3 Har du någon inhyrd? Nej.....

Hmm nä hon hade en miljöinspektörs lapp som satt på byxan.. så jag e rätt säker..
Men visst lite paranoid blir man ändå..

Om jag e kort och allvarlig i tonen mot myndighetsfolk så e de väl min åsikt.
Sen tror jag att jag va otydlig.. Många av dom som ni ansåg olämpliga kommentarerna som jag gav henne var mer tanke kommentarer..

Det är väl oanmälda de ska komma. är ju då de kan se om något är fel. Ringer de före är det ju bara att mocka , städa, flytta hästar som inte bör ses mm.
Sen kan man ju tycka att de borde vara mer kunniga mm

Grana skrev:
Det är väl oanmälda de ska komma. är ju då de kan se om något är fel. Ringer de före är det ju bara att mocka , städa, flytta hästar som inte bör ses mm.
Sen kan man ju tycka att de borde vara mer kunniga mm

:bow: :bow: bra skirvet..

Givetvis ska dom komma oanmälda, om dom ska kolla hästvården!!! Men i detta fallet verkade det ju rent handla om "dravel"!!!
Djurskyddet har absolut ingenting med att göra om man har besiktigat transporten!!! det finns nämligen en lag som säger att varje enhet skall göra sina egna besiktningar,dvs två myndigheter får inte samköra sitt arbete!!!

Sedan är det faktiskt bedrövligt med många inspektörers utbildningar!!! Jag tycker att vi ska kräva att få hästkompitens på de människor(?) som ska bestämma om vi har en god hästhållning eller inte!!! Och inte ngn treveckors distanskurs,eller sommarjobbande småungar!!!

Och förresten...det man inte har en aning om, är det oftast bättre att tiga om!!!

Immer skrev:
Så hade jag också gjort.
Det kan förhoppningsvis leda till att sådant inte upprepas.

Immer

Chefen tyckte att det var ju bra att han fått svar. Han förstod inte det olämpliga förän jag hotade med att polisanmäla händelsen. :mad:

Kan som exempel nämna att de tyckte att jag strödde för sällan till fåren. Jaså, sa jag, men de har ju en torr och fin bädd? Jo, det var torrt och fint och själva bädden var helt utan anmärkning, men dottern hade ju sagt att jag strör en gång per år och det måste jag ju förstå att så kan man inte göra. Vad hon sa var att vi strödde upp lammboxen när det var lamningstid, den använde vi inte resten av året just för att hålla den helt ren. Då tolkade karlen det som att vi strödde till fåren 1ggr/år och skrev en anmärkning om detta, trots att han samtidigt skrev hur fin bädden var!

Det protokollet fick han vackert ändra. :mad:

Små kommuner har inte råd att hålla flera tjänster med miljö- och hälsoskyddsinspektörer utan samma person ska springa runt både och kolla djurskyddet och hälsoskyddet. Därför kan de ofta inte häst ordentligt, inte så konstigt heller eftersom de har så mycket annat att göra.

Om man eftersöker bättre utbildning hos inspektörerna så är det ju ingen idé att hacka på varje enskild individ utan belys problemet hos uppdragsgivaren (kommunen) och/eller utbildningsansvarige (universiteten).

Ok, ska jag ta åt mig så förstår jag inte ens vad du menar.
Jag skrev att jag tycker de ska komma oanmälda, vad det var för konstig med det, det begriper inte jag. För det är vad jag tycker de ska göra. Jag skrev inte att det ÄR så.

Det svaret du skrev till mig, det ämnet hade jag inte ens nuddat vid.

Penny_Lane skrev:
Ja visst låt dom komma. Men då skall dom fasen ta mej vara utbildade o ha sett hästar mer än på bild. Tycker de e skandalöst att man skickar ut ett gäng outbildade tjejer för o kolla sånt.
Det ger dom duktiga utbildade inspektörerna dåligt rykte... Synd..

Om hon hade sagt typ.. Ni har många hästlastbilar och transporter här e de era allihopa?? Hade varit en snällare fråga.. Dessutom vad har hon med den saken o göra?? Om jag lånar grannens tranport e väl min ensak. eller??

Med tanke på din dåliga svenska och ditt sätt att uttrycka dig, undrar jag vad du har för utbildning, som då värderas högre än en miljö-/djurskyddsinspektörs? ;)

Vad är det för konstigt resonemang? Får man bara kritisera de som har lägre utbildning än en själv? Då får jag t.ex. inte kritisera en läkare eller en veterinär efter en felbehandling?

Självklart får du kritisera läkare eller vem du än anlitar :)
Min invändning är mot trådskrivarens ifrågandesättande mot besöket, vilket i mina ögon inte verkade orimligt, och inte finner någon anledning till att bemötas ovänligt.

Kommunen har ett uppdrag från staten - att se till att våra djur sköts väl. Om kvinnan som besökte trådskaparen inte hade relevant utbildning, eller ställde de rätta frågorna - så är det väl knappast hennes fel - och ingen anledning till att bemöta henne ovänligt.

Speciellt inte med tanke på syftet - att se till att våra djur mår väl. Det är reglerat i lagstiftningen. Om sedan kommunen har valt konstiga frågor att ställa till djurägare, så säger jag bara "don´t shoot the messenger" :smirk:

Liknande trådar

D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Cizma
·
I
Hästvård två skadade hästar har vi fått idag, men det ena stoet tog priset.... Hon har lyckats med att fastna i haken som håller fast...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: iloveyou
·
Z
Hästvård Jag vet inte om denna tråd hamnat rätt, men flytta den gärna till rätt ställe. :laugh: Jag undrar nämligen hur era hästar går i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 879
Senast: Quiss
·
Träning Jaha.. Det är bara att inse att min häst skiter (i stort sett) fullständigt i mig... Jag behöver tips på hur man jobbar fram det här...
2
Svar
32
· Visningar
2 702
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II