Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.
 

En grej jag tänkt mycket på. Väldigt mycket på är om det bästa hade varit att en gång för alla verkligen avsluta den relationen.
Jag har ju gjort det några gånger men sen slutar det med att jag får dåligt samvete och klarar inte av att riktigt fullfölja det.
Senast jag trodde att nu är det verkligen över. Vilket både var en lättnad och en sorg samtidigt. Men då började han på allvar kolla upp häst till mig. Jag har inte råd att köpa en sån häst själv och det vet han.
Så jag vet inte ens när vi efter det blev tillsammans igen. Det är som att jag inte riktigt klarar av att ta det steget fullt ut.
Grejen är att jag känner ingen passion längre. Inte som förr. Vi är som gamla goda vänner. Och ibland tjafsar vi lite men oftast är vi vänner.
Jag hittade en gömd ring och fick panik tidigare. Min första tanke var att kasta den. Gjorde som tur var inte det.
Men jag har ingen som helst aning om vad jag ska säga om han frågar mig något. Jag tänker definitivt inte gifta mig oavsett. Aldrig.
 
En grej jag tänkt mycket på. Väldigt mycket på är om det bästa hade varit att en gång för alla verkligen avsluta den relationen.
Jag har ju gjort det några gånger men sen slutar det med att jag får dåligt samvete och klarar inte av att riktigt fullfölja det.
Senast jag trodde att nu är det verkligen över. Vilket både var en lättnad och en sorg samtidigt. Men då började han på allvar kolla upp häst till mig. Jag har inte råd att köpa en sån häst själv och det vet han.
Så jag vet inte ens när vi efter det blev tillsammans igen. Det är som att jag inte riktigt klarar av att ta det steget fullt ut.
Grejen är att jag känner ingen passion längre. Inte som förr. Vi är som gamla goda vänner. Och ibland tjafsar vi lite men oftast är vi vänner.
Jag hittade en gömd ring och fick panik tidigare. Min första tanke var att kasta den. Gjorde som tur var inte det.
Men jag har ingen som helst aning om vad jag ska säga om han frågar mig något. Jag tänker definitivt inte gifta mig oavsett. Aldrig.

Du verkar ju tänka att det är bättre för honom att du fortsätter även fast du inte vill. Han försöker desperat binda dig till honom så mycket att du inte klarar att säga stop, men du måste inse att allt är väldigt kortvarigt. Passion är kortvarigt, att göra slut är kortvarigt och att köpa en dyr häst för att nån ska stanna är kortvarigt. Innerst inne vill han självklart inte va tillsammans med dig för att han köpt dyra grejer så du har dåligt samvete och det tror jag du med förstår. Hade du själv velat att han stannar hos dig av samma anledningar?
 
@karamelldrottningen Du ska göra slut om du inte vill vara tillsammans med den här mannen. Det är egentligen den enda anledningen du behöver och som spelar någon roll.

Jag hade blivit skogstokig på kontrollbehovet som du beskriver, för det är just vad hans generösa och stora gester ger uttryck för. De blir ett sätt att binda dig ännu hårdare till honom när/om han känner att han riskerar att förlora dig.
 
@karamelldrottningen Du ska göra slut om du inte vill vara tillsammans med den här mannen. Det är egentligen den enda anledningen du behöver och som spelar någon roll.

Jag hade blivit skogstokig på kontrollbehovet som du beskriver, för det är just vad hans generösa och stora gester ger uttryck för. De blir ett sätt att binda dig ännu hårdare till honom när/om han känner att han riskerar att förlora dig.
Väldigt intressant inlägg detta. Jag har aldrig riktigt sett det så. Kontrollbehov.
Men jo nån slags behov att hålla koll på mig konstant. Det är av välmening men samtidigt kvävande ibland.
Ikväll har jag varit själv mycket. Vilket har varit helt fantastiskt. Gått på stranden och fick feeling och badade i havet och bara lyssnade på all musik från stranden. Två liveband från olika restauranger som från havet lät som ett mix av nånting odefinierbart.
Bara en sån ändå enkel grej men kändes skönt bara vara jag utan att berätta först vart jag skulle och varför.
 
Väldigt intressant inlägg detta. Jag har aldrig riktigt sett det så. Kontrollbehov.
Men jo nån slags behov att hålla koll på mig konstant. Det är av välmening men samtidigt kvävande ibland.
Ikväll har jag varit själv mycket. Vilket har varit helt fantastiskt. Gått på stranden och fick feeling och badade i havet och bara lyssnade på all musik från stranden. Två liveband från olika restauranger som från havet lät som ett mix av nånting odefinierbart.
Bara en sån ändå enkel grej men kändes skönt bara vara jag utan att berätta först vart jag skulle och varför.

Du kanske ska byta lösen också. Och du har inget att skämmas över. Man gör så gott man kan i stunden med de förutsättningar man har där och då.
 
Blev ändrade planer. Sjukhusvistelse. Inget jätte allvarligt men ändå. Partner ska undvika solen. Jag ligger på stranden i detta nuet. Vi skulle egentligen vara på annat håll nu men men.
Fick en tanke om att ta en drink. Så himla konstigt ändå. Vill inte ens dricka ändå kom tanken upp. Kommer inte göra det så det vet jag men att tanken ändå kom upp känns lite märkligt.
Alltså bara för att det blev ändrat nu så betyder inte det att saker löser sig genom att jag skulle ta ”ett glas”
Bara dumheter det.
För ett år sedan hade jag druckit i samma läge som nu helt klart.
Det är inte ett dugg jävla synd om mig. Bara dumheter som sagt.
 
Blev ändrade planer. Sjukhusvistelse. Inget jätte allvarligt men ändå. Partner ska undvika solen. Jag ligger på stranden i detta nuet. Vi skulle egentligen vara på annat håll nu men men.
Fick en tanke om att ta en drink. Så himla konstigt ändå. Vill inte ens dricka ändå kom tanken upp. Kommer inte göra det så det vet jag men att tanken ändå kom upp känns lite märkligt.
Alltså bara för att det blev ändrat nu så betyder inte det att saker löser sig genom att jag skulle ta ”ett glas”
Bara dumheter det.
För ett år sedan hade jag druckit i samma läge som nu helt klart.
Det är inte ett dugg jävla synd om mig. Bara dumheter som sagt.

Inte alls märklig. Beroendet är så himla djupt inrotat i en 🥴 jag kan få samma tanke såhär nästan 3 år senare. Men tankar är inte farliga så länge man har koll och leder bort dom.
 
Blev ändrade planer. Sjukhusvistelse. Inget jätte allvarligt men ändå. Partner ska undvika solen. Jag ligger på stranden i detta nuet. Vi skulle egentligen vara på annat håll nu men men.
Fick en tanke om att ta en drink. Så himla konstigt ändå. Vill inte ens dricka ändå kom tanken upp. Kommer inte göra det så det vet jag men att tanken ändå kom upp känns lite märkligt.
Alltså bara för att det blev ändrat nu så betyder inte det att saker löser sig genom att jag skulle ta ”ett glas”
Bara dumheter det.
För ett år sedan hade jag druckit i samma läge som nu helt klart.
Det är inte ett dugg jävla synd om mig. Bara dumheter som sagt.

Inte märkligt tänker jag utan minsta lilla problem med alkoholen; många förknippar väl ändå med utlandsstrand ihop med en drink.
 
Risken finns att jag kommer bli ett sånt där hälso freak. Väljer nyttiga alternativ framför onyttiga. För känner att kroppen vill ha sånt.
Jag äter massor av glass också givetvis :D
Men det känns mer givande att vara nyttig nu än tidigare.
Alltså vara noga med att äta regelbundet och bra mat. Dricka mycket vatten och frukter.
Motionera. Utmana mig själv. Ta det lugnt. Göra lite roliga saker.
Koppla av från hemmets måsten och vardagen. Komma sen hem med förhoppningsvis nya erfarenheter och med ett lugn hoppas jag.

Har förresten fått en ny förkärlek för cocos milkshakes 🥥🍹:love:
 
En liiiiten del i mig som jag stör mig mycket på. Jag är liksom duktig och bra till 97 % men så är det de där sista procenten som stör.
Ger jag de det minsta svängrum så kommer det inte bli bra. Och det handlar inte om alkoholen så mycket utan om annat. Den där % som bara vill skita i allt oavsett vad det kostar eller om det sårar.
Jag gillar inte det men blir aldrig helt av med det heller.
 
En liiiiten del i mig som jag stör mig mycket på. Jag är liksom duktig och bra till 97 % men så är det de där sista procenten som stör.
Ger jag de det minsta svängrum så kommer det inte bli bra. Och det handlar inte om alkoholen så mycket utan om annat. Den där % som bara vill skita i allt oavsett vad det kostar eller om det sårar.
Jag gillar inte det men blir aldrig helt av med det heller.

Men att du vet att du har de där 3 procenten betyder att du kan se till att hantera dem.

Jag brukar säga att jag har koll på mina skelett i garderoben, dvs sådant hos mig själv som inte är så trevligt. Jag har accepterat att jag har de här egenskaperna men det betyder också att jag kan hantera dem. Jag har liksom accepterat hela mig, the good, the bad and the ugly, typ.
 
En liiiiten del i mig som jag stör mig mycket på. Jag är liksom duktig och bra till 97 % men så är det de där sista procenten som stör.
Ger jag de det minsta svängrum så kommer det inte bli bra. Och det handlar inte om alkoholen så mycket utan om annat. Den där % som bara vill skita i allt oavsett vad det kostar eller om det sårar.
Jag gillar inte det men blir aldrig helt av med det heller.

Det finns liksom ingen som är 100% bra. Skulle säga att de flesta inte är 97% duktiga heller och det är ok. Varje gång nåt går emot mig så planerar jag att skicka sms till min mamma att hon får ta hand om allt för jag har rymt till spanien och gått under jorden. Eftersom jag aldrig gjort det eller ens nåt liknande så vet jag inte riktigt varför jag skulle jobba på det, jobba på att hantera motgångar är ju bra men försöka få bort alla sina märkliga tankar är omöjligt, att ständigt kämpa för att uppnå något som är omöjligt är en garanti för att man kör i diket
 
En liiiiten del i mig som jag stör mig mycket på. Jag är liksom duktig och bra till 97 % men så är det de där sista procenten som stör.
Ger jag de det minsta svängrum så kommer det inte bli bra. Och det handlar inte om alkoholen så mycket utan om annat. Den där % som bara vill skita i allt oavsett vad det kostar eller om det sårar.
Jag gillar inte det men blir aldrig helt av med det heller.
Ingen är 100% och felfri
Verkligen ingen
 
Mysig kväll. Först restaurang och sen hamnade vi på någon bar med live musik. Men tror personalen var irriterande för vi beställde 2 st Cola men det kom aldrig några. Runt omkring fick folk sina beställningar. Mest öl som det verkade. coca colorna lös med sin frånvaro.
Alltså vi har ju båda anledningar till att inte dricka något med alkohol. Jag pga ja ni vet och han pga antibiotika.
Dålig stil av de tycker jag. Vi gick tillslut därifrån och nu ska jag bada igen. Älskar nattbad :love:
 
Blir ju så less på mig själv. Går ok men tänker så mycket på helt oviktiga grejer. Eller ja en person precis hela tiden nästan. Vi har typ ingenting gemensamt. Varken politiskt, intressen eller ja nånting egentligen. Och ändå dyker F upp i mitt huvud ideligen.
Ser jag någon som liknar honom lite så blir jag alldeles varm.
 
En liiiiten del i mig som jag stör mig mycket på. Jag är liksom duktig och bra till 97 % men så är det de där sista procenten som stör.
Ger jag de det minsta svängrum så kommer det inte bli bra. Och det handlar inte om alkoholen så mycket utan om annat. Den där % som bara vill skita i allt oavsett vad det kostar eller om det sårar.
Jag gillar inte det men blir aldrig helt av med det heller.

Du är inte ensam. Så är det nog för väldigt många ifråga om en massa olika saker. Vi är ju människor, inga maskiner.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 655
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 649
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
3 438
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 401
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp