Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

Väldigt intressant inlägg detta. Jag har aldrig riktigt sett det så. Kontrollbehov.
Men jo nån slags behov att hålla koll på mig konstant. Det är av välmening men samtidigt kvävande ibland.
Ikväll har jag varit själv mycket. Vilket har varit helt fantastiskt. Gått på stranden och fick feeling och badade i havet och bara lyssnade på all musik från stranden. Två liveband från olika restauranger som från havet lät som ett mix av nånting odefinierbart.
Bara en sån ändå enkel grej men kändes skönt bara vara jag utan att berätta först vart jag skulle och varför.
Har det alltid varit så eller har det blivit värre nu sedan du slutat dricka och fått ordning på ditt liv, trivs mer med dig själv? Det FINNS ju män, tyvärr, som tycker om att ha en kvinna som är lite eländig, lite beroende, som saknar självförtroende. Nu kanske han oroar sig över att du ska dansa vidare i livet utan honom, att han inte behövs längre. Ett extremt fall är ju sk Feeders, som ser till att deras kvinna är så extremt överviktig att hon i princip inte tar sig ut ur huset. Går hon ner i vikt finns plötsligt en risk att han förlorar henne. Hon behöver honom ju nu. Jag säger inte att det ÄR så i ditt fall, men tanken dök upp oavsett.

Hur som helst så är jag jätteglad över dina otroliga framsteg - du är faktiskt riktigt fantastisk!!
 
Har det alltid varit så eller har det blivit värre nu sedan du slutat dricka och fått ordning på ditt liv, trivs mer med dig själv? Det FINNS ju män, tyvärr, som tycker om att ha en kvinna som är lite eländig, lite beroende, som saknar självförtroende. Nu kanske han oroar sig över att du ska dansa vidare i livet utan honom, att han inte behövs längre. Ett extremt fall är ju sk Feeders, som ser till att deras kvinna är så extremt överviktig att hon i princip inte tar sig ut ur huset. Går hon ner i vikt finns plötsligt en risk att han förlorar henne. Hon behöver honom ju nu. Jag säger inte att det ÄR så i ditt fall, men tanken dök upp oavsett.

Hur som helst så är jag jätteglad över dina otroliga framsteg - du är faktiskt riktigt fantastisk!!
Oj nej det tror jag inte. Det har nog snarare varit tufft för honom också när jag mått som sämst.
 
Jag hade tydligen bokat in en kund samma dag vi kom hem. Inte skrivit det ens i almanackan 🙄
Två fel vilket resulterade i att det helt glömdes bort.
Nej ingen har dött. Nej jag dricker inte. Wow jag klarade av att göra en sån korkad grej utan att vare sig få ångest eller starkt behov av att börja dricka :bow:
Jag ska försöka att se till att något liknande inte händer igen. Inte bra för vare sig mig eller kunder. Men är oavsett fortsatt nykter :)
 
Jag fick tidigare upp bilder från denna dagen. Började tänka på dem igen. Sitter gråtandes framför spegeln och bara hatar allt och mår extremt dåligt. Känner smärtan genom bilderna.
Vet inte varför jag tog dem. Nu är det nästan exakt två år sedan.
 
Alltså det är något med fredagar ändå. Alltid.
Dagen har varit väldigt bra och varit så uppåt och fått massa gjort. Men nu är det som att orken tog slut. Klockan är inte ens 19 😞
Är själv och det sätter idéer i mitt huvud. Självvalt och jag vill vara själv men samtidigt inte. Jag är så trött i kroppen och huvudet men måste nog göra nånting mer ändå. Ska jobba imorgon bitti. Det är bra.
 
Alltså det är något med fredagar ändå. Alltid.
Dagen har varit väldigt bra och varit så uppåt och fått massa gjort. Men nu är det som att orken tog slut. Klockan är inte ens 19 😞
Är själv och det sätter idéer i mitt huvud. Självvalt och jag vill vara själv men samtidigt inte. Jag är så trött i kroppen och huvudet men måste nog göra nånting mer ändå. Ska jobba imorgon bitti. Det är bra.
"göra någonting mer ändå"?
 
Tycker det är konstigt hur man kan sakna något som man egentligen är oerhört tacksam att slippa. Alltså den där dubbelheten.
Jag saknar inte att ta ett glas vin det gör jag inte men jag saknar bitvis alkoholen.
Det förstår jag inte riktigt.
Jag vill absolut inte dricka. Men ändå får jag så där att jag ändå skulle kunna vid detta tillfälle. Och sen är jag samtidigt tacksam att vara nykter för det är som att allting blir mer förstärkt. Inte bara de negativa utan även det positiva.
Förutom ångesten. Det har jag insett är väldigt kopplat till alkoholen. Antingen direkt (dricker, abstinens). Eller tankar om, när, kanske, ska ja eller inte.

Jag tror att jag nådde min botten i våras. Då hade jag varit nykter en tid och tyckte att jag klarade av det hur lätt som helst (fast jag kanske snarare dövade med annat) och det var när jag och partner skulle åka iväg. Vi hade tjafsat om nånting som jag nu inte alls mins om vad.
Jag var i stan. Åt där. Bara tankar om jag skulle handla vin eller inte. Hade bestämt mig för att nej.
Och ändå köpte jag flera stycken. Kände hela vägen hem att detta var inte alls bra. Och samtidigt ni vet det där lyriska om att snart få dricka.
En flaska innan vi kom iväg. Sen en flaska i bilen. Jag sitter alltså bredvid partner. Han kör givetvis. Och dricker 🤦‍♀️
Och sen spårade det ur ännu mer när vi kom fram. Sen minns jag inget mer men fått förklarat för mig vad som hände.
Jag hade varit odräglig. Sen spytt ner rummet. Sen skulle jag tydligen ta en promenad och ramlade i en trappa. Där jag sen slocknade och partner fick bära in mig och städa efter mig. Det hade tydligen tagit lång tid.
Ångesten dagen efteråt var inte av denna jord heller. Ville verkligen dö.
Sen den dagen har jag inte druckit en droppe 💧
 
Vad klarsynt du skriver när du är nykter. Det är fint att se den riktiga karamellen!

Jag tänkte skriva något om hur din partner lät dig dricka så mycket, eller alls, med tanke på vad han borde veta om din beroendesjukdom. Men jag hade faktiskt en diskussion med min egen partner häromveckan då jag fått nog av hans alkoholbeteende (inte alls på din nivå men dags att ta tag i). Då försökte han anklaga mig för att inte ha sagt till tidigare och jävlar vad orättvist det kändes. Som att hans drickande skulle vara mitt fel och ansvar. Ditt inlägg visar ju också så tydligt att det bara är du själv som kan komma till insikt och bestämma dig för att göra en förändring. Jag är glad att du äntligen har hittat en riktig vilja att vara nykter!
 
Varför måste du ta dig samman? Gråt gråt gråt, om du behöver gråta. Ta tidig natt och så mår du säkert bättre imorgon.
Tack ❤️
Känns lite bättre nu. Blev alldeles för mycket på en gång. Är i farfars stuga och alla minnen bara kommer utan att jag är beredd på det. Nu är elen igång iaf. Men vattnet vete 17 vad som händer.
Hittade en gammal dagbok och började läsa i den. Skulle inte gjort det för det kändes som så nyss och samtidigt så länge sedan.
Jag försöker att landa lite här i nutid och med nuvarande förutsättningar.
 
Finns vin i samma rum här. Liten flaska. Finns säkert mer i minibaren men jag har inte tittat. Denna står utanför.
Jag rör den givetvis inte. Men stör mig på att ha vin i närheten.
Tycker det räcker med att ha sånt i restauranger och på andra offentliga ställen. Vill helst inte ha sånt i samma rum man ska sova i och ta det lugnt.
Jag vet att jag är fånig men det känns jobbigt. Och jag stör mig på mig själv som ens gör det till en grej. Vad spelar det för roll att ha vin i närheten jag dricker oavsett inte :confused: ?
 
Finns vin i samma rum här. Liten flaska. Finns säkert mer i minibaren men jag har inte tittat. Denna står utanför.
Jag rör den givetvis inte. Men stör mig på att ha vin i närheten.
Tycker det räcker med att ha sånt i restauranger och på andra offentliga ställen. Vill helst inte ha sånt i samma rum man ska sova i och ta det lugnt.
Jag vet att jag är fånig men det känns jobbigt. Och jag stör mig på mig själv som ens gör det till en grej. Vad spelar det för roll att ha vin i närheten jag dricker oavsett inte :confused: ?

Häll ut den eller be din partner hälla ut den. Även om det är/känns dyrt så är det väl investerade pengar.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 824
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: L(i)FE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 429
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 582
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Fejkljus
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp