Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tar det jag kan få! kom jag kär i kärleken så så är det vad det är. Jag skulle vara glad om jag slapp vara så ensam. Och den här catten har varit en andingsål. Hon är intelligent och trevlig och det kommer man långt med hos mig. Klart jag hoppas att det skulle funka irl, men vem vet. Jag vill inte vara för påflugen men ändå inte verka ointresserad. vi har chattat i dag på morgonen och igår kväll så vi får se.
Jag har gett upp hoppet om att träffa en partner vare sig det är en kille eller tjej. Egentligen ska man väl inte ge upp hoppet, men jag har råkat ut för en hel del jobbbiga saker och hårda förmaningar och därför vill jag inte utsätta mig för den situationen igen att jag blir ensam stående kvar med skammen, skulden och det dåliga samvetet.

Lazy Pethead

Förlåt en dum fråga från en blondin....
Varför har du ibland de där orden i stor och fet stil under dina inlägg.

Har googlat men inte hittat något. Mer än att pethead är ett varumärke för pälsprodukter för djur. Är det något jag borde fatta, någon referens jag saknar :confused:
Jag förstår nämligen inte :o
Därför att jag ville lägga till en signatur, men den möjligheten är borttagen oh då löser jag det genom att skriva dem själv. Jaså, det visste inte jag. Nu råkar det vara så att Ordet kom till min kännedom via ett fprum som handlade om Pet Shop Boys och som startades av en spansk tjej. Sedan har det fått hänga kvar.

Lazy Pethead

Fast nog måste en få unna sig lite pirr i magen ibland, även om en vet att en är "kär i kärleken"? Självklart inte på ett sätt som missgynnar någon annan, men så som @Tranan beskriit det tolkar jag det inte så..

Absolut. Det var formuleringen som jag tyckte blev olycklig. Som jag skrev så tror jag inte Tranan menade den som den blev i text.

Inte för att vara elak. Men att "ta vad man kan få" och "vara kär i kärleken räcker" är inte särskilt sjysst mot den andra personen.

Nu tror jag inte du menade det såsom det framstår, men jag ville ändå beröra det.
Man kan tolka det som så, jag men
Jag har gett upp hoppet om att träffa en partner vare sig det är en kille eller tjej. Egentligen ska man väl inte ge upp hoppet, men jag har råkat ut för en hel del jobbbiga saker och hårda förmaningar och därför vill jag inte utsätta mig för den situationen igen att jag blir ensam stående kvar med skammen, skulden och det dåliga samvetet.

Lazy Pethead
Ge inte upp hoppet, du kan finna någon även när du inte letar. Tråkigt att du har upplevt att uppleva skam, skuld och ha dåligt samvete. Jobbit att behöva leva med orimliga krav.

Inte för att vara elak. Men att "ta vad man kan få" och "vara kär i kärleken räcker" är inte särskilt sjysst mot den andra personen.

Nu tror jag inte du menade det såsom det framstår, men jag ville ändå beröra det.
man kan jaga allt i ett mörkt hörn om man så väljer att göra det. Jag är bara glad att åter igen börjar kunna ta fram dessa känslor, och jag för nekar inga av känslorna. Om det går vidare så kommer jag vara öppen.

Man kan tolka det som så, jag men

Ge inte upp hoppet, du kan finna någon även när du inte letar. Tråkigt att du har upplevt att uppleva skam, skuld och ha dåligt samvete. Jobbigt att behöva leva med orimliga krav.
Ja, dast det är inte jag som har ställt orimliga krav, utan det har varit en tredje part som har gått emellan och förstört allt.

Pethead

Men alltså @Alexandra_W kan inte @Tranan bara få vara lite glad? Det känns som att det blir lite väl "plocka ned på jorden" härinne.

@Tranan Kul att det känns så fint! Chatta på du så länge du trivs bra med det och sen får du se hur det utvecklar sig :).

Det var absolut inte menat som "plocka ner på jorden" med det angående "ta vad som helst". Bara en invändning mot formuleringen. Läser man hela inlägget tyckte jag det framgick att jag gläds med Tranan och hoppas det ska fortsätta utvecklas fint och de ses och allt fortsätta bra och bli ännu bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 875
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka