Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

P-piller är ju allmänt känt att det kan göra en deppig...Jag kan förstå barnlängtan med din partner men du bör nog reda upp ditt eget liv innan du sätter ett nytt liv till världen. Du kan ju inte sova runt bland fem olika karlar eller vad det nu är, regelbundet om du ska ge barnet en trygg uppväxt. Se det som en drivkraft att reda upp ditt eget liv och tillvaro innan du tar ett så stort steg som att ge ett barn ett bra liv; du kan inte ta hand om ett barn innan du tar hand om dig själv. Inte skrivet för att sparka på dig utan peppa sig att fortsätta med att skapa dig en bra tillvaro och liv ❤️

Fast huruvida man är polyamorös eller inte har väl noll och inget med barnens trygga uppväxt att göra. Lite onödigt moraliserande kan jag tycka. I övrigt håller jag med, stabil först, barn sen.
 
Fast huruvida man är polyamorös eller inte har väl noll och inget med barnens trygga uppväxt att göra. Lite onödigt moraliserande kan jag tycka. I övrigt håller jag med, stabil först, barn sen.

Det är sant, så länge det inte påverkar barnet är ju det en annan sak, som du skriver. För hur man väljer att leva får inte påverka någon annan negativt och det kan man ju sköta snyggt- om man är stabil själv först. Jag är själv lite färgad av att man är stabil innan barn. Den oroliga och ångestfyllda mamma min mor växte upp med var inte roligt, vill inte ge mina ev. Barn en sämre uppväxt för jag själv inte är stabil osv. Som mamma haft men ändå inte gett oss ❤️.
 
Senast ändrad:
Dels vill jag bli mer stabil först och dels har jag en relation med en person som är lite hur ska man säga i brist på bättre ord så knepig.

Ekonomiskt och tidsmässigt funkar det och har massa plats mm. Men det räcker ju inte.

Klokt av dig att inse vad som brister. Låter ...hm knepigt. Bra att du/ni har en del av förutsättningarna :) men du kanske är hyfsat ung än eller tickar klockan på så du känner stress över det?
 
Klokt av dig att inse vad som brister. Låter ...hm knepigt. Bra att du/ni har en del av förutsättningarna :) men du kanske är hyfsat ung än eller tickar klockan på så du känner stress över det?
Mina föräldrar försökte i flera år få barn innan jag kom. Så jag tänker att det kanske är samma för mig. Jag vet inte.
 
P-piller är ju allmänt känt att det kan göra en deppig...Jag kan förstå barnlängtan med din partner men du bör nog reda upp ditt eget liv innan du sätter ett nytt liv till världen. Du kan ju inte sova runt bland fem olika karlar eller vad det nu är, regelbundet om du ska ge barnet en trygg uppväxt. Se det som en drivkraft att reda upp ditt eget liv och tillvaro innan du tar ett så stort steg som att ge ett barn ett bra liv; du kan inte ta hand om ett barn innan du tar hand om dig själv. Inte skrivet för att sparka på dig utan peppa sig att fortsätta med att skapa dig en bra tillvaro och liv ❤️
Inte så lite moraliserande där.
 
Jag har gjort ett personligt rekord nu :D
Så här länge nykter har jag aldrig varit nånsin!
Och det bästa av allt att jag känner inget behov av att börja dricka igen. Så tacksam för det 🙏

IMG_8826.png
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 397
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 492
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp