Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Allt du skriver om din partner här ovanför är både oroväckande och väldigt kontrollerande. Och behåll för allt i världen ditt BankID på din egen telefon! Vill du ha hjälp så går det väl utmärkt att du är med när han behöver tillgång till tjänsterna som som kräver inloggning med BankID?
 
Väldigt många är alkoholister utan att dom vet om/vill erkänna det också.
Ja verkligen! Men i det här fallet tror jag bara att det var menat som ett skämt. Jag visste inte riktigt att det fanns så många skämt om alkohol som det faktiskt gör, tills jag helt bytte fysisk omgivning för några år sen. Vår årliga gemensamma sammankomst präglas helt av alkohol, förutom att alla dricker så skämtar de oavbrutet om just att de dricker. Alkohol verkar vara en riktig höhö-grej.
 
Det låter som att du måste sätta ner foten MYCKET bestämt där. Han kanske inte menar något illa men det är ändå åt helvete att han kan se dig på det viset. Och du känner dig iakttagen, det är illa nog oavsett hans syfte.

Om det där, och bank-id, är uttryck för hans omsorg om din nykterhet så tycker jag att han borde börja i en annan ände: inte ha fester med alkohol och inte åka på hotellhelger där det är festande inblandat.
Det är för fakturor. Jag skulle då meddela honom om vilken kund och vilka artiklar och han skulle sköta resten. Det skulle helt klart underlätta. Inte för att det är svårt egentligen men han tycker sånt är kul. Jag tycker det är det tråkigaste som finns
 
Ja verkligen! Men i det här fallet tror jag bara att det var menat som ett skämt. Jag visste inte riktigt att det fanns så många skämt om alkohol som det faktiskt gör, tills jag helt bytte fysisk omgivning för några år sen. Vår årliga gemensamma sammankomst präglas helt av alkohol, förutom att alla dricker så skämtar de oavbrutet om just att de dricker. Alkohol verkar vara en riktig höhö-grej.
Håller med. Så... töntigt! :banghead:
 
Det är svårt att peka på något specifikt. Men jag känner att han har sån koll på mig. Och det är väl av kärlek antar jag men jag känner mig ändå som att jag gör något fel.
Tex har han satt upp kameror och nytt lås.
För inbrottstjuvar såklart. Men han ser när jag kommer hem och jag känner mig iakttagen.
”Ser att du är hemma redan ❤️
Skulle inte du jobba eftermiddag?”
Kan jag få ett meddelande och då känner jag mest att Storebror Ser Dig 👀
Inte minst känns det inte bra om jag bjuder hem någon annan. Han kan se regnummer då en kamera är placerad så och ja det känns bara helt off.
WTF?
 
Det låter som att du måste sätta ner foten MYCKET bestämt där. Han kanske inte menar något illa men det är ändå åt helvete att han kan se dig på det viset. Och du känner dig iakttagen, det är illa nog oavsett hans syfte.

Om det där, och bank-id, är uttryck för hans omsorg om din nykterhet så tycker jag att han borde börja i en annan ände: inte ha fester med alkohol och inte åka på hotellhelger där det är festande inblandat.
Jag har funderat hela förmiddagen på hur jag ska svara i den här tråden, men kan bara hålla med om, och understryka, ovanstående. Det låter väldigt, väldigt oroväckande det han håller på med.
 
Jag vet inte helt vad jag kan svara här utom att det faktiskt låter som väldigt, väldigt oroväckande från honom. Du ska inte behöva känna dig iakttagen. Och jag tycker att du absolut inte ska ha ditt BankID på hans telefon (och om han hjälper dig med fakturor och liknande så se till att du ser exakt vad du godkänner för något).

Detta kanske verkligen är välmenat av honom. Eller så känner han att du faktiskt klarar dig bra utan honom och att detta är hans sätt att försöka hålla kvar dig. I vilket fall som så blir det inte ett okej beteende från hans sida.

Du har ju gjort jätteframsteg, vi hejar på dig!
 
Det är för fakturor. Jag skulle då meddela honom om vilken kund och vilka artiklar och han skulle sköta resten. Det skulle helt klart underlätta. Inte för att det är svårt egentligen men han tycker sånt är kul. Jag tycker det är det tråkigaste som finns

Om det nu är företaget det handlar om så kan ju det isf kanske lösas med ett fysiskt bank-ID på kort?
Jag sköter jobbets idrottsförening på just det sättet. För att skilja på min ekonomi och föreningens ekonomi.
Det bygger förstås på att det är möjligt att spärra dina egna inloggningar till just mobilt bank-id. Om du är med på hur jag tänker.

I övrigt tycker jag att det sammantaget med kamerorna är klart suspekt.
 
Kvävd av partner.
Förvirrad av F.
M ok.

Funderar på att radera F från mitt liv. Igår var han jättegullig i text och nästan på gränsen till för kärleksfull.
Idag skrev jag och frågade när han skulle bjuda in mig till sig.
Han såg det fort och som vanligt dröjer svaret om jag ens får något svar. Suck!
Men skit i det då :mad:
 
Kvävd av partner.
Förvirrad av F.
M ok.

Funderar på att radera F från mitt liv. Igår var han jättegullig i text och nästan på gränsen till för kärleksfull.
Idag skrev jag och frågade när han skulle bjuda in mig till sig.
Han såg det fort och som vanligt dröjer svaret om jag ens får något svar. Suck!
Men skit i det då :mad:
Jag skrev att jag är less på att inte få svar och förlåt om jag är för på. Kommer inte skriva mer till dig.

Så fick svar tillslut. Att nejdå jag tycker om dig Karamell men är busy har barnen.
Men varför skrev han inte bara det från början då 🙄
 
Jag skrev att jag är less på att inte få svar och förlåt om jag är för på. Kommer inte skriva mer till dig.

Så fick svar tillslut. Att nejdå jag tycker om dig Karamell men är busy har barnen.
Men varför skrev han inte bara det från början då 🙄

Ni har alltså redan pratat idag, men han har ändå tagit för lång tid på sig att svara till den gränsen att du inte vill skriva mer, och klockan är inte en 3 på eftermiddagen?
 
Alltså @karamelldrottningen. Har han satt upp kameror i vid sin egen bostad eller din? (En god vän med familj har men de vill ju ha stenkoll pga ensligt läge + e4an precis brevid, så inget nytt). Vid sin; inget konstigt speciellt inte som han ju inte vad jag förstått uppskattar att du drar hem löst folk...Är det vid din???? Bostad så känner jag mest; är det ett sätt att kontrollera vilka du drar hem så får han gå? Är han inte tillfreds med hur du verkar leva får han ju lämna, INTE okej att kontrollera dig i ditt hem!!

Sen det här med bankID alltså pappersarbete hör ju till ett eget företag, annars får du ha nån revisor el nått? Låta honom ha din bankID ät ju vansinne!! Aldrig i livet att du borde gå med på det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
19
· Visningar
1 394
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 645
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 495
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp