Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och att om nånting händer så beror det på att hon retat upp honom och inte på att mannen ifråga är ett jävla arsle.
Om en person beter sig till åt mot mig vid ett möte personen kanske är hotfull och trakasserar.
Då försöker jag inte att reta upp och provocerar personen ytterligare. Jag försöker istället att hålla mig lugn och går därifrån. Det handlar om säkerhet.

Självklar är det den som angriper som är arslet.
(Alltså mannen i aprilskämtet)

Om en person beter sig till åt mot mig vid ett möte personen kanske är hotfull och trakasserar.
Då försöker jag inte att reta upp och provocerar personen ytterligare. Jag försöker istället att hålla mig lugn och går därifrån. Det handlar om säkerhet.

Självklar är det den som angriper som är arslet.
(Alltså mannen i aprilskämtet)
Och det har du all rätt att göra.
Precis som att andra har all rätt att reagera på de vis de vill utan att råka illa ut för det eller ha något som helst ansvar för det om så sker.

Jo, men varför hälla bensin på elden och lura iväg en gubbe på något som retar gallfeber på honom?

Varför tycker du det är rätt att unga tjejer utsätter sig för sådana risker?
Jag tror inte att hon riskerar något alls. De här männen är nämligen fega. De vågar inte mer än skicka en massa meddelanden om vad de vill göra med tjejen. Förmodligen är de för övrigt mer eller mindre impotenta allihop, det är därför de skriver om att ligga istället för att faktiskt ligga.

Jag tror inte att hon riskerar något alls. De här männen är nämligen fega. De vågar inte mer än skicka en massa meddelanden om vad de vill göra med tjejen. Förmodligen är de för övrigt mer eller mindre impotenta allihop, det är därför de skriver om att ligga istället för att faktiskt ligga.
Mannen i aprilskämtet körde ju iväg för att köpa sex.

Jag har många gånger sett uppmaningen "Mata inte trollen" här på buke. Varför inte bara anmäla och blockera snuskgubbar?

Jag har många gånger sett uppmaningen "Mata inte trollen" här på buke. Varför inte bara anmäla och blockera snuskgubbar?

Tror uppmaningen på buke skulle vara annorlunda om 75% av alla meddelanden var från troll. Dvs den verklighet som utsatta kvinnor ofta lever i. Då blir även att inte mata trollen ett övergrepp i sig, läsa, radera och blocka XX meddelanden per dag och tiga still, veta de med all säkerhet utsätter fler kvinnor för samma sak osv. Att hänga ut blir ett sätt att markera, väcka debatt och samtal etc.

Vilket garanterat skulle ske om 75% av inläggen på buke var troll-inlägg av grovt sexuell karaktär.

Männen får ofta både en och tre chanser innan de hängs ut etc.

Tillägg: Enstaka idioter kan - och bör - man tiga ihjäl och ignorera.

Men att män beter sig sådär mot framförallt unga tjejer/unga kvinnor är inget isolerat, inga enstaka idioter. Det är ett otäckt samhällsproblem som är läskigt normaliserat. När man gör undersökningar bland 13-16 åringar så har var tredje flicka utsatts för någon form av sexuellt ofredande eller kränkning på nätet det senaste året. Var tredje. När det gäller pojkar är det var fjärde.

Sug på den en stund. En av tre flickor, en av fyra pojkar.

Och majoriteten av dessa unga tjejer/kvinnor har noll förtroende för polisen i frågan.

Det här är inget isolerat problem med enstaka äckelgubbar som kan tigas ihjäl. Det här är ett samhällsproblem som exploderar, som normaliserar, som gör enorm skada som i många fall aldrig kommer att kunna repareras.

Så att de som är lite äldre och säkrare i sig själv markerar, att de hängs ut och de som utsätts kan se att stora delar av samhället INTE tycker det här är okej - det är inget annat än en sund motreaktion på ett enormt problem som samhället helt misslyckats med att hantera och där de tyvärr är utsiktslösa att lösa det inom närmaste framtiden. Det som behövs är en bred massa som ställer sig upp och tydligt tar avstånd och att det inte är okej. Längst fram bör männen stå. Tyvärr gör de sällan det, de resonerar alltsom oftast som tex Lampan. Att det är enstaka äckel och de idioterna...

Eller än värre, att en ung flicka som är på nätet och lägger ut "sexiga" bilder får skylla sig själv och borde sluta med det. Och ja många gånger vore det bättre ur en rad aspekter om de där bilderna inte publicerats. Men aspekten att alltför många män annars tar sig rätten att trakassera och ofreda är fan inte en av dem!

En normalt funtad man skriver inte sms som i exemplet.
Det är exemplet april april vi diskuterar, inget annat.
Fast då finns det inte många "normalt funtade män" någonstans, tyvärr. Det är helt vanliga män med fru och barn som skriver såhär.

Det säger jag inte.
Jag säger att hon utsätter sig för stora risker när hon har kontakt och provocerarar idioter.
Hon får dessa kontakter på hennes privata Facebook-konto. Ska jag ha ansvar för ALLA män som kontaktar mig på de dejting-sidorna jag är medlem på? Är det mitt fel att jag finns där, tar jag stora risker när jag börjar svara på ett meddelande och sedan får ett "vart vill du ha sperman någonstans?" eller liknande (oftast ännu grövre) frågor?
Hon är kvinna. Hon är en kvinna som existerar och vågar sätta ned foten och säga nej och därför provocerar hon. Hon vägrar göra som männen vill och vara tyst och försynt. Hon spelar på deras spelplan och på deras språk och hon gör det så jävla bra!

Tur att jag aldrig råkat ut för sådana idioter.

Cyprioten börjar kännas trist att prata med. Han är så otroligt fåordig att det känns som jag har en monolog med honom. Jag brukar med flit lämna öppet mål för att få följdfrågor men det händer liksom inte. Han berättar inget heller om jag inte frågar och då är det aldrig särskilt detaljerat. Han kunde väl åtminstone brodera ut det lite mer, tycker jag.

Suck, om det är så här segt att snacka med honom när vi inte känner varann, hur segt blir det då senare när vi känner varann?

Men om jag dröjer med att svara så undrar han vart jag tog vägen, så han verkar ju ändå inte helt ointresserad, även om hans fåordighet får honom att framstå som det.

Det beror på att hon har retat upp gubbäcklet.
Varför provocera fram ilska hos en idiot en inte ska ha med att göra öht?

:eek::banghead:

Om någon retar upp mig så bär jag fortfarande ansvaret för mina handlingar - oavsett vad personen ifråga gör.
Ju mer jag läser av dina inlägg desto mer förstår jag varför tjejer som Linnéa behövs. Jag hoppas att hon aldrig låter sig tystas, oavsett hur skrämmande männen än är och hur många gånger hon än möts av människor med samma åsikter som du.

Förresten, är det inte väldigt ironiskt att det är männen som blir förbannade och går bananas för en sån skitgrej som att de inte får svar på sina snuskmeddelanden? Jag har aldrig hört en kvinna bli rasande och hota med misshandel mot någon som skickat äckliga mail.

Tur att jag aldrig råkat ut för sådana idioter.

Cyprioten börjar kännas trist att prata med. Han är så otroligt fåordig att det känns som jag har en monolog med honom. Jag brukar med flit lämna öppet mål för att få följdfrågor men det händer liksom inte. Han berättar inget heller om jag inte frågar och då är det aldrig särskilt detaljerat. Han kunde väl åtminstone brodera ut det lite mer, tycker jag.

Suck, om det är så här segt att snacka med honom när vi inte känner varann, hur segt blir det då senare när vi känner varann?

Men om jag dröjer med att svara så undrar han vart jag tog vägen, så han verkar ju ändå inte helt ointresserad, även om hans fåordighet får honom att framstå som det.

Vissa är sådär. De är stentråkiga att leva med.

Mannen i aprilskämtet körde ju iväg för att köpa sex.
Det här påminner mig om en bekant, hon jobbade som strippa och när män ville köpa sex kunde hon bestämma möte (efter "förskottsbetalning") på platser där hon sedan aldrig dök upp. En gång lyckades hon få två på samma natt så vid den utsatta tidpunkten körde hon förbi platsen hon angett, såg de båda männen stå där med förvirrad uppsyn och fick sig ett gott skratt.

Hon höll även igång konversationer mellan män online, när en man skickade ett snuskigt meddelande kunde hon svara med att klistra in en annan mans snuskiga meddelande. Vid ett tillfälle gick det så långt att männen stämde träff med varandra i tron att det var henne de pratade med, det måste ha varit ett intressant möte.

Jag brukar inte göra sådant själv, men visst ser jag komiken i det. Varför avstå från att skratta, om det nu är det man vill göra? Bör man avstå från skrattet av rädsla för mäns våld? Skratt kan vara befriande. Ge styrka. Jag förstår absolut de som vill skratta åt eländet. Som jag ser det ska kvinnor ha friheten att hantera och bemöta trakasserier på precis vilket sätt de vill, om det sättet är skämt, diskussion, att blocka eller polisanmäla, det spelar ingen roll. Om skrattet eller någon av de andra reaktionerna leder till våld eller annat från männen i fråga, då ligger det som vanligt helt på gärningsmännen.

Såatteh... Den där snubben jag nämnde som jag försökte tiga ihjäl men som ändå skickat 36 meddelanden innan han gav upp? Stryk det. Han är i skrivande stund uppe i 41 meddelanden och vi ska ses utanför Långholmen prick kl 15.00 imorgon måndag så han får ge mig kuk.
Ni kanske undrar varför jag slutade tiga ihjäl honom och stämde träff med mänskan ifråga? Det gjorde jag inte.

Jag står fast vid att tiga ihjäl inte funkar. Det ska dock erkännas att det är lite roande.

Det här påminner mig om en bekant, hon jobbade som strippa och när män ville köpa sex kunde hon bestämma möte (efter "förskottsbetalning") på platser där hon sedan aldrig dök upp. En gång lyckades hon få två på samma natt så vid den utsatta tidpunkten körde hon förbi platsen hon angett, såg de båda männen stå där med förvirrad uppsyn och fick sig ett gott skratt.

Hon höll även igång konversationer mellan män online, när en man skickade ett snuskigt meddelande kunde hon svara med att klistra in en annan mans snuskiga meddelande. Vid ett tillfälle gick det så långt att männen stämde träff med varandra i tron att det var henne de pratade med, det måste ha varit ett intressant möte.

Jag brukar inte göra sådant själv, men visst ser jag komiken i det. Varför avstå från att skratta, om det nu är det man vill göra? Bör man avstå från skrattet av rädsla för mäns våld? Skratt kan vara befriande. Ge styrka. Jag förstår absolut de som vill skratta åt eländet. Som jag ser det ska kvinnor ha friheten att hantera och bemöta trakasserier på precis vilket sätt de vill, om det sättet är skämt, diskussion, att blocka eller polisanmäla, det spelar ingen roll. Om skrattet eller någon av de andra reaktionerna leder till våld eller annat från männen i fråga, då ligger det som vanligt helt på gärningsmännen.
Självklart får hon skratta så mycket hon vill.

Det jag tycker är fel är när det sprids och andra unga tjejer riskerar att ta efter och i och med det också riskerar att ge sig in i lekar de inte kan hantera.

Såatteh... Den där snubben jag nämnde som jag försökte tiga ihjäl men som ändå skickat 36 meddelanden innan han gav upp? Stryk det. Han är i skrivande stund uppe i 41 meddelanden och vi ska ses utanför Långholmen prick kl 15.00 imorgon måndag så han får ge mig kuk.
Ni kanske undrar varför jag slutade tiga ihjäl honom och stämde träff med mänskan ifråga? Det gjorde jag inte.

Jag står fast vid att tiga ihjäl inte funkar. Det ska dock erkännas att det är lite roande.
Vet mannen ditt namn och adress?
Om inte, ha så kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 182
Senast: Palermo
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Youmeoh
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 615
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V