Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går tindrandet trögt mest eftersom jag inte är så duktig på att logga in :p skrev fram och tillbaka med en match men sen slutade han svara men det gör inte så mycket för när han bytte alla sina bilder var jag inte så intresserad längre.
Killen jag dejtade för 15 år sedan har svarat och vi skriver lite men både han och jag är sämst på att logga in så tar ett tag innan man får svar eller jag svarar. Får väl föreslå en träff snart och se om han är sugen :D

Okej, men det kan man väl inte veta efter första gången ?
En person som inte är intresserad av den andra personen utan bara bryr sig om sig själv ?
Jag har varit med om en person som första gången berättade att han enbart ville köra missionär, inga andra ställningar, inget oralt etc. Och han sa att han inte ville göra det senare heller.
Jag har varit med om att man gillar olika saker tex en som berättade att han vill vissa saker och jag ville köra lite hårdare.
Eller en som berättade att han egentligen inte gillar sex men kan ställa upp.
Det kan vara mkt man inte matchar på.

Det är väl inte så vanligt att man gör det efter första gången ?
Jo? Varför i hela världen ska jag genomlida dåligt sex istället för att kommunicera vad jag vill ha, njuter av, gillar och tänder av/på? Samma gäller personen jag ligger med. (Tbh är det något som kan göra att det inte blir mer ligga om det inte pratas om det. Jag, och min motpart, förtjänar bra sex.)

En bra grej första gången är väl att kolla av varann? "Hur vill du ha det, gillar du det här?" osv. Istället för att köra på så länge hon inte protesterar.

Gör killar det? Är det vanligt?
Gör tjejer det?
Jag har aldrig varit med om det, varken med ons, kk'n eller de jag har haft längre förhållanden med. Med nuvarande har vi pratat en del men det snacket tog vi inte första gången precis..

Min erfarenhet är snarare tvärtom, där körs det på tills det protesteras, typ..

Gör killar det? Är det vanligt?
Gör tjejer det?
Jag har aldrig varit med om det, varken med ons, kk'n eller de jag har haft längre förhållanden med. Med nuvarande har vi pratat en del men det snacket tog vi inte första gången precis..

Min erfarenhet är snarare tvärtom, där körs det på tills det protesteras, typ..
Jag säger ju att det är en bra grej? Inte hur många som gör det. Och ett direkt snack behöver det inte vara, lika gärna under processens gång vara ytterst lyhörd för den andras signaler och bara gå vidare med det som ger ordentlig utdelning.

Jag säger ju att det är en bra grej? Inte hur många som gör det. Och ett direkt snack behöver det inte vara, lika gärna under processens gång vara ytterst lyhörd för den andras signaler och bara gå vidare med det som ger ordentlig utdelning.

Det ÄR en bra grej, helt klart! Tolkade dej som att det görs och blev förvånad då jag aldrig varit med om det.
Reagerade eftersom både @stjarnhimmel och @bumpo skrev något liknande.

Eh.. va?
Det är väl förstå gången det är extra viktigt att kolla av vad den andra gillar?

Jag har aldrig träffat någon som har berättat för mig innan hur dom vill ha det första gången ? Eller som frågat hur jag vill ha det ? Den diskussionen har kommit senare. Drar man upp diskussionen om sex innan man ens haft det i datingstadiumet. Kan det ju framstå som att man bara är ute efter det eller döda intresset.

Jo? Varför i hela världen ska jag genomlida dåligt sex istället för att kommunicera vad jag vill ha, njuter av, gillar och tänder av/på? Samma gäller personen jag ligger med. (Tbh är det något som kan göra att det inte blir mer ligga om det inte pratas om det. Jag, och min motpart, förtjänar bra sex.)

Håller med. Men verkar inte som @GotAsecret har haft den diskussionen ? Kan man då förvänta sig bra sex första gången ?

Jag har aldrig träffat någon som har berättat för mig innan hur dom vill ha det första gången ? Eller som frågat hur jag vill ha det ? Den diskussionen har kommit senare. Drar man upp diskussionen om sex innan man ens haft det i datingstadiumet. Kan det ju framstå som att man bara är ute efter det eller döda intresset.
Nu pratade vi om första gången man har sex? Då brukar jag kolla av samtidigt vad personen gillar och reagerar på.

Det ÄR en bra grej, helt klart! Tolkade dej som att det görs och blev förvånad då jag aldrig varit med om det.
Reagerade eftersom både @stjarnhimmel och @bumpo skrev något liknande.
Jag vill nog säga att det är lite beroende på vilken typ av man det är. Vissa män är väldigt mycket sämre på det än andra. Men det blir lite ett utsorteringsverktyg också. Som jag skrev: varför ska jag ha dåligt sex liksom?

Dejtar jag pratar jag sex med min dejt. Vad jag gillar, vad hen gillar, vad som är turn ons, vad som är big nonos, vad som är i gränslandet. För jag vill inte vara en rövhatt och jag vill inte vara med en rövhatt. Plus, det ingår liksom i lära känna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 242
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat