internetuppkoppling?

Ek3n

Trådstartare
det är såhär; vi har ADSL, 3com. vi har två datorer, en här uppe med själva nätverket här eller vad man ska säga. en min data är nere på mitt rum, och den har trådlöst. och det cpar sig hela tiden :crazy: signalen är alltid väldigt låg, och ofta så bryts det så jag loggar ut från msn och så.

vad ska jag göra för att det inte ska göra så? det är så jobbigt när man loggas ut hela tiden :crazy:
(ursäkta om jag änväder fel ord, eller om ni inte fattar. för jag kan typ ingenting om datorer! :p)

Sv: internetuppkoppling?

Den trådlösa sändaren står på ovanvåningen någonstans och du sitter på nedervåningen? Är det många väggar/golv etc mellan?

Generellt finns väl tre saker du kan göra. Flytta dig och datorn närmare sändaren, flytta sändaren närmare dig och datorn eller skaffa en kraftfullare sändare...

japp, exat. njaa, ngra väggar är det allt..
okej, men är trådlöst det enda alternativet? finns det ngt annat jag kan använda, till samma pris som det nu?

OT, men: Problemet påminner om när sambon(Systemteknik-/nätverks-kille) köpte ny trådlös router till min lägenhet. Det sög verkligen, varpå han ringde supporten och frågade om vanliga buggar. Fick till svar:
"Finns det några vattenkokare i lägenheten?"
:rofl:

Det går alltid att köpa en lång kabel och låna en bra borrmaskin. Sen är det bara att borra sig genom väggar och golv tills man kan koppla i hop alltihopa. Visst, kanske inte den enklaste lösningen, men det blir bra anslutning! :idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 443
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 646
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 723
Senast: whyme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18