Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Partner och jag var inne i stan. Massa folk och festligheter där nu. Och träffade på en person jag aldrig vill se igen. Som tur såg han inte mig. Men han hade nån tjej med sig och de såg så bundis ut så. Usch skönt slippa den människan. Blockad och kastad i papperskorgen 👌
 
Jag har slutat att gå på AA möten eller det vet jag inte om jag har gjort. Men det känns liksom så mycket att behöva gå dit. Mina krav på mig själv att jag ska engagera mig och vara social före och efter och dela och allt vad det är. Det blir för mycket.
 
Jag har slutat att gå på AA möten eller det vet jag inte om jag har gjort. Men det känns liksom så mycket att behöva gå dit. Mina krav på mig själv att jag ska engagera mig och vara social före och efter och dela och allt vad det är. Det blir för mycket.
Att ett AA möte är för mycket för en alkoholist skulle jag ta som en varning. Mötena är väldigt viktiga
 
Att ett AA möte är för mycket för en alkoholist skulle jag ta som en varning. Mötena är väldigt viktiga
Jo. Jag vet inte vad det är som tar emot.
Alla är snälla och så. Blandade åldrar och allting. Men jag suger åt mig som en svamp av andras berättelser. Ibland känner jag så djupt att jag bara orkar inte. Försöker stänga av när det blir för mycket men oftast går det inte.
Sedan finns det mycket positivitet också. Men det är som någon slags kamp som sitter i väggarna. Som man inte kan ta på konkret men som är väldigt närvarande.
 
Jo. Jag vet inte vad det är som tar emot.
Alla är snälla och så. Blandade åldrar och allting. Men jag suger åt mig som en svamp av andras berättelser. Ibland känner jag så djupt att jag bara orkar inte. Försöker stänga av när det blir för mycket men oftast går det inte.
Sedan finns det mycket positivitet också. Men det är som någon slags kamp som sitter i väggarna. Som man inte kan ta på konkret men som är väldigt närvarande.
Nu spekulerar jag bara, jag vill vara tydlig med det. Men. Kan det vara så att verkligheten, din egen verklighet, kommer för nära för att du ska kunna hantera det på dessa möten?
 
Hmm. Jag kan inte säga att jag hade klarat av det, i samma sits, för det vet jag ju inte. Men min generella tolkning av liknande känslor, är att man behöver konfrontera om man ska få en utveckling som håller på sikt. Har du inte en kontaktperson i AA som kan hjälpa dig?
Jo jag har en bra person där.
Just nu har jag massa projekt med renovering och det är som ett sätt för för att hålla mig nykter. Det är roligt och meningsfullt. Jag ska ta tag i AA igen men just nu orkar jag bara inte.
 
Jo jag har en bra person där.
Just nu har jag massa projekt med renovering och det är som ett sätt för för att hålla mig nykter. Det är roligt och meningsfullt. Jag ska ta tag i AA igen men just nu orkar jag bara inte.
Jag förstår. Och just nu verkar det ju funka. Bättre än någonsin.

Men jag tror tyvärr att du har ett rätt stort jobb med ditt inre framför dig, som du måste göra för att få en långsiktig nykterhet i ett fint liv.

Och jag hoppas ju att du lyckas ta tag i det jobbet innan ett återfall tar tag i dig, så att säga.
 
Jo. Jag vet inte vad det är som tar emot.
Alla är snälla och så. Blandade åldrar och allting. Men jag suger åt mig som en svamp av andras berättelser. Ibland känner jag så djupt att jag bara orkar inte. Försöker stänga av när det blir för mycket men oftast går det inte.
Sedan finns det mycket positivitet också. Men det är som någon slags kamp som sitter i väggarna. Som man inte kan ta på konkret men som är väldigt närvarande.
Jag har jättestor förståelse för detta! Jag tycker att det låter extremt jobbigt både att lyssna på alla andras berättelser och att berätta själv - jag hade på riktigt blivit helt slut av det alldeles utan att ha någon egen beroendeproblematik!

Jag tänker att det viktiga är att du faktiskt lyckas hålla dig nykter. Och att du har någon sorts hjälp med ditt mående. Om det är AA eller något annat har väl mindre betydelse!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 397
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 698
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 492
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp