J
Jeeves
Sv: inte rätt häst för mig...
Du svarade TS förmodar jag?
Du svarade TS förmodar jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men då funkade de ju inte pga att hästen kastade av och höll på..dom sålde ju inte för att hästen va för tråkig och inte levde upp till förväntningarna..
jo ja tror ja förstår vad du menar.
men de här med att hästen förändras i ridningen och hanteringen och att man inte kommer underfull med hästen i början är väldigt vanligt, sällan hästarna är exakt likadana som dom va hos den förra ägaren.
dom va på ett sätt när man provred dom och de är ju samma häst som man får hem sen, bara att de tar tid att komma på dom.
annars tycker inte jag man ska provrida bara en gång utan då rida många gånger för att vara helt säker innan man köper om man vet att man kommer sälja så fort man får hem hästen och inte vill kämpa något med den.
är ju därför man hör jämt, eller jag hör jämt att man aldrig ska göra förhastade köp när man provridit bara en gång och älskar hästen, man ska känna på den många gånger.
har man inte möjlighet att provrida många gånger så får man också räkna med att kanske få hem en häst som inte va som den va när man provred den, men då ska man också vara beredd för hästens skull att kämpa lite med den.
sen är de stor skillnad på om man faktiskt inte klarar av hästen, om man blir rädd för den.
Jaha så det är OK att sälja en häst för att den blev "för farlig/för het/för busig" men inte för att den blev "tråkig" ???