Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Trevlig dag och kväll!
Men avlägsnade mig tidigare. Blev för mycket alkohol inblandat så kände att det inte var lika roligt längre. Verkligen inget ”supargäng” men nej onödigt för mig att frestas. Fick tankar på att dricka och gick in på min app samt anteckningar. Om varför jag vill vara nykter.
Men jag känner ändå att det var en bra kväll. Kunde vara sällskaplig och ha roligt nykter. Men när det som sagt blev mer drickande så hade jag gjort mitt. Jag vet att jag kan skifta rätt fort från att vara nykter till att dricka och den risken vågar jag inte ta.
Wow!! 👏👏👏
 
Måste bolla lite om detta också. Tillbaka till F.
Han har inte skrivit nånting men skickade en filmsnutt på sin brors hund och sen en annan bild imorse.
Inte svarat på något av det jag skrev tidigare. Ignorerade min inbjudan.
Jag får bara inte ihop det?
 
Trevlig dag och kväll!
Men avlägsnade mig tidigare. Blev för mycket alkohol inblandat så kände att det inte var lika roligt längre. Verkligen inget ”supargäng” men nej onödigt för mig att frestas. Fick tankar på att dricka och gick in på min app samt anteckningar. Om varför jag vill vara nykter.
Men jag känner ändå att det var en bra kväll. Kunde vara sällskaplig och ha roligt nykter. Men när det som sagt blev mer drickande så hade jag gjort mitt. Jag vet att jag kan skifta rätt fort från att vara nykter till att dricka och den risken vågar jag inte ta.
Men wow! ❤️
 
Du tycker om en karl som behandlar dig som skit? Ha lite självrespekt kvinna, låt honom inte trampa på dig! ❤️*Sträck på ryggen annars får du en spark i ändan*. (morfars tuffa syster som tyvärr är avliden sen länge peppade en så 😁. )
Grejen är väl att det är först nu poletten gick ner för mig 😅
Jag har för övrigt inte svarat på hans minst sagt märkliga bild och film. Eller ja inget konstigt med dem men i sammanhanget. Om han tycker jag är för på så varför skicka massa nonsens :confused:
Bara less på otydlighet. Extremt oattraktivt beteende dessutom.
 
Grejen är väl att det är först nu poletten gick ner för mig 😅
Jag har för övrigt inte svarat på hans minst sagt märkliga bild och film. Eller ja inget konstigt med dem men i sammanhanget. Om han tycker jag är för på så varför skicka massa nonsens :confused:
Bara less på otydlighet. Extremt oattraktivt beteende dessutom.
För att avleda från relevanta frågor och diskussioner han vill slippa, kanske?
 
Har fått sån inspiration att få fint hemma. Eller ja mest på tomten.
Rosorna *PEPPAR PEPPAR* 🌶️ jag planterade tidigare i år BLOMMAR 🙏
Så håller tummarna nu att de får överleva till nästa år!
Oljat in terrassen idag. Fixat en massa. Jobbat lite.
Nu ikväll har jag kollat på inspirerande trädgårdar.
Synd bara att hösten närmar sig så fort!
Men ja jag ska försöka få den årstiden fin också.
Dricka te och börja läsa mer böcker.
Hålla igång hästar och gymma.
Jobba.
Umgås med vettiga människor.
 
Idag är det en sån där kväll där det känns rimligt med ett glas rött.
Vissa kvällar är det så. Vet inte varför. Hållit igång hela dagen och nu står vattnet och kokar för ska dricka te.
 
Letade i förrådet. Min katt vill alltid in dit när jag sitter på kontoret. Trodde hon gick ut igen för ropade plus kollade noggrant. Ingen katt.
Letade utomhus och ropade. Ingen katt.
Kollade resten av huset.
Godis i högsta hugg.
Ingen katt.
Öppnade förrådet igen.
Upprörd katt!!!
Hon fick mat och massa förlåt och oj oj oj.
Hon gick ut.
Jag håller på att somna.
Hör henne. Hon pratar precis som när hon tagit ett byte och jajamensan en stor mus. Död tack och lov (ibland har de varit levande).
Men hennes showande gjorde nu att min puls gick upp.
Den är bortplockad och nu gick hon ut igen.
 
Har fått sån inspiration att få fint hemma. Eller ja mest på tomten.
Rosorna *PEPPAR PEPPAR* 🌶️ jag planterade tidigare i år BLOMMAR 🙏
Så håller tummarna nu att de får överleva till nästa år!
Oljat in terrassen idag. Fixat en massa. Jobbat lite.
Nu ikväll har jag kollat på inspirerande trädgårdar.
Synd bara att hösten närmar sig så fort!
Men ja jag ska försöka få den årstiden fin också.
Dricka te och börja läsa mer böcker.
Hålla igång hästar och gymma.
Jobba.
Umgås med vettiga människor.
På hösten planterar jag vårlökar! Det är lite som en besvärjelse; nästa vår har redan startat, nere i jorden.

Jag älskar också att planera trädgården inför nästa sommar. Läser massor med tidningar, kollar inspiration på instagram, läser frökataloger (.... farligt!!) och drömmer lite. Drömma och planera är härligt!
 
Idag är det en sån där kväll där det känns rimligt med ett glas rött.
Vissa kvällar är det så. Vet inte varför. Hållit igång hela dagen och nu står vattnet och kokar för ska dricka te.
Vana? Jag har haft perioder när jag behövt byta ut ett glas vin på kvällen mot en kopp te för att det blivit en sån vana att hjärnan börjar förvänta sig det när vissa "kriterier" blivit uppfyllda och då räcker det inte med att ta bort utan det måste finnas en ersättning. Dessutom tenderar de där kriterierna att förenklas lite varje gång...
 
Hade helt glömt bort att jag bokat in en riktig dejt med en person i stan idag. Jag har verkligen ingen lust alls idag att träffa någon 😳
Plus har lovat min kära mamma att hjälpa henne med en grej. Ingen aning hur lång tid det tar men tänkte bjuda henne på mat sen ute nånstans.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
20
· Visningar
1 434
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 666
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 495
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp