Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är samtidigt så jäkla tröttsamt att kvinnor ska behöva ta det.
En polisanmälan leder ju Ingenstans
Kvinnor/tjejer ska inte behöva ta det och riskera att typen söker upp henne.
Det är totalt vidrigt vad tjejer utsätts för men jag tror det blir värre om tjejer reagerar som i exemplet.
Mannen kan ju bli totalt vansinnig.

Ett av problemen här är väl att det inte handlar om någon enstaka sjuk galning. Det här är ju massor av folk. Till synes helt vanliga. Jag håller med dig om det just hade gällt den klassiska galna stalkern. Men inte när det är ett så utbrett fel, då tycker jag att det är bra att hon lyfter upp det i ljuset.
Att göra som den mannen är en form av stalking, troligtvis gör han så mot fler tjejer.
Vem får ta hans ilska över det som hände honom i exemplet?

Nej för polisanmälan leder ingenstans. Och begriper de inte nej begriper de knappast fy från polisen heller.
Fast är det inte bättre att polisanmäla ändå? Då har man i vart fall gjort en rejäl markering att det inte är ok. Och är det verkligen så att det aldrig hjälper att anmäla? Finns det inga fall av ofredanden på nätet som gett följdverkningar?

Fast är det inte bättre att polisanmäla ändå? Då har man i vart fall gjort en rejäl markering att det inte är ok. Och är det verkligen så att det aldrig hjälper att anmäla? Finns det inga fall av ofredanden på nätet som gett följdverkningar?

Jag tycker man ska polisanmäla, samtidigt som det handlar om tre anmälningar per dag för många kvinnor. Men det var att hänga ut skulle skapa har jag resonerade kring, att polisanmäla skapar lika mycket hat från mannen i fråga så jag kan inte se hur polisanmälan skulle lösa hat-frågan, särskilt när 99% av fallen läggs ner.

Men du kan rent tekniskt bli dömd för en enda dick-pic.

Fast alltså... Om folk inte hade hängt ut dessa äckel, tror ni helt seriöst att folk ens varit medvetna om hur sjukt utbrett det här är? Polisanmälan och att tiga ihjäl gubbäckel i all ära men kom igen, uthängningarna har en funktion som inte fylls varken av att anmäla eller av att tiga. Utan medvetenhet om ett problem kan samhället inte utvecklas bort från problemet.

Nej. Det ökar möjligen idioter som inte kan ta ett nej:s hat mot kvinnor. För du menar väl inte att en vettig, normal man som respekterar kvinnor skulle få någon hatkänsla av det?
En normalt funtad man skriver inte sms som i exemplet.
Det är exemplet april april vi diskuterar, inget annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Svar
1 029
· Visningar
106 045
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser