Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Har haft problem med illamående till och från. Tidigare trodde jag det berodde på alkohol och relaterat till det men nu undrar jag om det inte är bara psykiskt?
Eller så är det något annat. Imorse var jag inte så illamående men lyckades ändå inte äta något. Försökte verkligen men först vid 18:30 tiden gick det.
Ångest kan ibland visa sig som illamående. Kämpa på Karamellen!
 
Har haft problem med illamående till och från. Tidigare trodde jag det berodde på alkohol och relaterat till det men nu undrar jag om det inte är bara psykiskt?
Eller så är det något annat. Imorse var jag inte så illamående men lyckades ändå inte äta något. Försökte verkligen men först vid 18:30 tiden gick det.
Med tanke på inlägget du skrev innan det här, där du talade om att vakna med en klump i magen och att känna panik så tycker jag inte att det låter konstigt att det leder till en känsla av illamående. Och att inte få i sig mat kan förstärka det, så det blir ju nåt slags ond cirkel kan jag tänka mig. Någon annan har nämnt magkatarr redan såg jag, det är också något som skulle kunna passa in.
 
Med tanke på inlägget du skrev innan det här, där du talade om att vakna med en klump i magen och att känna panik så tycker jag inte att det låter konstigt att det leder till en känsla av illamående. Och att inte få i sig mat kan förstärka det, så det blir ju nåt slags ond cirkel kan jag tänka mig. Någon annan har nämnt magkatarr redan såg jag, det är också något som skulle kunna passa in.

Ja, stress och ångest kan ju i sig ge magkatarr (utöver för stor mängd av retande mat eller dryck som tex kaffe). Men har magkatarren en gång tagit fart irriterar ju det mesta den (dvs ytterligare en ond cirkel).

Magkatarr kan ju visa sig olika från person till person, jag har tex aldrig sura uppstötningar utan magsmärtor och illamående (jag har kronisk magkatarr sedan universitetstiden så jag kan den rätt bra).
 
Normalt att vilja dricka flera flaskor och x antal drinkar i x antal dagar 😂🙄
Vad är det roliga ens? Fattar inte och ändå så lockande.

Nu ska jag fortsätta göra vettiga saker. Hoppas få med hjärnan på det tåget också ✌️
 
Normalt att vilja dricka flera flaskor och x antal drinkar i x antal dagar 😂🙄
Vad är det roliga ens? Fattar inte och ändå så lockande.

Nu ska jag fortsätta göra vettiga saker. Hoppas få med hjärnan på det tåget också ✌️
Det är lockande för att du är alkoholist, det är inte mer komplicerat än så. Det blir nog lättare att bara acceptera det så slipper du lägga extra tid på att försöka komma på andra anledningar speciellt när du redan kommit såhär långt.
 
Det är lockande för att du är alkoholist, det är inte mer komplicerat än så. Det blir nog lättare att bara acceptera det så slipper du lägga extra tid på att försöka komma på andra anledningar speciellt när du redan kommit såhär långt.
Så är det ju. Ändå känns det mer komplicerat.
Till viss del accepterar jag det att mina tankar och sug blir liksom på en nivå som känns som om det skulle vara en parallell värld.
Jag menar. Att jag vet att jag inte skulle bli lycklig av att ta ”ett glas” eller massa glas snarare.
Jag ser framför mig hur det spårar. Jag kan också se framför mig hur det inte spårar. Men det är som rysk roulette. Man vet aldrig.
 
Varför ska jag alltid hamna i skottgluggen fast det inte ens är jag som är problemet?
😭😭😭
Det är väl inte jag som ska ”uppfostra” andra människor.
Ändå tas det för givet att jag ska lösa problemet.
Folk får väl för fan börja tänka själva. Jag orkar inte tjata!!

Fan jag ska bo själv ute i ingenstans.
 
Har precis spenderat en 20 min på att gråta.
Denna dag har verkligen prövat mitt tålamod.
Sen var lite pricken över i:et att duschen strular. Måste få hit rörmokare.
F skulle komma hit men vill inte det nu då duschen är kaos.
Men alltså är inte jag värd att träffa ändå?
Jag har gjort rent mig hyfsat men inte kunnat duscha och nu vill han inte komma längre.
Jag som hade förberett kvällen känner mig bara förbannad och ledsen.
Ja det kanske är en överreaktion från min sida men JAG skulle inte inte kommit till någon pga att en dusch inte fungerar.
Så less på allt och alla.
 
Har precis spenderat en 20 min på att gråta.
Denna dag har verkligen prövat mitt tålamod.
Sen var lite pricken över i:et att duschen strular. Måste få hit rörmokare.
F skulle komma hit men vill inte det nu då duschen är kaos.
Men alltså är inte jag värd att träffa ändå?
Jag har gjort rent mig hyfsat men inte kunnat duscha och nu vill han inte komma längre.
Jag som hade förberett kvällen känner mig bara förbannad och ledsen.
Ja det kanske är en överreaktion från min sida men JAG skulle inte inte kommit till någon pga att en dusch inte fungerar.
Så less på allt och alla.

Ibland blir man besviken på folk, det är okej och normalt att bli ibland. Men nu med den informationen om hur han prioriterar så kanske han inte var en så trevlig typ som du tänker dig? Du har ju ett gäng olika relationer att hålla igång och det bästa du kan göra nu när det inte blev som tänkt, är att fokusera på dig själv och att du är stabil och kommer att klara av att leva med att han gjorde dig besviken. Imorgon är en annan dag. Ditt värde avgörs inte i vad han gör eller inte gör.
 
Ibland blir man besviken på folk, det är okej och normalt att bli ibland. Men nu med den informationen om hur han prioriterar så kanske han inte var en så trevlig typ som du tänker dig? Du har ju ett gäng olika relationer att hålla igång och det bästa du kan göra nu när det inte blev som tänkt, är att fokusera på dig själv och att du är stabil och kommer att klara av att leva med att han gjorde dig besviken. Imorgon är en annan dag. Ditt värde avgörs inte i vad han gör eller inte gör.
Jag skulle vilja vara nöjd i mig själv. Hade jag haft vin skulle jag ju inte behöva nån annan 😂
Men men… så är det. Känner att jag inte riktigt står ut med mig själv idag.
Jäkla sug efter ett glas vin nu. Tröttsamt. Eller ja sug efter NÅNTING.
 
Både F och M är ena riktiga idiotier. M är ju ingen nyhet. Han har alltid varit en idiot men F trodde jag mer om.
Bara partner som är vettig. Varför kan jag inte bara vara nöjd med partner för :arghh:
 
Just nu känns det väldigt bra!
Så skiftande med tanke på vad jag skrev tidigare ikväll 😅

Känns bara väldigt, väldigt bra!


Nu ska jag sova :bump:
Och imorgon är det en ny dag med nya friska tag 💪

Jag har förresten passerat 100 dagar nykter nu. 101 dagar för att vara mer exakt :D
Bara det är rätt så fantastiskt och jag är så tacksam 🙏
 
Både F och M är ena riktiga idiotier. M är ju ingen nyhet. Han har alltid varit en idiot men F trodde jag mer om.
Bara partner som är vettig. Varför kan jag inte bara vara nöjd med partner för :arghh:
Om jag får gissa, så måste du nog lära dig att bli nöjd med dig själv först. Det är ett jäkla slit att lära sig att älska sig själv, men det är ALLTID värt det i slutändan.
Och 100 dagar! Makalöst. Så bra jobbat. Du är en kämpe och en stjärna.
 
Det var en bra dag tills jag skulle hem och körde på en fågel. Eller fågeln kom från sidan. Hade inte en chans att upptäcka den 😭
Så sorgligt och jag tog den lille åt sidan.
Känns fruktansvärt. Varför skulle den dö så där hemskt för 😭❤️
 
Undrar vad F egentligen håller på med. Han verkar ha tappat intresset helt. Han är snabb med att öppna mina meddelanden men har inte svarat på en enda. Tre stycken varav en inbjudan till mig (jag vet jag borde inte).
Förstår mig inte alls på detta. Vi har skrivit eller ringt till varandra varje dag hur länge som helst. Setts lite för lite i sommar. Men nu svarar han inte ens!
Han kan väl bara säga då att jag ska sluta höra av mig eller att han inte har tid, eller träffat nån eller vad det nu är frågan om.
Är sååå nära på att bara strunta i människan helt för sånt här beteende gillar jag inte alls.
 
Undrar vad F egentligen håller på med. Han verkar ha tappat intresset helt. Han är snabb med att öppna mina meddelanden men har inte svarat på en enda. Tre stycken varav en inbjudan till mig (jag vet jag borde inte).
Förstår mig inte alls på detta. Vi har skrivit eller ringt till varandra varje dag hur länge som helst. Setts lite för lite i sommar. Men nu svarar han inte ens!
Han kan väl bara säga då att jag ska sluta höra av mig eller att han inte har tid, eller träffat nån eller vad det nu är frågan om.
Är sååå nära på att bara strunta i människan helt för sånt här beteende gillar jag inte alls.
Jag tycker du ska strunta i honom!! Man ska inte spara/samla på skit 💩 ...inte om man vill må bra.
 
Trevlig dag och kväll!
Men avlägsnade mig tidigare. Blev för mycket alkohol inblandat så kände att det inte var lika roligt längre. Verkligen inget ”supargäng” men nej onödigt för mig att frestas. Fick tankar på att dricka och gick in på min app samt anteckningar. Om varför jag vill vara nykter.
Men jag känner ändå att det var en bra kväll. Kunde vara sällskaplig och ha roligt nykter. Men när det som sagt blev mer drickande så hade jag gjort mitt. Jag vet att jag kan skifta rätt fort från att vara nykter till att dricka och den risken vågar jag inte ta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 397
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 492
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp