Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här! Självömkan är lika illa. Klart att det är ok att må dåligt, men jag vill inte inleda något med någon som bara önskar få ett slut på ensamheten skitsamma hur. Jag vill vara med någon som väljer att vara med mig för att jag är jag, som jag är med för att den är den.
Precis, ingen vill börja med att "laga" en person.
Nyförälskelsen ska vara härlig.

Ja, så känner jag också.
Minsta lilla gnäll på tidigare relation ( eller annat).
Då går han bort direkt för mig.
Gud ja. Jag kan ta gnäll om sånt men det är isf längre fram i kontakten. Om inte annat kan det många gånger vara bra som ny partner att veta om tänker jag - men det är sen, och för att komma dit så måste jag bli intresserad först.

Någon sån har jag aldrig stött på dock. Däremot alla dessa "ska ta bort mitt konto, man får ändå inget svar här, varför vill ingen träffas, yada yada yada", inte sällan ackompanjerade med en totalt intetsägande profil... Allergisk chock direkt, samt förvirringen över hur de tänkt att man ska kunna bli intresserad när det inte finns nånting att bli intresserad av.

När jag läser din inlägg får jag en känsla av att du inte är så glad. Du verkar tänka på det som har gått fel i din tidigare relation?
Personligen skulle jag inte vlilja dejta en man som fortfarande har kvar en fot i sin förra relation.
(Kanske har jag tolkat dig fel.)[/QUOTdu

@Tranan Ang vikt så finns det kvinnor som gillar lite att ta i, och så finns kvinnor som skiter i vilket, så att vara tjock behöver inte alls betyda att man inte får svar. Det som kan vara svårare är om man framstår som bitter i meddelanden eller profil som många tenderar att göra. Själv tex skiter jag i vilken storlek en karl har men är profilen eller ett meddelande gnälligt så vänder jag på klacken direkt utan att ens svara, och av alla dessa nätdejtingtrådar att döma så är jag inte den enda. Därtill är det många män som trots ifylld profil är sjukt intetsägande och således inte väcker intresse.
Kanske är det nånting där som kan finslipas lite

Jag är inne på det Lampan påpekade, iaf här på Buke, har en ton i dina inlägg som inte känns positiv och om det märks i din profil så hållet jag med om att det vara bra att formulera om den som Zebran skrev :)

Någon sån har jag aldrig stött på dock. Däremot alla dessa "ska ta bort mitt konto, man får ändå inget svar här, varför vill ingen träffas, yada yada yada", inte sällan ackompanjerade med en totalt intetsägande profil...
Profilen innehåller ofta väldigt få bilder och inte sällan dessutom lite info som går ut på att det är svårt att komma på något att skriva och "Fråga om det är något du vill veta..." Det blir liksom lite tungrott kan man säga.

Profilen innehåller ofta väldigt få bilder och inte sällan dessutom lite info som går ut på att det är svårt att komma på något att skriva och "Fråga om det är något du vill veta..." Det blir liksom lite tungrott kan man säga.
Ja herregud, den klassikern. Varför skulle jag vilja veta något om någon som väcker absolut noll intresse?! O_o

Gud ja. Jag kan ta gnäll om sånt men det är isf längre fram i kontakten. Om inte annat kan det många gånger vara bra som ny partner att veta om tänker jag - men det är sen, och för att komma dit så måste jag bli intresserad först.

Någon sån har jag aldrig stött på dock. Däremot alla dessa "ska ta bort mitt konto, man får ändå inget svar här, varför vill ingen träffas, yada yada yada", inte sällan ackompanjerade med en totalt intetsägande profil... Allergisk chock direkt, samt förvirringen över hur de tänkt att man ska kunna bli intresserad när det inte finns nånting att bli intresserad av.
Bra data, ska jämföra med min profil.

Samma här! Självömkan är lika illa. Klart att det är ok att må dåligt, men jag vill inte inleda något med någon som bara önskar få ett slut på ensamheten skitsamma hur. Jag vill vara med någon som väljer att vara med mig för att jag är jag, som jag är med för att den är den.

Och jag orkar definitivt inte skriva med någon som beklagar sig över att "kvinnfolk är si eller så..."
Bra data.

Jag vet ju inte vad du skriver eller hur du uppfattas på dejtingsidorna.
Som det tidigare harskrivits i tråden, så får ofta tjejer många svar. Då gallras dom som visar minsta lilla "gnälltendenser" bort direkt.
Jag tror inte att det är din vikt som gör att du inte får napp.
(Bästa sättet att få mitt intresse är om han får mig att skratta. Då skiter jag i hur mycket han väger.)
Betyder det att man kan inleda med ett skämt när man skriver till någon? Låter lite scary.

@Tranan Ang vikt så finns det kvinnor som gillar lite att ta i, och så finns kvinnor som skiter i vilket, så att vara tjock behöver inte alls betyda att man inte får svar. Det som kan vara svårare är om man framstår som bitter i meddelanden eller profil som många tenderar att göra. Själv tex skiter jag i vilken storlek en karl har men är profilen eller ett meddelande gnälligt så vänder jag på klacken direkt utan att ens svara, och av alla dessa nätdejtingtrådar att döma så är jag inte den enda. Därtill är det många män som trots ifylld profil är sjukt intetsägande och således inte väcker intresse.
Kanske är det nånting där som kan finslipas lite?
Bra data ska se vad jag kan göra.

@Tranan
Jag är också överviktig och ärlig med det.
Men jag är noga med att inte tjata om det. För jag har själv svårt när folk ska prata illa om sig själva. En kille skrev tex " du vill säkert inte träffa mig för jag är ju så ful"
Jag skrev tillbaka att nej du är inte ful.
Och får tillbaka att "det skriver du bara för du känner att du måste det. Men jag är ful."
Och då gav jag upp.
Nu tror jag inte att du tranan tjatar om utseendet så mycket. Men jag har insett att det är taskigt mot den andra personen dvs killen i exemplet ovan säger ju indirekt att jag är ytlig. Och då dömer han mig utan att han känner mig alls.

@Tranan
Jag är också överviktig och ärlig med det.
Men jag är noga med att inte tjata om det. För jag har själv svårt när folk ska prata illa om sig själva. En kille skrev tex " du vill säkert inte träffa mig för jag är ju så ful"
Jag skrev tillbaka att nej du är inte ful.
Och får tillbaka att "det skriver du bara för du känner att du måste det."
Och då gav jag upp.
Nu tror jag inte att du tranan tjatar om utseendet så mycket. Men jag har insett att det är taskigt mot den andra personen dvs killen i exemplet ovan säger ju indirekt att jag är ytlig. Och då dömer han mig utan att han känner mig alls.
Bra syn punkt, det är dock inte hur jag är kopplad. Mitt skulle om jag skrev i den stillen vara som här "tusan nu har höjt fartygsskatten! Nu blir det dyrt för mig att bada!"

Jag tolkar genom de inlägg du skrivit här och i en annan tråd att du har råkat ut för en riktigt otrevlig person som gått emellan dig och någon du tyckt om och sagt till dig att backa undan för att du gör den du tycker om besvärad. Eller hur?

Då är ju frågan om den personen verkligen hade rätt, eller om den fantiserade ihop att den du tyckte om inte ville ha kontakt med dig. Och att den i själva verket uppskattat ditt sällskap. OM personen du gillade skickat den andra i sitt ställe för att informera dig så är den inte heller vidare sympatisk. Bra att du slapp den i så fall.

Oavsett så är det väl väldigt sorgligt att ge upp hoppet om att finna någon att bli ömsesidigt förälskad med bara för att du vid ett tillfälle blivit avvisad? Eller är detta något som sker gång på gång?

Jag förstår att det gör jätteont, men tillåt inte de personerna avgöra hur du skall leva ditt liv. Det har de ingen rätt till.
Det här har inte bara hänt en gång utan flera och det har verkligen varit riktigt jobbigt. När det har hänt har jag verkligrn blivit sårad. Det känns nästan som att personen som går emellan och säger åt mig verkligrn vill att jag ska stå ensam kvar med skammen, skulden och det dåliga samvetet eftersom han eller hon inte har bett det minsta om ursäkt för att han eller hon sårade mig.

Pethead

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 904
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka