Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag själv kan bli kär vet jag dock. Då jag faktiskt blivit det några gånger de senaste åren. Är väl lite tröst iofs, men hjälper ju inte när de en blir kär i inte blir kära tillbaka ;)

Och sen till det som ju lite granna blir "klubben för inbördes beundran". Det är ju samma sak där, jag tror verkligen det finns någon där ute för dig med. Du förtjänar verkligen att träffa en fantastisk person! (Sen står jag fast vid att denne någon nog finns i Göteborg ;) )

Nej precis! Jag har med bra vänner som verkar uppskatta mig. Men varför kan inte någon (som en själv uppskattar lite extra ;) ) också bli kär tillbaka?

Jag har blivit kär en gång. Och det visste jag ju från början att det var lönlöst. Lite bitter för det.

Haha, jag har sagt att året ut stannar jag här, sen flyttar jag kanske! Då är inte Göteborg omöjligt!

Alltså, jag kanske är fel ute, han kanske är väldigt stingslig. Men jag kan så lätt vända på det och se att någon av nätdejtarna istället berättade om en man som svarat som du gjorde. Alltså att han, efter några korta svar under dagen, skrev "Jag vet inte. Varför gillar inte vissa personer broccoli?"

Då skulle nätdejtaren ifråga antagligen skriva Fy så stingsligt. Och "tips för framtiden" är en jäkla trist reaktion men visst har folk i tråden - var det inte till och med du? - skrivit likadant?
Fast om man tycker personen blivit lite kort i tonen, tycker jag nog att man kan skriva det på ett trevligare sätt än att dra på alla växlar om vad som är fel på den andra människan som den här mannen gjorde. Alla har vi väl haft dagar man inte orkat eller hunnit skriva mer än precis svar på folks frågor, men man har prioriterat att svara för att visa att man ändå har ett intresse. Sen håller jag med om att "tips för framtiden" kan man hålla för sig själv oavsett, så länge det inte är efterfrågat av motparten. För i dessa fall med folk man inte känner är det inte särskilt konstruktivt och skrivs ofta när personen vill sätta den andra på plats.

Alltså, jag kanske är fel ute, han kanske är väldigt stingslig. Men jag kan så lätt vända på det och se att någon av nätdejtarna istället berättade om en man som svarat som du gjorde. Alltså att han, efter några korta svar under dagen, skrev "Jag vet inte. Varför gillar inte vissa personer broccoli?"

Då skulle nätdejtaren ifråga antagligen skriva Fy så stingsligt. Och "tips för framtiden" är en jäkla trist reaktion men visst har folk i tråden - var det inte till och med du? - skrivit likadant?

Det är just det jag var ute efter när jag skrev att jag kan förstå i sig att man dömer, även om jag själv frågar först om någon "plötsligt" blir kort.

Sen är det för mig ganska frikopplat från kön, dvs jag hade aldrig gett en man som förklarat att den tillfälliga kortheten som jag tolkat som ointresse berodde på mycket den dagen (så längre det var en dag då såklart). Så jag förstår att man kan få känslan/upplevelsen. Och gav även visst utrymme för reaktionen med den första gången genom att svara igen och inte hugga på den. Däremot förstår jag inte behovet att då åter "fara ut". Oavsett kön på den som skrivit.

Jag känner mest bleh på allt.
Antingen har de barn, vill ha barn och drömmer om den ultimata familjelyckan med villa, hämta och lämna på dagis, jobba 7 - 16 och leva ett typiskt svenssonliv.
De som inte vill det är i stället yviga konstnärsjälar som skärs sig fullständigt med mig som älskar struktur och ordning och reda.

@Alexandra_W jag tycker han verkade vara alldeles extra grinig och dessutom har en släng av mansplaining som måste berätta att du minnsann ljuger om dina färdigheter :grin: Jag hade nog inte ens bemödat mig med att svara så som du gjorde, även om jag förstår behovet av att "försvara" sig. Man blir ju bara matt av dessa män :banghead:

Första svaret där kändes självklart. Just då jag kan förstå att man dömer lite snabbt. Mer än en har nog också just mött at någon inte är intresserad men inte törs säga det utan försöker låta konversationen rinna ut i sanden. Så där kändes inte ens som behov av att försvara utan mer förklara? Men andra vändan med du är otrevlig (den fick inget svar heller) känns just stingslig.

Funderar... Egentligen bör en vara inställd på att majoriteten av männen är normativa, det är ju som sagt normen... Det finns kanske inte så mycket möjligheter\erbjudanden för den gemene mannen att tänka outside the box. Många är väldigt lättstötta just för att de har ingen erfarenhet i självransakan? ( Eller om det är ett annat ord jag söker? )
Lite svammel :D

Fast nja. Jag tror inte de flesta män generellt är lättstötta eller helt saknar erfarenhet av självrannsakan. Då tror jag snarare att det så att säga är nätdejtingkonceptet som gör att många lätt hamnar i si eller så känsla.

Annars skulle man kunna bedöma de flesta kvinnor som krävande, petiga och hyfsat bittra utefter den här tråden tex ;)

Men på gott och ont innebär ju nätdejtingsformatet att vissa saker förstärks. Både i synlighet och reaktion. Jag tycker inte om kallprat irl heller tex, men brukar varken ignorera eller himla med ögonen åt folk som irl kallpratar. Och irl kan tex korta svar ge en helt annan upplevelse än i text. Man får ju tonläge och kroppsspråk osv irl men inte alls på nätet. Dessutom behöver man inte vara närvarande på samma vis online. Är jag trött och stressad etc irl och någon kommer och vill prata kan jag inte var tredje timme slänga in ett svar, och lika lite skulle motparten ta illa upp om jag inte hade tid att prata om denne sett att man var stressad t ex

Jag känner mest bleh på allt.
Antingen har de barn, vill ha barn och drömmer om den ultimata familjelyckan med villa, hämta och lämna på dagis, jobba 7 - 16 och leva ett typiskt svenssonliv.
De som inte vill det är i stället yviga konstnärsjälar som skärs sig fullständigt med mig som älskar struktur och ordning och reda.

Vad vill du ha? Jag är bara nyfiken. Själv vill jag inte ha barn men det är okej om de har barn. Men jag tror det är svårt att leva alltför långt från det inrutade livet om man har barn i dagis/skolåldern.

Vad vill du ha? Jag är bara nyfiken. Själv vill jag inte ha barn men det är okej om de har barn. Men jag tror det är svårt att leva alltför långt från det inrutade livet om man har barn i dagis/skolåldern.

Jag vet nog mer vad jag inte vill ha :p
Inga barn, varken egna eller andras. Inget hus eller liv på landet men inte heller i storstad.
Någon med egna intressen, egen vilja och som står upp för sina åsikter, ingen konflikträdd ynk som bara glider med.
Gärna som jobbar på samma eller liknande sätt som jag gör eftersom jag tycker det ökar förståelsen för att inte leva inrutat.
I min egen ålder dessutom.

Fast om man tycker personen blivit lite kort i tonen, tycker jag nog att man kan skriva det på ett trevligare sätt än att dra på alla växlar om vad som är fel på den andra människan som den här mannen gjorde.

Ja, det håller jag ju med om. Att man kan vara trevligare än så, alltså. Jag tyckte bara att det där med broccolin kom lite tvärt, när @Alexandra_W redan varit kort i tonen. Jag tolkade det som att hans fråga var av vänligt intresse, och då är det kanske bättre att svara typ "Jag har ont om tid just nu, återkommer" eller nåt.

Sen är det för mig ganska frikopplat från kön, dvs jag hade aldrig gett en man som förklarat att den tillfälliga kortheten som jag tolkat som ointresse berodde på mycket den dagen (så längre det var en dag då såklart). Så jag förstår att man kan få känslan/upplevelsen. Och gav även visst utrymme för reaktionen med den första gången genom att svara igen och inte hugga på den. Däremot förstår jag inte behovet att då åter "fara ut". Oavsett kön på den som skrivit.

Nej, fara ut ska man naturligtvis inte göra. Men jag tyckte alltså att det där med broccolin var huggigt.

Fast jag kanske bara har läst för många inlägg här från folk som beklagat sig för att de får svar som är korta i tonen.

I begynnelsen fanns stor ungdomskärlek, bröllop, vi försökte så småningom skaffa barn men utan framgång. Skiljde oss sedermera, delvis efter påfrestningar kring barnlöshet.
Träffade ännu större kärlek, som redan hade flera barn och valt att inte kunna få flera. Gjorde bedömningen att ett bra liv med goa bonusbarn var värt lika mycket som med biologiska barn, körde på det och levde lycklig. Blev efter många år skild igen, till verkligheten att alla jämnåriga singlar för väldigt längesedan har skaffat de barn de vill/kan få. En crash course i att Gilla Läget, och att man inte kan planera allt i livet. :meh:

Jag vet nog mer vad jag inte vill ha :p
Inga barn, varken egna eller andras. Inget hus eller liv på landet men inte heller i storstad.
Någon med egna intressen, egen vilja och som står upp för sina åsikter, ingen konflikträdd ynk som bara glider med.
Gärna som jobbar på samma eller liknande sätt som jag gör eftersom jag tycker det ökar förståelsen för att inte leva inrutat.
I min egen ålder dessutom.

Då kan det nog begränsa urvalet en hel del ja. Och jag förstår att det känns drygt att hitta någon

Ja, det håller jag ju med om. Att man kan vara trevligare än så, alltså. Jag tyckte bara att det där med broccolin kom lite tvärt, när @Alexandra_W redan varit kort i tonen. Jag tolkade det som att hans fråga var av vänligt intresse, och då är det kanske bättre att svara typ "Jag har ont om tid just nu, återkommer" eller nåt.

Nej, fara ut ska man naturligtvis inte göra. Men jag tyckte alltså att det där med broccolin var huggigt.

Fast jag kanske bara har läst för många inlägg här från folk som beklagat sig för att de får svar som är korta i tonen.

Tyckte du, angående broccolin?
Jag anser inte jag innan varit kort i tonen. Som sagt det var INTE att jag svarat "okej" osv utan att jag svarat på frågor, ställt egna frågor. Men utan att sväva ut i "apropå det så..." och liknande. Dvs utan att ta ansvar för att aktivt vara den som drev konversationen till nya ämnen.

Men det ang broccolin var verkligen inte menat surt, så du får jättegärna utveckla hur du uppfattat det. För mig är det även irl ett standardsvar när jag verkligen inte vet eller kan förklara. Som när någon frågar varför jag inte dricker vin. Jag tycker inte om det, försökt alla möjliga sorter men Nix. Och får frågan "men hur kan man inte tycka om vin?" Tja, hur kan vissa inte tycka om broccoli? Dvs att vissa saker inte kan förklaras utan bara är. Nu är det ju irl mycket lättare när man ser kroppsspråk osv såklart.

Hur förklarar man annars något man inte vet liksom. Så broccoli-svaret hade jag gett även om jag haft all tid i världen och vi varit inbegripna i en lång diskussionen. Och det föregicks av en lång förklaring av hur jag fungerar i sådana där lägen. Typ
Problem att hästarna behöver få mat när jag inte är hemma. Hur kan man lösa det? Om något släppte ner mat på en viss tid kanske. Hur skulle det kunna ske? Om man har en låda och lägger maten i och så öppnar sig botten på den när tiden är inne. Sen funderar jag på vad man kan använda för det. Osv osv. I slutänden har jag en ide om att en elektromagnet och timer borde funka. Läser på lite om det. Bygger en prototyp. Som brukat ha grava brister när den testas ;) Funderar vidare. Bygger om. Tillslut är lösningen där.

Jag är lika med allt. Och jag har alltid varit. Varför? Inte den blekaste. Lika lite som jag inte vet varför andra inte fungerat lika och kommer på samma lösningar. För mig är det "självklart" sätt att fungera. Lika självklart som att jag tycker broccoli är gott och kantareller skitäckligt.

Varför tror män att vi kvinnor faller för "ligga i sängen-bilder"??? ...för det måste de ju tro eftersom det kryllar av sådana bilder på Tinder och datingsidor. Blä (!!) säger jag!!
Är inte de för att visa vad de egentligen bara är ute efter ?
Så man vet hur han ser ut i sängen ?

Så tänker jag iaf...

Sängbild = bara ute efter sex

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
250
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka