Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Ledsen och frustrerad.
Vi håller på med ett projekt. Partner och jag.
Som är nästan klart men inte helt och jag avskyr sånt när man inte riktigt gjort det sista.
Han är arbetsledare. Men jävligt urusel sådan!
Jag orkar inte vänta i hundra år på instruktioner utan gjorde lite som jag trodde det skulle vara. Det var tydligen inte tillräckligt bra. Det måste vara på millijävlametern!
Nu tycker han att jag inte lyssnar och dessutom hetsar :rage:
 
Ibland får jag som nån slags ”uppenbarelse”. Som nyss!
Ligger i badet och blir sen törstig. Går upp och tar ett glas bubbelvatten. Känner en sån enormt stor tacksamhet som bara sköljer över mig.
Tänk att få bada och njuta av ett fantastiskt gott vatten ❤️
Tänk att slippa känna sug efter alkohol! Slippa smussla, slippa ljuga.
Jag lyssnar på naturmusiken i öronsnäckan. Tänk att jag får vara här och nu och nykter ❤️
Jag kan inte med ord beskriva hur det känns men det känns fantastiskt. Tack 🙏
 
Var i en butik idag och snicksnackade lite. Sa nånting om att jag inte hade bråttom och att detta är bästa butiken.
Ja näst efter Systembolaget sa han då.
Min hjärna gick på högspinn av den kommentaren.
Syns det att jag är alkoholist?
Vad menar han?
Vad förväntas jag svara?
Ska jag säga att jag dricker bara vin nån gång ibland? Fast det gör jag ju inte?
Log bara och fick bråttom till bilen.
 
Var i en butik idag och snicksnackade lite. Sa nånting om att jag inte hade bråttom och att detta är bästa butiken.
Ja näst efter Systembolaget sa han då.
Min hjärna gick på högspinn av den kommentaren.
Syns det att jag är alkoholist?
Vad menar han?
Vad förväntas jag svara?
Ska jag säga att jag dricker bara vin nån gång ibland? Fast det gör jag ju inte?
Log bara och fick bråttom till bilen.
"Jag dricker inte alkohol" hade väl varit ett lämpligt svar? ...men ett leende funkar också 😊
 
Var i en butik idag och snicksnackade lite. Sa nånting om att jag inte hade bråttom och att detta är bästa butiken.
Ja näst efter Systembolaget sa han då.
Min hjärna gick på högspinn av den kommentaren.
Syns det att jag är alkoholist?
Vad menar han?
Vad förväntas jag svara?
Ska jag säga att jag dricker bara vin nån gång ibland? Fast det gör jag ju inte?
Log bara och fick bråttom till bilen.
Men vilken märklig kommentar från personen i fråga! Jag tycker att det säger mer om honom än dig, faktiskt.
 
Var i en butik idag och snicksnackade lite. Sa nånting om att jag inte hade bråttom och att detta är bästa butiken.
Ja näst efter Systembolaget sa han då.
Min hjärna gick på högspinn av den kommentaren.
Syns det att jag är alkoholist?
Vad menar han?
Vad förväntas jag svara?
Ska jag säga att jag dricker bara vin nån gång ibland? Fast det gör jag ju inte?
Log bara och fick bråttom till bilen.
Det kan du nog ta som ett rent skämt, väldigt många människor tycker det är jätteroligt att skämta om alkohol. Du behöver inte säga nåt annat än haha.
 
Det kan du nog ta som ett rent skämt, väldigt många människor tycker det är jätteroligt att skämta om alkohol. Du behöver inte säga nåt annat än haha.
Det var nog ett skämt ja men min hjärna gick ändå igång på alla cylindrar oavsett 😅
För mig har Systembolaget varit en favoritbutik till att bli betydligt mer komplicerat till att bli en butik jag undviker helt.
 
Kommer ha en liten fest nästa helg. Det blir första gången på länge. Ser fram emot det! Hoppas bara vädret är hyfsat. Jag har redan förberett massor :rofl: mest i huvudet men vad vi ska äta. Dekorationer och inte minst vad vi ska dricka.
Partner får fixa alkohol plus se till att avlägsna det sen. Varken han eller jag kommer att dricka annat än alkoholfritt men vi båda håller med om att det förväntas finnas alkohol så han får lösa den biten. Jag vill inte veta.
 
Vin och öl. Vill inte ha starksprit. Sånt är också risk att bli kvar. Funderar på att om det skulle bli kvar så får någon av gästerna ta med sig det hem. Kanske dumt att fråga. Alternativt att inte ha så mycket från början utan tar det slut får alla dricka alkoholfritt.
 
Kommer ha en liten fest nästa helg. Det blir första gången på länge. Ser fram emot det! Hoppas bara vädret är hyfsat. Jag har redan förberett massor :rofl: mest i huvudet men vad vi ska äta. Dekorationer och inte minst vad vi ska dricka.
Partner får fixa alkohol plus se till att avlägsna det sen. Varken han eller jag kommer att dricka annat än alkoholfritt men vi båda håller med om att det förväntas finnas alkohol så han får lösa den biten. Jag vill inte veta.
Min spontana reaktion: Skit i andras förväntningar (som ni för övrigt spekulerar kring) och ta det säkra före det osäkra. Fortsätt ge dig själv bästa tänkbara förutsättningar för att lyckas.
Om någon blir besviken för att ni inte serverar alkohol är det deras problem. Deala ansvarsfullt med hur din verklighet ser ut istället för att riskera allt för att försöka upprätthålla en bild utåt.
 
Jag vet nog ingen jag känner som skulle ha synpunkter på om det inte fanns alkohol att dricka när man var hembjuden till någon.
Själv hade jag blivit sjukt irriterad om det fanns det och jag visste att någon hade alkoholproblem.

Om det inte fanns kaffe däremot...:D
 
Kommer ha en liten fest nästa helg. Det blir första gången på länge. Ser fram emot det! Hoppas bara vädret är hyfsat. Jag har redan förberett massor :rofl: mest i huvudet men vad vi ska äta. Dekorationer och inte minst vad vi ska dricka.
Partner får fixa alkohol plus se till att avlägsna det sen. Varken han eller jag kommer att dricka annat än alkoholfritt men vi båda håller med om att det förväntas finnas alkohol så han får lösa den biten. Jag vill inte veta.
Vi bjuder aldrig på alkohol på fester, känns märkligt att folk förväntar sig att man ska ha alkohol till folk.
 
Idag är en dag med tvivel. Tvivel över livet. Över allt.
Ifrågasätter allt. Alla beslut. Allting. Varför jag gör som jag gör.
Känner att jag har inte tid för att saker ska bli komplicerade.
Inte den orken.
Tvivlet över framtiden.
Min oförmåga att på ett smidigt sätt strukturera upp tillvaron.
Bollade med partner om att jag är förvirrad. Och kanske inte klarar av att vara tillsammans med någon. Inte med honom heller. Att det inte beror på honom utan på mig.
 
Det är svårt att peka på något specifikt. Men jag känner att han har sån koll på mig. Och det är väl av kärlek antar jag men jag känner mig ändå som att jag gör något fel.
Tex har han satt upp kameror och nytt lås.
För inbrottstjuvar såklart. Men han ser när jag kommer hem och jag känner mig iakttagen.
”Ser att du är hemma redan ❤️
Skulle inte du jobba eftermiddag?”
Kan jag få ett meddelande och då känner jag mest att Storebror Ser Dig 👀
Inte minst känns det inte bra om jag bjuder hem någon annan. Han kan se regnummer då en kamera är placerad så och ja det känns bara helt off.
 
Det är svårt att peka på något specifikt. Men jag känner att han har sån koll på mig. Och det är väl av kärlek antar jag men jag känner mig ändå som att jag gör något fel.
Tex har han satt upp kameror och nytt lås.
För inbrottstjuvar såklart. Men han ser när jag kommer hem och jag känner mig iakttagen.
”Ser att du är hemma redan ❤️
Skulle inte du jobba eftermiddag?”
Kan jag få ett meddelande och då känner jag mest att Storebror Ser Dig 👀
Inte minst känns det inte bra om jag bjuder hem någon annan. Han kan se regnummer då en kamera är placerad så och ja det känns bara helt off.
Det låter som att du måste sätta ner foten MYCKET bestämt där. Han kanske inte menar något illa men det är ändå åt helvete att han kan se dig på det viset. Och du känner dig iakttagen, det är illa nog oavsett hans syfte.

Om det där, och bank-id, är uttryck för hans omsorg om din nykterhet så tycker jag att han borde börja i en annan ände: inte ha fester med alkohol och inte åka på hotellhelger där det är festande inblandat.
 
Det är svårt att peka på något specifikt. Men jag känner att han har sån koll på mig. Och det är väl av kärlek antar jag men jag känner mig ändå som att jag gör något fel.
Tex har han satt upp kameror och nytt lås.
För inbrottstjuvar såklart. Men han ser när jag kommer hem och jag känner mig iakttagen.
”Ser att du är hemma redan ❤️
Skulle inte du jobba eftermiddag?”
Kan jag få ett meddelande och då känner jag mest att Storebror Ser Dig 👀
Inte minst känns det inte bra om jag bjuder hem någon annan. Han kan se regnummer då en kamera är placerad så och ja det känns bara helt off.

hade ALDRIG accepterat det. Visst om bägge kommer överens om det för att man är orolig över något speciellt och bägge är bekväma med det, är detta i DITT hus?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
20
· Visningar
1 434
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 666
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 495
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp