Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Jag har iaf nu tackat ja till kontorshjälp men utan att ha bank id på hans enheter. Man får ha bank id upp till tre ställen så det går ju men tog upp lite om det som också framkommit här. Att tänk om du tar lån på mitt namn tex.
Jag vet att han aldrig skulle göra en sådan sak. Dessutom är han rikare än vad jag är. Men känner att jag tar gärna hjälpen med vissa saker. Till just fakturor behövs heller inget bank id utan det är först när man ska in på banken och kolla om vem som betalat.
Fast fler enheter är inte samma sak som att det skulle vara okej att ytterligare en person skulle ha tillgång till ditt bankID (sedan tror jag olika banker kan ha lite olika regler).

Nu har jag ju ingen egentlig insyn i situationen, men jag har inte tänkt "åh nej, nu kommer han kanske ta ut lån i karamellens namn", utan blir snarare fundersam över att han med det här, och med kamerorna, kan få lite väl mycket koll på ditt liv, på ett sätt som inte är sunt.
 
Orkar inte diskutera bank grejen nått mer är så less på exakt allting och helt fel färg har jag köpt fast jag frågade om expertråd!!
Helt misslyckad jävla skitfärg. Dyr dessutom 😭😭😭
Den fulaste! Mest otäckande skitfärgen någonsin!
 
Det var många ettor idag 😅🙏

IMG_8623.png
 
Jag har iaf nu tackat ja till kontorshjälp men utan att ha bank id på hans enheter. Man får ha bank id upp till tre ställen så det går ju men tog upp lite om det som också framkommit här. Att tänk om du tar lån på mitt namn tex.
Jag vet att han aldrig skulle göra en sådan sak. Dessutom är han rikare än vad jag är. Men känner att jag tar gärna hjälpen med vissa saker. Till just fakturor behövs heller inget bank id utan det är först när man ska in på banken och kolla om vem som betalat.
Väldigt bra att du sa det där! Då har frågan om kontroll kommit upp på bordet och du har visat att du är vaksam på den.
 
Har så mycket tvivel idag. Varför jag ens existerar.
Fått en finne precis vid ögat också och jag som sällan får finnar varför måste jag få en just där? Nu har det börjat svullna upp och jag ser 100 % inte klok ut.
Känner mig ledsen över allt.
Hösten.
Tvivlet.
Måste försöka vända på negativa tankar men det är oerhört svårt. Har gråtit i morse av nån mindre anledning.
Drömde inatt att jag blev jagad av en krokodil. Den kunde flyga också så det var svårt att komma undan.
 
Såg precis på ”vem bor här” och vilka häftiga hem ändå!
Otroligt! Och mitt kök känns plötsligt lite fjuttigt funderar på om inte även taket ska bli grönt men nu har jag redan rollat med ett lager vitt så nja jag vet inte 😅
En konstig väv tog jag bort. Har inget emot väv men denna hade dels sugit åt sig rök från spisen och dels ganska dåligt uppsatt.
Men tapeten bakom åhhh 🤩
Jag vet inte om det är 1930-tal kanske? Eller senare?
Tänkte spara bitar och sen rama in. Vill inte kasta för det är ändå historia. Husets historia.
 
Såg precis på ”vem bor här” och vilka häftiga hem ändå!
Otroligt! Och mitt kök känns plötsligt lite fjuttigt funderar på om inte även taket ska bli grönt men nu har jag redan rollat med ett lager vitt så nja jag vet inte 😅
En konstig väv tog jag bort. Har inget emot väv men denna hade dels sugit åt sig rök från spisen och dels ganska dåligt uppsatt.
Men tapeten bakom åhhh 🤩
Jag vet inte om det är 1930-tal kanske? Eller senare?
Tänkte spara bitar och sen rama in. Vill inte kasta för det är ändå historia. Husets historia.
Hur gammalt är huset? :)
 
Det är från den tiden :) men finns även ett äldre hus på gården. Och själva platsen har varit bebodd hur länge som helst. Så viss byggmaterial är ännu äldre. Mitt kök borde inte vara äldre än runt 1930-talet. Huset byggdes även ut vid något tillfälle men det var först på 1960-talet.

Okej vad spännande! 😀. Visst är sån historia väldans intressant :). Mammas gamla hus är från slutet av 1800 och så finns det rester AC ett tidigare hus i backen dvs inte synligt då. Vi bor också på en bebodd plats sen lääääänge, finns mkt gravfält häromkring.
 
En mentalt oerhört påfrestande dag. Massa tårar. Fascinerande hur mycket en människa kan gråta.
Ny dag imorgon ❤️🙏
Familjen. De närmaste. De viktigaste.
Allt annat är sekundärt. Det kan kvitta. Det är när livet blir osäkert. När man inte vet slutet. Är det så nära?
Allt annat blir oviktigt.
 
Varit så ledsen, frustrerad, arg, uppgiven och ja ett virrvarr av känslor.
Denna dagen började dåligt för att bara bli sämre och sämre.
Var på nån släktsammankomst med partners familj och det kändes bara inte alls bra. Mentalt var jag hela tiden nån annanstans.
Sen gick vi ut på stan och han träffade på folk han kände hela tiden kändes det som. Tröttsamt eftersom jag verkligen inte orkar vara mer social så en del av tiden spenderade jag på en parkering gråtandes över livet och allt.
En del annat som hänt men jag kan nog inte ta upp det nu än här.
Känner bara att snälla kan det inte få vara lite lugnt nu. Snälla!
 
Varit så ledsen, frustrerad, arg, uppgiven och ja ett virrvarr av känslor.
Denna dagen började dåligt för att bara bli sämre och sämre.
Var på nån släktsammankomst med partners familj och det kändes bara inte alls bra. Mentalt var jag hela tiden nån annanstans.
Sen gick vi ut på stan och han träffade på folk han kände hela tiden kändes det som. Tröttsamt eftersom jag verkligen inte orkar vara mer social så en del av tiden spenderade jag på en parkering gråtandes över livet och allt.
En del annat som hänt men jag kan nog inte ta upp det nu än här.
Känner bara att snälla kan det inte få vara lite lugnt nu. Snälla!
Men kära du, du FÅR säga nej till de här typerna av sammankomster och aktiviteter. Du behöver inte vara en jetsetter, värd, superkul och partypingla eller vad det nu är du sätter för förväntningar på dig själv i de här situationerna. Säg nej tack och stanna hemma. Ta hand om dig själv.
Återigen tycker jag inte att din partner tar din problematik på allvar.
 
Men kära du, du FÅR säga nej till de här typerna av sammankomster och aktiviteter. Du behöver inte vara en jetsetter, värd, superkul och partypingla eller vad det nu är du sätter för förväntningar på dig själv i de här situationerna. Säg nej tack och stanna hemma. Ta hand om dig själv.

Detta!!! Gör saker för dig själv. Sätt dig först.

Vi pratade om detta med att säga nej på förra mötet, terapeuten ställde en bra motfråga till en där: "Har nånting hemskt hänt när du sagt nej? Har det nånsin fått några konsekvenser?" och svaret där var ju nej.
 
Varit så ledsen, frustrerad, arg, uppgiven och ja ett virrvarr av känslor.
Denna dagen började dåligt för att bara bli sämre och sämre.
Var på nån släktsammankomst med partners familj och det kändes bara inte alls bra. Mentalt var jag hela tiden nån annanstans.
Sen gick vi ut på stan och han träffade på folk han kände hela tiden kändes det som. Tröttsamt eftersom jag verkligen inte orkar vara mer social så en del av tiden spenderade jag på en parkering gråtandes över livet och allt.
En del annat som hänt men jag kan nog inte ta upp det nu än här.
Känner bara att snälla kan det inte få vara lite lugnt nu. Snälla!
Får du någon form av vård för din mentala hälsa nu? Annars kanske det börjar bli dags att ta hjälp med att lära känna dig själv, nu när du börjar bli lite mer stabilt nykter. Det verkar som att du fortfarande saknar bra verktyg för att ta hand om dig själv och då tenderar du att falla in i destruktiva beteenden när livet blir tufft. Ett sånt verktyg är att säga nej och sätta gränser.
 
Får du någon form av vård för din mentala hälsa nu? Annars kanske det börjar bli dags att ta hjälp med att lära känna dig själv, nu när du börjar bli lite mer stabilt nykter. Det verkar som att du fortfarande saknar bra verktyg för att ta hand om dig själv och då tenderar du att falla in i destruktiva beteenden när livet blir tufft. Ett sånt verktyg är att säga nej och sätta gränser.
Ja och nej. Är på AA möten ibland men inte så ofta. Sen kuratorn på VC har jag inte sett på hela sommaren. Behandlingsgruppen är avslutat. Så jag vet inte.
Jag kan ju ringa VC säkert och be om en tid men har inte gjort det för känt att jag fixar detta ändå men det kanske jag inte gör.
 
Ja och nej. Är på AA möten ibland men inte så ofta. Sen kuratorn på VC har jag inte sett på hela sommaren. Behandlingsgruppen är avslutat. Så jag vet inte.
Jag kan ju ringa VC säkert och be om en tid men har inte gjort det för känt att jag fixar detta ändå men det kanske jag inte gör.
Du behöver inte klara allt på egen hand! Hör av dig och se om du kan få lite stöttning, tycker jag :)!
 
Ja och nej. Är på AA möten ibland men inte så ofta. Sen kuratorn på VC har jag inte sett på hela sommaren. Behandlingsgruppen är avslutat. Så jag vet inte.
Jag kan ju ringa VC säkert och be om en tid men har inte gjort det för känt att jag fixar detta ändå men det kanske jag inte gör.
Det beror ju på vad "fixa detta ändå" betyder. Om du fixar det på rent pannben, så att säga, så är det alldeles för troligt att du inte lär dig allt det som du hade kunnat lära dig av en kontinuerlig vårdontakt/terapeut. Då får färre verktyg, färre möjligheter, mindre konstruktiv kreativitet. Och därmed en lägre livskvalitet. Dessutom blir din nykterhet skörare, eftersom du saknar verktyg och mest kör på pannben. Det kanske kan gå. Men det är inte det bästa sättet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 397
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 492
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp