Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Finns vin i samma rum här. Liten flaska. Finns säkert mer i minibaren men jag har inte tittat. Denna står utanför.
Jag rör den givetvis inte. Men stör mig på att ha vin i närheten.
Tycker det räcker med att ha sånt i restauranger och på andra offentliga ställen. Vill helst inte ha sånt i samma rum man ska sova i och ta det lugnt.
Jag vet att jag är fånig men det känns jobbigt. Och jag stör mig på mig själv som ens gör det till en grej. Vad spelar det för roll att ha vin i närheten jag dricker oavsett inte :confused: ?
Jag har flera gånger ifrågasatt att vårt hotell har gin som default välkomstgåva. jag förstår att vi promotar vår egen produkt, men samtidigt är det faktiskt problematiskt och du Får tycka att det är en grej. Ställ ut den i korridoren tycker jag, eller be någon komma och hämta och fråg aom du kan få något annat istället?
Jag har hämtat andra godsaker åt diabetiker eller personer som inte dricker alkohol flera gånger, det är inget besvär! :)
 
Finns vin i samma rum här. Liten flaska. Finns säkert mer i minibaren men jag har inte tittat. Denna står utanför.
Jag rör den givetvis inte. Men stör mig på att ha vin i närheten.
Tycker det räcker med att ha sånt i restauranger och på andra offentliga ställen. Vill helst inte ha sånt i samma rum man ska sova i och ta det lugnt.
Jag vet att jag är fånig men det känns jobbigt. Och jag stör mig på mig själv som ens gör det till en grej. Vad spelar det för roll att ha vin i närheten jag dricker oavsett inte :confused: ?

Till framtiden kan du ju vid bokning meddela hotellet att alkohol inte ska finnas i rummet.
 
Jag har flera gånger ifrågasatt att vårt hotell har gin som default välkomstgåva. jag förstår att vi promotar vår egen produkt, men samtidigt är det faktiskt problematiskt och du Får tycka att det är en grej. Ställ ut den i korridoren tycker jag, eller be någon komma och hämta och fråg aom du kan få något annat istället?
Jag har hämtat andra godsaker åt diabetiker eller personer som inte dricker alkohol flera gånger, det är inget besvär! :)
Vissa hotell har nån manick som registrerar att man lyft flaskan ur sin plats i skåpet/kylskåpet och då blir man automatiskt betalningsskyldig! Man kan mao inte flytta ut dem ens. Lite galet….
 
Är verkligen helt slut just nu. Snurrat runt i butiker sen hälsat på nån av partners vänner. Sen hälsat på min faster. Var massa folk där.
Igår blev det några sevärdheter och just nu vill jag bara ta det lugnt och titta på havet och inte prata med en kotte.

Blev restaurang och bar igår också. Drack endast alkoholfritt. Lite upp och ner mentalt.
Fördelen (och kanske lite nackdel också) är när jag och partner går ut är att det inte ens känns som ett alternativ att dricka. Eftersom han vet så mycket om hur det varit. Tuffare när det är med någon som inte vet. Även fast jag berättat att jag inte ska dricka alkohol till andra då är det som att det ändå blir en grej och ”är du säker” osv. Jag måste helt enkelt vara starkare med andra än med partner.
Han å andra sidan läser av mig för bra. Det blir nästan jobbigt när han ska analysera och ser direkt när jag tänker på alkohol. Helt otroligt. Fattar inte hur han gör men han märker bara jag ens tänker på det
 
Då tycker jag att du i lugn och ro för denne ska poängtera att det här är viktigt för dig. Antingen får den upplysa hotellet vid bokning eller direkt efter bokning meddela dig hotellnamn och datum så du kan kontakta hotellet.
Ja jag ska försöka bli mycket tydligare på denna punkten. Eftersom det uppenbarligen är jobbigt med flaskor i den direkta närheten 😞
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 627
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 686
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 479
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 428
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp