Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
10 år behöver ju inte vara mycket, och är han myndig så tja.. :p Hade du tänkt att han var olämplig att ragga på om han varit 10 år äldre än dig istället? (sedan är det klart.. om du vill ha en seriös, långvarig relation kanske det blir lite tokigt om ni är i helt olika stadier av livet osv, men sådana problem kan ju finnas även om du hittar någon som är mer jämngammal.)
Nej, jag tycker egentligen inte att tio år i sig är mycket. Men den förra killen jag dejtade, hans avkomma var tolv år yngre än mig (fick barn tidigt i livet). Det ställer till det i hjärnan.
Sedan tänker jag mest på, att det kanske ses som olämpligt rent jobbmässigt? Men det kanske bara är griller i mitt huvud.
Jag tänker som du, man kan vara på olika stadier i livet. Fast vad vet jag vad han vill, egentligen?

Nej, jag tycker egentligen inte att tio år i sig är mycket. Men den förra killen jag dejtade, hans avkomma var tolv år yngre än mig (fick barn tidigt i livet). Det ställer till det i hjärnan.
Sedan tänker jag mest på, att det kanske ses som olämpligt rent jobbmässigt? Men det kanske bara är griller i mitt huvud.
Jag tänker som du, man kan vara på olika stadier i livet. Fast vad vet jag vad han vill, egentligen?
Jag håller med @niphredil och lägger till att de flesta av oss nog skulle tycka det kändes unket om en man på närmare 30 raggade på gymnasietjejen som praktiserade.

Har följt tråden ett tag men nu börjar det bli dags att joina jag har berättat för min sambo att jag vill separera men vi måste komma överens om vad vi ska göra med hus, katter osv. Är det för tidigt att lägga upp en profil på någon dejtingsida? Hur har andra gjort? Kan man börja dejta medan man fortfarande bor ihop med ett ex om man har separata sovrum och så?
Om du bara helt nyss har släppt bomben och ni ännu inte hunnit diskutera färdigt kring bodelningen... så tycker jag för min del att det skulle vara respektfullt att vänta litet med både nätprofil och irl-dejtande. Det beror förstås på vilken relation man har till varandra, och önskar att ha framöver, men jag själv skulle uppleva det som att gnida in onödigt mycket salt i såren.

Ja, pga jobbsituationen så håller jag med! Meeen du lär väl veta vad personen heter, kanske kunna hitta honom på facebook och i så fall ta kontakt efter praktiken, om det fortfarande känns intressant då?

Ja, pga jobbsituationen så håller jag med! Meeen du lär väl veta vad personen heter, kanske kunna hitta honom på facebook och i så fall ta kontakt efter praktiken, om det fortfarande känns intressant då?
Ja, kanske? Får tänka på det och fundera på om det känns lämpligt. (Han kanske tycker jag är en kärring, vad vet jag? :o :D)

När vi ändå är inne på åldersskillnad, så tycker jag det hade varit trevligt/ kul/ intressant att dejta nån som var typ tio år yngre. Mest för att det är så vanligt att det alltid är killarna som är äldre..

Ja, kanske? Får tänka på det och fundera på om det känns lämpligt. (Han kanske tycker jag är en kärring, vad vet jag? :o :D)

När vi ändå är inne på åldersskillnad, så tycker jag det hade varit trevligt/ kul/ intressant att dejta nån som var typ tio år yngre. Mest för att det är så vanligt att det alltid är killarna som är äldre..
Svara mig själv. Jag skrev mest här för jag fastnar sällan för utsidan om det inte finns en trevlig insida. Hade egentligen inget tanke på något "seriöst" inlägg eller tips. :D :o ;)

Jag kommer bara släppa det helt. Tänker hade jag gått på gymnasiet och fått ett meddelande på FB eller liknande av en tio år äldre person på min praktik. Då hade jag sannolikt tyckt att det var unket och obehagligt (att bli uppletad och sedd på, på det viset).

Förstår precis hur du tänker.
Själv gillar jag verkligen tanken på att hitta någon som inte passar in i normen, att ha någon relation som är lite "udda" eller så... och så börjar jag träffa en man som är längre än mig, mycket mer vältränad, tjänar mycket mer pengar än mig och på alla sätt och vis framstår som "typiskt manlig" på många sätt :meh: Meeen det hela räddas av att vår relation varken är eller kommer bli någon "vanlig parrelation" (ingen av oss vill ha det) och att hans sätt att kommunicera och vara som person är allt annat än stereotypiskt manligt :p

Förstår precis hur du tänker.
Själv gillar jag verkligen tanken på att hitta någon som inte passar in i normen, att ha någon relation som är lite "udda" eller så... och så börjar jag träffa en man som är längre än mig, mycket mer vältränad, tjänar mycket mer pengar än mig och på alla sätt och vis framstår som "typiskt manlig" på många sätt :meh: Meeen det hela räddas av att vår relation varken är eller kommer bli någon "vanlig parrelation" (ingen av oss vill ha det) och att hans sätt att kommunicera och vara som person är allt annat än stereotypiskt manligt :p
Ja, jag vill inte ha ett helt vanligt Svensson liv, utan ett liv på mitt vis. Känns som om det är lättare om man hittar nån som står utanför normerna på något vis?
Men otroligt svårt i praktiken.

Jag verkar ha en dejt i helgen, snabba puckar! Kollegan, lite nervös eftersom det är bc-inspirerat och jag är ovan dejting i allmänhet och kk-relationer i synnerhet. Men han tog det bra och skruvade ner förväntningarna så spännande!
Vad innebär bc- inspererat? (Förstår att bc betyder body contact, men vet inte vad det innebär.)

Om du bara helt nyss har släppt bomben och ni ännu inte hunnit diskutera färdigt kring bodelningen... så tycker jag för min del att det skulle vara respektfullt att vänta litet med både nätprofil och irl-dejtande. Det beror förstås på vilken relation man har till varandra, och önskar att ha framöver, men jag själv skulle uppleva det som att gnida in onödigt mycket salt i såren.
Nej, jag vill ju absolut inte göra det värre för honom. Det är väl alltid jobbigast för den som blir lämnad. Jag har inte precis tänkt visa olika potentiella dejter för honom osv. Lägger jag upp en profil sköter jag det förhoppningsvis snyggt och diskret. Jag behöver inte göra det imorgon men funderar över formuleringar och sånt.

Nej, jag vill ju absolut inte göra det värre för honom. Det är väl alltid jobbigast för den som blir lämnad. Jag har inte precis tänkt visa olika potentiella dejter för honom osv. Lägger jag upp en profil sköter jag det förhoppningsvis snyggt och diskret. Jag behöver inte göra det imorgon men funderar över formuleringar och sånt.
Nu vet jag inte vart du tänkt lägga upp en profil, men min erfarenhet är att det är totalt omöjligt att hålla sina nätdejtingprofiler hemliga. Det är så himla många som nätdejtar och tar typ 2 sekunder innan halva bekantskapskretsen fått veta att man tex skaffat tinder.
Så JAG hade inte skapat en nätdejtingprofil innan jag kunde stå för att jag faktiskt tänkte börja dejta. Vill du hålla det hemligt för ditt ex så kan det vara klokt att avvakta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka