Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Alltså @karamelldrottningen. Har han satt upp kameror i vid sin egen bostad eller din? (En god vän med familj har men de vill ju ha stenkoll pga ensligt läge + e4an precis brevid, så inget nytt). Vid sin; inget konstigt speciellt inte som han ju inte vad jag förstått uppskattar att du drar hem löst folk...Är det vid din???? Bostad så känner jag mest; är det ett sätt att kontrollera vilka du drar hem så får han gå? Är han inte tillfreds med hur du verkar leva får han ju lämna, INTE okej att kontrollera dig i ditt hem!!

Sen det här med bankID alltså pappersarbete hör ju till ett eget företag, annars får du ha nån revisor el nått? Låta honom ha din bankID ät ju vansinne!! Aldrig i livet att du borde gå med på det.

Edit. Såg ditt svar innan nu om hem. Men ändå känns som han övervakar dig.
 
Alltså @karamelldrottningen. Har han satt upp kameror i vid sin egen bostad eller din? (En god vän med familj har men de vill ju ha stenkoll pga ensligt läge + e4an precis brevid, så inget nytt). Vid sin; inget konstigt speciellt inte som han ju inte vad jag förstått uppskattar att du drar hem löst folk...Är det vid din???? Bostad så känner jag mest; är det ett sätt att kontrollera vilka du drar hem så får han gå? Är han inte tillfreds med hur du verkar leva får han ju lämna, INTE okej att kontrollera dig i ditt hem!!

Sen det här med bankID alltså pappersarbete hör ju till ett eget företag, annars får du ha nån revisor el nått? Låta honom ha din bankID ät ju vansinne!! Aldrig i livet att du borde gå med på det.
Vad menar du med löst folk?
Är F och M löst folk?
 
På ett sätt är det bra med mer koll. Varit stölder i närheten. Men jag trodde inte att jag skulle känna mig så här övervakad. Utan att man kollade kamerorna mer vid behov eller inte vet jag. Nu känns det som att någon kolla hela tiden.
Sen mer lampor ska upp. Han brukar skämta om att jag älskar mörker. Går ofta och släcker i rum om ingen är där osv.
 
Sen behöver det nog justeras. Ibland reagerar den på skatorna. Nån tidig morgon var det två rådjur och då kom det notiser om det. Mitt ansikte borde de inte reagera på som ”okänd” men det har hänt.
 
Han vill att jag ska ha mitt BankID på hans telefon. Vet inte om det är en bra idé. Jag skulle uppskatta hjälpen med att ha en kontorist men jag vet inte.
Det är urkundsförfalskning om han använder ditt Bank-id. Nu ska det dessutom vara spärrad så att man bara kan ha ett BankID på varje telefon.

Är det din firma han ska hjälpa dig med så bör Dublins ge honom tillgång till firmans konton så han kan logga in i sitt eget namn. Men efter vad du beskrivit så tycker jag inte det låter så bra heller.
 
På ett sätt är det bra med mer koll. Varit stölder i närheten. Men jag trodde inte att jag skulle känna mig så här övervakad. Utan att man kollade kamerorna mer vid behov eller inte vet jag. Nu känns det som att någon kolla hela tiden.
Sen mer lampor ska upp. Han brukar skämta om att jag älskar mörker. Går ofta och släcker i rum om ingen är där osv.
Lampor etc. känns väl inte problematiskt på samma sätt...
 
Jag undrar vem som sitter på behörigheterna i det där larm/övervakningssystemet.
Har han lagt dem hos sig själv när han varit "snäll och hjälpt" dig?

Det bör vara du som har dem och att ev. konto står i ditt namn när det är ditt hus. Om ni skulle bli osams, eller om du skulle göra slut, kan du då stänga av honom helt från tillgång till systemet? Eller sitter han tekniskt sett på behörigheten att kunna stänga dig ute, eller att t.ex. byta kod?
 
Håller på förbereder lite. Har bestämt för att det blir en rosa hall och grönt kök 🤩
Nya köksskåp är beställda. Eftersom de förra är i så dåligt skick tyvärr. Men bara underdelen och överdelen kommer vara samma som nu. Plus ska måla om tak och väggar. Känns så spännande! Har gjort exakt ingenting med renovering på nedervåningen och ja det känns slitet. Dessutom vet jag inte vad förra ägarna använt för färg men den är inte alls bra.
 
Jag undrar vem som sitter på behörigheterna i det där larm/övervakningssystemet.
Har han lagt dem hos sig själv när han varit "snäll och hjälpt" dig?

Det bör vara du som har dem och att ev. konto står i ditt namn när det är ditt hus. Om ni skulle bli osams, eller om du skulle göra slut, kan du då stänga av honom helt från tillgång till systemet? Eller sitter han tekniskt sett på behörigheten att kunna stänga dig ute, eller att t.ex. byta kod?
Jag vet faktiskt inte. Funderade på detta och eftersom han fixat detta så antar jag att det är han som sitter på allt. Vi har båda tillgång till det bara det att jag inte är så intresserad av att kolla om det nu inte kommer upp någon notis. Samma med dörren att det kommer notiser om någon ringer på. Oftast är det jag själv som ringt pga jag vet inte kommit åt fel knapp eller nått 😅
 
Skulle jag vilja smuggla in någon så går det. Inte för att det är något jag planerar att göra men det går komma in från terrassen om man går som från andra sidan. Och inte parkerar där man ska parkera utan lite längre ner.
Tänkte däremot inte påpeka detta för partner 😈
 
Skulle jag vilja smuggla in någon så går det. Inte för att det är något jag planerar att göra men det går komma in från terrassen om man går som från andra sidan. Och inte parkerar där man ska parkera utan lite längre ner.
Tänkte däremot inte påpeka detta för partner 😈
Det är rätt sjukt att situationen du är i öppnar upp för sådana funderingar. Tanken med övervakningskameror är liksom inte att en part ska kunna hålla koll på vem någon i hushållet umgås med.
 
Jag är med i en av de där ekonomigrupperna för kvinnor på Facebook. Varje vecka är det en kvinna som blivit svårt skuldsatt för att deras manliga partner har tagit lån i hennes namn. Ingen av kvinnorna misstänkte något och alla litade på honom så mycket att de gav honom tillgång till sitt bankID. Det som händer sen är dels att det är otroligt svårt att inte behöva ansvara för skulderna eftersom hon själv har gett honom lösenordet. Dels blir det otroligt svårt att ta sig ur relationen eftersom det kan vara den enda lilla chansen att han betalar skulden.
 
Skulle jag vilja smuggla in någon så går det. Inte för att det är något jag planerar att göra men det går komma in från terrassen om man går som från andra sidan. Och inte parkerar där man ska parkera utan lite längre ner.
Tänkte däremot inte påpeka detta för partner 😈
Jag tycker att denna tråd har visat på en mognare, sundare och klokare version av Karamellen :up: . Men jag måste säga att med de senaste inläggen känns det tyvärr som om tråden håller på att spåra ur igen :( .
 
Jag tycker att denna tråd har visat på en mognare, sundare och klokare version av Karamellen :up: . Men jag måste säga att med de senaste inläggen känns det tyvärr som om tråden håller på att spåra ur igen :( .
Tycker inte att det spårar. Jag har fullt upp med stall, jobb och renovering. Har hivat ut grejer från köket nu tex
 
Jag har iaf nu tackat ja till kontorshjälp men utan att ha bank id på hans enheter. Man får ha bank id upp till tre ställen så det går ju men tog upp lite om det som också framkommit här. Att tänk om du tar lån på mitt namn tex.
Jag vet att han aldrig skulle göra en sådan sak. Dessutom är han rikare än vad jag är. Men känner att jag tar gärna hjälpen med vissa saker. Till just fakturor behövs heller inget bank id utan det är först när man ska in på banken och kolla om vem som betalat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 388
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 492
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp