Sv: Introducera kaniner
Det är väl trots allt olika från kanin till kanin eller?
kaniner är precis som Genomskinlig säger flockdjur som om man skall vara helt ärlig trovs bäst om de har en kompis att mysa med, visst, de kanske inte blir riktigt lika tama men
och uttalandet om att man oftast inte ger sina utekaniner lika mycket uppmärksamhet som innekaniner, jag vet inte, men mina utekaniner får all den uppmärksamhet de kräver och mer där till!
dessutom mår de bättre av att bo utomhus
tilläggas skall att jag har nästan 9 års erfarenhet av kaniner, och de som bott ihop har efter min erfarenhet varit de som varit gladast. (revirhävdande honomr undantaget, jag kommer aldrig att kåta två honom bo tillsammans igen, även om de skulle vara mor och dotter)
Min 5årige kastrerade hankanin förlorade nydligen sin kompis (tumör) och skall få ny burkamrat innom kort, dessa kommer att introduceras på neutral mark, + att jag kommer att byta plats på mina kaniner så att de kan flytta in i en bur som inte luktar som någon av dem, blir lättare för dem att vänja sig vid varann om det inte är någon av dem som bott i buren tidigare...
jag säger som såhär!
Unna din kanin en burkamrat, den blir så mycket gladare och konditionen på den förändras också en del (eftersom att kaniner precis som katter och hundar leker med varandra)
men!
se upp med att "sätta" in en hona till en annan, ingen bra idé, honom tenderar att vara minst lika måna om sitt revis, ofta ännu mer, detta blev skälet till att min hane kastrerades och fick burkamrat.