Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanken var god! Men jag tror att det är fasthållningen i kombination med nedpressningen som kroppen motsätter sig. Det är en bra manöver för ryggen. Du kan du få liiite samma effekt på egen hand med hjälp av en "foamroller", de brukar ofta finnas på gym om man går till ett sånt. Då ligger man på rygg med händerna under nacken och fotsulorna i golvet och lite lyft rumpa och kavlar ryggen saakta. Det brukar knäppa loss en del i ryggen. :)
Funkar tyvärr dåligt på mig, brukar vara svårt även för naprapat men vi ska inte kapa tråden. ;)

Jag vill mer veta hur jag ska bete mig eftersom jag helst bara drar mig undan helt, min försvarsmekanism, och på sätt och vis kan det väl vara bra att ge någon utrymme men man kanske inte ska försvinna helt om man vill ha kvar personen i sitt liv?
Jag vet inte riktigt om jag vill veta hur han tänker men jag kanske borde vilja det.
Vill du finnas i hans liv och han inte uttryckligen bett om lite utrymme bör du bete dig som vanligt och ge honom tid. Det som nu hände, hände ju nyligen. Stör det dig att han inte beter sig normalt är det väl bäst om ni pratar om det. Mycket mer än så kan man inte göra.

Hrm.. vad svårt det ska vara att formulera en "annons" då. Sitter och fnular på hur man bäst presenterar sig själv och uttrycker vad man söker utan låta typ dryg och utan att skriva en hel uppsats. Bara själva inledningen liksom. När jag väl registrerar mig får jag nog kika runt lite vad andra har skrivit så jag får lite tips. Tror det lutar åt HP som många verkar tycka är bra.

Jag tackade nej till dejt för en dryg vecka sen med en kille då han var så omogen. Han ville flytta in hos mig och skulle älska mig mest av allt i hela världen. Efter att ha chattat några minuter och sett en bild. Jag sa nej och vi har inte hörts sen dess.

Idag vill han ha nakenbilder. För han skulle älska att se mina bröst. Tror jag att han skulle kunna få se dom tex på bild eller Skype?

Ärligt talat.... jag orkar inte...:arghh:

Jag tackade nej till dejt för en dryg vecka sen med en kille då han var så omogen. Han ville flytta in hos mig och skulle älska mig mest av allt i hela världen. Efter att ha chattat några minuter och sett en bild. Jag sa nej och vi har inte hörts sen dess.

Idag vill han ha nakenbilder. För han skulle älska att se mina bröst. Tror jag att han skulle kunna få se dom tex på bild eller Skype?

Blocka personen?

Herregud vilken jubelidiot!

Från att ha hörts konstant från godmorgon till god natt i tre veckor var det helt tyst på fredag och sen ganska kort och väldigt annorlunda ton under lördag och söndag.
Det hände något på torsdag som jag tror har med saken att göra men tja, jag vet inte.
Då skulle jag försöka formulera en fråga(typ) om det utan att låta för krävande/anklagande. Nåt med att jag har noterat en förändring och undrar vad som hänt. Bättre att få besked än att grubbla.

Nu ska jag snart ha mens igen så jag känner mig botten. Det var exakt samma sak förra månaden.

Men svackan är inte enbart hormonell, jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare. Det har hänt otroligt mycket med mig de senaste 3-4åren, jag har så gott som funnit tillbaka till mig själv. Men jag inser att jag fortfarande är så rädd för att inte "duga" att jag inte vågar gå "all in" i dejtingsvängen. Jag blev allt mer passiv på datingsidan, så jag avslutade medlemskapet efter bara två dejter.

Jag vet att jag klarar av att umgås med det motsatta könet :) jag är inte rädd för män. Men ändå är jag visst livrädd för att våga. Jag har en del i bagaget och min kropp kan bestämma sig för att bli rädd och spänd även om jag vill vara avslappnad om någon tar på mig på vissa sätt. Jag måste hitta någon som jag får förtroende nog för att kunna dela detta med, som har tålamod om jag inte känner mig trygg med närgången beröring.

Till och med hos naprapaten händer det. Jag har gått hos honom kanske 10ggr, men en viss grej han gör säger kroppen hjäälp åt fortfarande, han vet att jag tycker att det är obehagligt och är snäll och försiktig. Och jag är inte det minsta rädd, och vill att han ska göra det eftersom min rygg blir bra av det. Men jag är bekymrad över att kroppen reagerar så på beröringen. Det är som typ en stor omfamning för att knäppa till i ryggen medan jag har armarna i kors och händerna bakom nacken och han använder sin kroppstyngd på mig och sakta lutar mig bakåt från halvsittande så att det knäpper i ryggkotorna. Inget konstigt, och går på några sekunder, men min kropp blir rädd. Förstår ni vad jag svamlar om? (Jag kan nästan inte slappna av när han ska göra så, fast att jag försöker, jag är inte rädd för naprapaten, eller behandlingen).

Jag har märkt av liknande fysiska reaktioner i andra situationer.

Nu vill jag inte ha det så längre. Jag upplever mig väldigt begränsad. Både av att vara lite osäker på om jag verkligen duger (vilket ju är idioti, klart jag gör!!!), men framförallt för att jag känner ett så stort behov av trygghet för att våga släppa någon nära utan att dra mig undan.

Jag har flera gånger de senaste åren backat undan från folk som verkat intressanta och intresserade för att jag känt mig osäker och otillräcklig inför "förväntad fysisk kontakt". Inga jätteförluster såhär i backspegeln ;) men jag känner att det hade varit skönt att våga ge sig hän.

Jag tror att detta bottnar sig i att jag har en del erfarenheter från mina yngre dagar när jag råkade ut för en del situationer som jag i efterhand insett borde klassas som övergrepp. (Tack vare terapisamtal på buke häromåret när jag delade med mig av min ångest kring fysisk närhet första gången). Jag är inte överkänslig, det var inte ok. Och det var väldigt skönt att få bekräftat.

Jag bokade tid för terapi, men det gick nästan ett halvår innan jag fick tid hos psykolog och då hade jag flyttat. Nu har jag inte någon lust att vända ut och in på mig för en främling. Jag hade jobbat upp modet, men det är borta nu.

Jag tror att lösningen är att kasta sig ut och dejta. Det löser sig säkert med rätt personkemi. Men det känns motigt. Finns det någon med liknande historia som tog sig ur det så vill jag gärna höra solskenshistorier som kan peppa mig.
Jag har inga liknande erfarenheter men kan tipsa om hypnoterapi. Jätteeffektivt! Jag blev som ny efter bara en behandling. Man behöver inte älta och babbla, utan gå tillbaka till det jobbiga och förlåta, typ.

Ja när jag började nätdejta hade jag ingen aning om att det skulle innebära att få mail ftån män som vill att man ska titta på när de runkar...
Hjälp! är det så man ska göra! allvarligt vad är det för fel på dom. Jag har just börjat fundera på att nätdejta men om men om andra män gör så vet jag inte om jag ska ens pröva.

Jag har inga liknande erfarenheter men kan tipsa om hypnoterapi. Jätteeffektivt! Jag blev som ny efter bara en behandling. Man behöver inte älta och babbla, utan gå tillbaka till det jobbiga och förlåta, typ.
Det låter ju bra. Det har jag varit inne på tidigare. Men egentligen så hoppas jag det kan lösa sig ändå. Jag har noll lust att blotta mig för en främling öga mot öga. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
251
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka