Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har följt tråden ett tag men nu börjar det bli dags att joina jag har berättat för min sambo att jag vill separera men vi måste komma överens om vad vi ska göra med hus, katter osv. Är det för tidigt att lägga upp en profil på någon dejtingsida? Hur har andra gjort? Kan man börja dejta medan man fortfarande bor ihop med ett ex om man har separata sovrum och så?

Har följt tråden ett tag men nu börjar det bli dags att joina jag har berättat för min sambo att jag vill separera men vi måste komma överens om vad vi ska göra med hus, katter osv. Är det för tidigt att lägga upp en profil på någon dejtingsida? Hur har andra gjort? Kan man börja dejta medan man fortfarande bor ihop med ett ex om man har separata sovrum och så?

Du kan väl börja dejta när helst du känner dig redo för det. Men kan också tänka mig att en del kanske ser det som lite jobbigt att du fortfarande bor med ditt ex medan andra inte bryr sig ett dugg :)
Det är ju upp till dig om det ens är något du vill berätta i början. Kör på om det är det du vill!

På min sida står "Förmåga att uttrycka sig i skrift är ett måste!" samt att jag inte är intresserade av yngre killar. Får ett (mass)mail från en 18-åring:
"Tja läste din profil och ba kände de är juh fan mig du söker haha men om de är så att du skulle bli lite intresserad så får du gärna svara så ska jag skicka lite privata bilder så får du se att jag är ganska snygg ändå haha puss puss"

Positivt är att han fick mig att skratta högt.

På min sida står "Förmåga att uttrycka sig i skrift är ett måste!" samt att jag inte är intresserade av yngre killar. Får ett (mass)mail från en 18-åring:
"Tja läste din profil och ba kände de är juh fan mig du söker haha men om de är så att du skulle bli lite intresserad så får du gärna svara så ska jag skicka lite privata bilder så får du se att jag är ganska snygg ändå haha puss puss"

Positivt är att han fick mig att skratta högt.

Skynda dig!!! Ta honom innan någon annan av de trehundra han skickade samma mail till hinner före! :rofl:

Just nu dejtar jag ingen från nätet, men jag går ändå då och då in på hp för att kolla läget.

Ögonfransarxx: Tja funkar 3 mil från "min stad" :)
Jag: Om du tycker om katter ;).
Ögonfransarxx: luktar dem kattkiss? Får man hår i munnen om man skulle äta middag hos dig ? Har du kattsand på golvet i toan? Jag tycker katter är fina dock.

Vad säger ni som har katt? Blev ni övertygade :confused::crazy:?

Just nu dejtar jag ingen från nätet, men jag går ändå då och då in på hp för att kolla läget.

Ögonfransarxx: Tja funkar 3 mil från "min stad" :)
Jag: Om du tycker om katter ;).
Ögonfransarxx: luktar dem kattkiss? Får man hår i munnen om man skulle äta middag hos dig ? Har du kattsand på golvet i toan? Jag tycker katter är fina dock.

Vad säger ni som har katt? Blev ni övertygade :confused::crazy:?
Låter lika upplyftande som en kille som mailade mig och började säga att han inte gillar katter... frågade honom om han tyckte det var ett bra sätt att ta kontakt med en kattägare, men fick bara något mummel till svar. :banghead:

Det beror väl mycket på relationen till ditt ex tänker jag. Vissa tycker att det skulle kännas fruktansvärt om den man levt med börjar dejta andra innan man ens flyttat ifrån varandra. Andra tycker att det är helt ok. Om den ena är förkrossad så skadar inte lite medmänsklighet medan man bor ihop, (känner jag, medan andra tycker att man ska sätta sig själv och sina behov främst i alla lägen) det finns ju många typer av förhållanden så om det är ok kan du bara veta själv.

En hel del backar förmodligen när det visar sig att du ännu inte flyttat ut från sambon. Och att "mörka" den detaljen i början kan verkligen skada tilliten på sikt. Så av den anledningen kan det vara strategiskt att vänta.

Eller så passar du på att vara singel en stund, kan vara skönt att landa lite och känna att man klarar sig på egenhand också, i allafall om man tidigare gått från förhållande till förhållande.

Men detta är mina åsikter, inga fakta. Jag är ingen relationsexpert direkt :-) och jag känner inte till hur er separation gått till.

Dejt med ny kille på söndag. Då ska vi bowla, lite kul att göra något annat än alla fika och/eller promenad-dejter. :)

J som jag träffade härom veckan (han som skämtade hela tiden) har jag inte pratat med mer, och det känns även som P från förra veckan håller på att sakta glida undan. Det gör väl inte jättemycket.

Ansluter mig också eftersom jag ändå läser tråden :p separerade från min sambo i höstas efter ett par år. Har inte känt någon längtan efter något nytt men vill ha något mellanting. Trodde jag kanske hade det men han ville mer så jag har reggat mig på bc.

Hittat en trevlig och rolig snubbe som inte har dickpics eller ett användarnamn som involverar snoppstorlek, en gammal kollega från mitt första jobb där jag inte direkt briljerade :o och instagramar lite med en kund som flirtade flitigt för några år sedan. Fortsättning följer..

Konstigaste hittills var "har du aspergers? Nice isåfall" men alla har vi olika preferenser..

Det tycker jag, så gjorde mitt ex. :) hade kanske inte bjudit hem någon i dagsläget dock.

OJ! Fick ett meddelande av en man - en massa olika emojis. Mannen verkade helt ointressant, men jag gick bara på skoj in på hans sida. Där stod bl.a detta. Elakt kanske, men jag kunde inte låta bli att skratta till.

"Fritid
jag är hofta ut på tomte o pyslar ment det mest.. jag tyke om fisk och gå i skoegn och polckar svap o bär.Vill lära mig att flugfisa?"

Alltså flugfisa!! :o:laugh:

Det beror väl mycket på relationen till ditt ex tänker jag. Vissa tycker att det skulle kännas fruktansvärt om den man levt med börjar dejta andra innan man ens flyttat ifrån varandra. Andra tycker att det är helt ok. Om den ena är förkrossad så skadar inte lite medmänsklighet medan man bor ihop, (känner jag, medan andra tycker att man ska sätta sig själv och sina behov främst i alla lägen) det finns ju många typer av förhållanden så om det är ok kan du bara veta själv.

En hel del backar förmodligen när det visar sig att du ännu inte flyttat ut från sambon. Och att "mörka" den detaljen i början kan verkligen skada tilliten på sikt. Så av den anledningen kan det vara strategiskt att vänta.

Eller så passar du på att vara singel en stund, kan vara skönt att landa lite och känna att man klarar sig på egenhand också, i allafall om man tidigare gått från förhållande till förhållande.

Men detta är mina åsikter, inga fakta. Jag är ingen relationsexpert direkt :-) och jag känner inte till hur er separation gått till.
Självklart ska jag inte börja dra hem nya människor imorgon, jag tänkte mer att jag kunde lägga upp en profil och mejla med folk som verkar intressanta till en början. Även om jag inte vill leva med mitt ex längre vill jag inte trycka upp det i ansiktet på honom om ni förstår hur jag menar. Det kan ju ta ett tag innan jag ens hittar någon jag skulle vilja träffa irl liksom.

Jag är helt "klar" med att separera och känner inte att jag behöver vara singel ett tag för den sakens skull. Sedan finns det typ en tidsplan för när vi skulle kunna sälja huset, jag tror tyvärr inte att någon av oss har råd att köpa ut den andra. Detaljerna kring det hela har vi dock inte diskuterat ännu men möte är bokat med banken. Att vi fortfarande bor ihop är inget jag tänkt mörka, däremot är det kanske inte det första jag tänkte skriva i en eventuell dejtingprofil.

Vill egentligen inget särskilt med detta inlägget, men!
Det är en kille som har praktik där jag jobbar. Så söt och trevlig! Hade varit totalt olämplig att ragga på.. :down:

Vill egentligen inget särskilt med detta inlägget, men!
Det är en kille som har praktik där jag jobbar. Så söt och trevlig! Hade varit totalt olämplig att ragga på.. :down:

Nyfiken varför han är olämplig? Är det för ni jobbar på samma ställe eller mer än så?

Jag har en irriterande trevlig och snygg överordnad som jag brukar sitta och ha på tungan att säga åt att byta parfym. Den gör mig kollrig.

Jag får sjukt med cred för hur flitig jag är hela nätterna. Tacka fan för det. Fokusera, fokusera, fokusera!! :rofl:

Nyfiken varför han är olämplig? Är det för ni jobbar på samma ställe eller mer än så?

Jag har en irriterande trevlig och snygg överordnad som jag brukar sitta och ha på tungan att säga åt att byta parfym. Den gör mig kollrig.

Jag får sjukt med cred för hur flitig jag är hela nätterna. Tacka fan för det. Fokusera, fokusera, fokusera!! :rofl:
Ja, inte gått ut gymnasiet och är tio år yngre? :D
Så praktikant på "riktigt".
Dock är han myndig... :o

Ja, inte gått ut gymnasiet och är tio år yngre? :D
Så praktikant på "riktigt".
Dock är han myndig... :o
10 år behöver ju inte vara mycket, och är han myndig så tja.. :p Hade du tänkt att han var olämplig att ragga på om han varit 10 år äldre än dig istället? (sedan är det klart.. om du vill ha en seriös, långvarig relation kanske det blir lite tokigt om ni är i helt olika stadier av livet osv, men sådana problem kan ju finnas även om du hittar någon som är mer jämngammal.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka