Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag vet bäst vad jag gillar och förmodligen vet kvinnan bäst vad hon gillar. Så vill hon ha det på ett specifikt sett måste hon ju kommunicera om det. Precis som jag måste det ?
När du formulerar dig på det viset blir det ett delat ansvar, ja. Fast approachen "hur vill du ha det?" tycker jag är bättre än "såhär vill jag ha det".

Varför inte då bara guida killen och berätta hur ni vill ha det ? :confused:

Hahaha, du har inte haft mycket sex du eller?

Hur detaljerat man än snackat sex, vad man gillar/inte gillar/vill prova/inte vill prova etc etc innan själva sexet, så är sällan första gången bäst av den enkla anledningen att de flesta -gäller män som kvinnor- inte lyckas omvandla teorin till perfektion i praktiken på bästa sätt sådär direkt :cool: Brukar liksom behövas lite övning..

Hahaha, du har inte haft mycket sex du eller?

Hur detaljerat man än snackat sex, vad man gillar/inte gillar/vill prova/inte vill prova etc etc innan själva sexet, så är sällan första gången bäst av den enkla anledningen att de flesta -gäller män som kvinnor- inte lyckas omvandla teorin till perfektion i praktiken på bästa sätt sådär direkt :cool: Brukar liksom behövas lite övning..

Min poäng :)
Så varför lägga så stor vikt på första gången ?

• Gilla
Reactions: ptr
Så varför lägga så stor vikt på första gången ?
Jag lägger jättestor vikt vid första gången. Är han lyhörd? Är han egoistisk? Känns han attentive eller kör han bara på?

Och känns det inte bra så nej, då träffar jag honom inte igen. Jag är inte en välgörenhetsinrättning utan en människa och får faktiskt avgöra själv vem jag vill träffa och ligga med.

Noll :p Men känns som många bara lägger ansvaret på killen?
Givetvis är det mannens egna ansvar att vara lyhörd och sansad, att checka av vad som är OK, att inte bara köra på som en jävla one man show. Om mannen INTE gör det, vilket enligt mina erfarenheter är rätt vanligt, så vill jag inte ligga med personen igen.

Jag vet att du vill lasta kvinnor för allt men det är jag inte intresserad av att haka på. Jag får själv välja hur jag sållar bort män, det behöver inte en enda man ha en åsikt om. SÅ svårt är det inte att inte köra på som om han vore ensam utan istället att ha lite pejl på tjejen - verkar hon nöjd, gillar hon det här, är det jag gör trevligt för fler än mig?

Så jo. Första sexet är jätteviktigt. Bortom viktigt. För där får jag ju se hur personen respekterar och beter sig första gången han har sex med någon.

Givetvis är det mannens egna ansvar att vara lyhörd och sansad, att checka av vad som är OK, att inte bara köra på som en jävla one man show. Om mannen INTE gör det, vilket enligt mina erfarenheter är rätt vanligt, så vill jag inte ligga med personen igen.

Jag vet att du vill lasta kvinnor för allt men det är jag inte intresserad av att haka på. Jag får själv välja hur jag sållar bort män, det behöver inte en enda man ha en åsikt om. SÅ svårt är det inte att inte köra på som om han vore ensam utan istället att ha lite pejl på tjejen - verkar hon nöjd, gillar hon det här, är det jag gör trevligt för fler än mig?

Så jo. Första sexet är jätteviktigt. Bortom viktigt. För där får jag ju se hur personen respekterar och beter sig första gången han har sex med någon.

Fast för mig tex så fungerar inte vanligt sex så bra första gångerna pga nervositet och det tar tid innan jag känner mig trygg med en ny person. Men jag hjälper ju henne på traven iaf om hon vill det och då vill jag gärna att hon visar eller berättar för mig. Känns ju hårt att bli dissad direkt sådär bara för att man är nervös. Men du gör ju som du vill med dina partners såklart.

Känns ju hårt att bli dissad direkt sådär bara för att man är nervös.
Har jag skrivit att jag dissar nån för att den är nervös? Jag talar om personer som tar för sig, som använder den andras kropp till det den vill utan att ha en suck av intresse för om det är skönt för den andra.

Det känns som att du tar mycket av det som skrivs om män väldigt personligt. Jag har aldrig legat med dig. Jag beskriver inte sex med specifikt dig utan om de erfarenheter jag har.

Fast för mig tex så fungerar inte vanligt sex så bra första gångerna pga nervositet och det tar tid innan jag känner mig trygg med en ny person. Men jag hjälper ju henne på traven iaf om hon vill det och då vill jag gärna att hon visar eller berättar för mig. Känns ju hårt att bli dissad direkt sådär bara för att man är nervös. Men du gör ju som du vill med dina partners såklart.
Jag tror du tolkar in något helt annat än det vi skriver. Det är väl ingen som sagt att man dissar pga att personen är nervös.
Men nej.. om personen inte tar hänSyn till sin partner alls är jag inte intresserad av nytt försök. Eller om personen säger att han gillar inte sex men har det ibland för att ställa upp för partnern ( båda har hänt.)

Säger ni inte till då? Eller spelar ni med i showen bara ?

Alltså så svårt är det inte att bry sig om personen man ligger med tycker jag. Och det är en egenskap jag värderar väldigt högt så finns den inte där har jag ingen lust att uppfostra mannen alls. Det ska finnas av sig självt annars får det vara.

Är man på riktigt fin och genuint intresserad av andra tror jag inte man lyckas ge någon annan en statistupplevelse i sexuella sammanhang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 242
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: grodan21
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat