Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tillhör de som blev småkär i en jag skrev med, mer kär i honom när vi började prata i telefon och tokkär när vi träffades. Absolut det är lätt att bygga luftslott men vissa slott består av mer än luft ;)
Jag tror jag kan ana pirret @Tranan känner, för sånt hade jag med.
Hoppas du finner lyckan därute @Tranan , oavsett om det är den du skriver med nu eller om det blir nån annan.

Jag tillhör de som blev småkär i en jag skrev med, mer kär i honom när vi började prata i telefon och tokkär när vi träffades. Absolut det är lätt att bygga luftslott men vissa slott består av mer än luft ;)
Jag tror jag kan ana pirret @Tranan känner, för sånt hade jag med.
Hoppas du finner lyckan därute @Tranan , oavsett om det är den du skriver med nu eller om det blir nån annan.
Det är inte många som svarar på när man skriver (tror att det är vikten).

Det är inte många som svarar på när man skriver (tror att det är vikten).
Om du läst tråden från början så ser du att det knappast har enbart med vikten att göra, de flesta tjejer får så många svar även utan profil, text och foto att de slänger majoriteten av mailen utan att svara.

Om du läst tråden från början så ser du att det knappast har enbart med vikten att göra, de flesta tjejer får så många svar även utan profil, text och foto att de slänger majoriteten av mailen utan att svara.
Har bild, text och profil text. men jag antar att vissa får stora mängder post.

Måste sluta vara så ärlig troligen.

Man kan ju vara ärlig ändå. Att inte släppa all info direkt är ju inte oärligt. De allra flesta (alla?) på dejtingsidor och i dejtingsammanhang i övrigt framhäver ju sina positiva sidor främst. Och alla vet att det är så.

Sen tror jag inte det är just vikten (tex) som gör att du får få svar, utan det som @Mia_R skrev, att det sållas bland mailen redan utan att ha läst mer än titeln på dem och utan att ha besökt profilen.

När jag läser din inlägg får jag en känsla av att du inte är så glad. Du verkar tänka på det som har gått fel i din tidigare relation?
Personligen skulle jag inte vlilja dejta en man som fortfarande har kvar en fot i sin förra relation.
(Kanske har jag tolkat dig fel.)
Nej jag är inte kvar i min förra relation, men så vet nog inte från vilket läge jag kommer från. Men problemet är att jag just har börjat komma ut på "marknaden" utan någon som helst erfarenhet av den. dessutom kommer jag från en relation som var skadlig för mig. Det stämmer nog att jag inte är så glad i alla lägen men jag tar vara på dom stunder jag får vara glad och värderar dom som guld,

När jag läser din inlägg får jag en känsla av att du inte är så glad. Du verkar tänka på det som har gått fel i din tidigare relation?
Personligen skulle jag inte vlilja dejta en man som fortfarande har kvar en fot i sin förra relation.
(Kanske har jag tolkat dig fel.)

Om man haft en dålig relation är det klart det blir en jämförelse. Tex att vara glad och inse att man inte varit glad på mycket länge och att man saknat det. Ser inte det som att ha en fot kvar? Tvärtom, som att röra sig längre bort från det man hade och insikten om att man inte vill ha det eller något liknande igen.

Har bild, text och profil text. men jag antar att vissa får stora mängder post.
Jag menar att det räcker att regga sig som tjej, det behövs ingen text, foto eller profil, om du är reggad i "rätt" ålder kommer du att dränkas i mail där du får veta hur snygg du är, trevlig profil du har och vad du verkar vara trevlig.

Chansen att du får ett svar är större om du har foto, profil, en presentation och skriver någonting om den andres presentation och/eller intressen. Ett standardmail, massmail, brukar inte besvaras för det drunknar i högen av nättroll.

Senast ändrad:
@Tranan Ang vikt så finns det kvinnor som gillar lite att ta i, och så finns kvinnor som skiter i vilket, så att vara tjock behöver inte alls betyda att man inte får svar. Det som kan vara svårare är om man framstår som bitter i meddelanden eller profil som många tenderar att göra. Själv tex skiter jag i vilken storlek en karl har men är profilen eller ett meddelande gnälligt så vänder jag på klacken direkt utan att ens svara, och av alla dessa nätdejtingtrådar att döma så är jag inte den enda. Därtill är det många män som trots ifylld profil är sjukt intetsägande och således inte väcker intresse.
Kanske är det nånting där som kan finslipas lite?

Ja, dast det är inte jag som har ställt orimliga krav, utan det har varit en tredje part som har gått emellan och förstört allt
Pethead
Jag tolkar genom de inlägg du skrivit här och i en annan tråd att du har råkat ut för en riktigt otrevlig person som gått emellan dig och någon du tyckt om och sagt till dig att backa undan för att du gör den du tycker om besvärad. Eller hur?

Då är ju frågan om den personen verkligen hade rätt, eller om den fantiserade ihop att den du tyckte om inte ville ha kontakt med dig. Och att den i själva verket uppskattat ditt sällskap. OM personen du gillade skickat den andra i sitt ställe för att informera dig så är den inte heller vidare sympatisk. Bra att du slapp den i så fall.

Oavsett så är det väl väldigt sorgligt att ge upp hoppet om att finna någon att bli ömsesidigt förälskad med bara för att du vid ett tillfälle blivit avvisad? Eller är detta något som sker gång på gång?

Jag förstår att det gör jätteont, men tillåt inte de personerna avgöra hur du skall leva ditt liv. Det har de ingen rätt till.

@Tranan Ang vikt så finns det kvinnor som gillar lite att ta i, och så finns kvinnor som skiter i vilket, så att vara tjock behöver inte alls betyda att man inte får svar. Det som kan vara svårare är om man framstår som bitter i meddelanden eller profil som många tenderar att göra. Själv tex skiter jag i vilken storlek en karl har men är profilen eller ett meddelande gnälligt så vänder jag på klacken direkt utan att ens svara, och av alla dessa nätdejtingtrådar att döma så är jag inte den enda. Därtill är det många män som trots ifylld profil är sjukt intetsägande och således inte väcker intresse.
Kanske är det nånting där som kan finslipas lite?
Ja, så känner jag också.
Minsta lilla gnäll på tidigare relation ( eller annat).
Då går han bort direkt för mig.

Nej jag är inte kvar i min förra relation, men så vet nog inte från vilket läge jag kommer från. Men problemet är att jag just har börjat komma ut på "marknaden" utan någon som helst erfarenhet av den. dessutom kommer jag från en relation som var skadlig för mig. Det stämmer nog att jag inte är så glad i alla lägen men jag tar vara på dom stunder jag får vara glad och värderar dom som guld,
Jag vet ju inte vad du skriver eller hur du uppfattas på dejtingsidorna.
Som det tidigare harskrivits i tråden, så får ofta tjejer många svar. Då gallras dom som visar minsta lilla "gnälltendenser" bort direkt.
Jag tror inte att det är din vikt som gör att du inte får napp.
(Bästa sättet att få mitt intresse är om han får mig att skratta. Då skiter jag i hur mycket han väger.)

Ja, så känner jag också.
Minsta lilla gnäll på tidigare relation ( eller annat).
Då går han bort direkt för mig.
Samma här! Självömkan är lika illa. Klart att det är ok att må dåligt, men jag vill inte inleda något med någon som bara önskar få ett slut på ensamheten skitsamma hur. Jag vill vara med någon som väljer att vara med mig för att jag är jag, som jag är med för att den är den.

Och jag orkar definitivt inte skriva med någon som beklagar sig över att "kvinnfolk är si eller så..."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 904
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
253
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka