Instinkterna mån tro?

Singoalla

Trådstartare
Jag har blivit knäpp, jag blir helt knäsvag när jag ser en bebis och längtar verkligen efter att bli gravid själv. Känslan att skapa ett nytt liv med han jag älskar. Men jisses, jag är 19 :o Och har verkligen inte några planera på att skaffa barn ännu, jag ska ju plugga en massa år till!

Pratade med en kompis om detta som är jämngammal och hon upplevde precis samma sak! Och hon har tjtatat om barn varje dag sedan dess och jag försöker få henne förstå att hon borde vänta.

Herregud, är det moderinstinkter som börjar göra sig påtagliga?
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Hjälp vad jag kände igen mig i det du skrev :o

Är oxå 19 & ska hinna plugga, jobba, resa, vinna Badminton & OS i fälttävlan ( :angel: ) och en jäkla massa annat innan det blir en liten bebis här. Men jag längtar ändå verkligen som en blå :o Kan tillägga att det dock inte heller blir bättre av att man jobbar i en Exit barnklädaffär och ser alla skiiiitsöta bebiskläder o grejer varenda dag! :angel:
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Här är en till.. Blir dock 22 i år, men har längtat efter bebis sen jag var 17:angel:
Nu börjar det bli ännu värre då även sambon börjar bli bebissugen:eek:
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Du är inte ensam, jag har oxå vart 19 ;) Fyllde 22 år 1½ månad efter jag blev mamma :love:

Hade bebissug tidigt men det var nog runt 19 som det vart sådär jätte mycket. Bebiskläder, bebisar, vagnar och gravida överallt.
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Blev bebissjuk första gången när jag var 16, men det gick över efter att min syster blev gravid. (så jag slapp! ;) )

När jag på olycka blev gravid för ett år sedan (firar årsdag för när jag plussade den 3:e mars) kom suget tillbaka, och nu ligger min Knorra och sover på fårskinnsfällen här bredvid! :love: Jag, precis som pmm fylde 22 drygt 1½ månad efter att snöret föddes.
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Fick oxå bebis sug krin 17-18 års ålder. Tror det är nått i kroppen som händer då. ( min teori)
I Juni, Då jag slutade gym och just fyllt 19 fick jag heltids anställning direkt. Super duper bra.
Sen trots piller vart jag gravid i nov. Vi diskuterade och vi kunde ju inte ha barn nu. Men räknade ut att om jag jobba lite mer än 8 mån så får man ju full föräldrapenning. Så vi behöll det.
Har aldrig ångrat mig. Han blir nu 5 år.
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Alla har vi varit där=)

Fast jag va inte sådär jättesugen när jag va 19. Fram tills jag träffade sambon typ två månader efter jag fyllde 19 tyckte jag barn va jobbiga, äckliga, å fula. Men det gick över när ja träffade den rätta=)

Bebissuget kom för snart två år sen. fick snällt vänta ut min sambo sin inte alls va speciellt intresserad av att skaffa barn då.

Jag blev gravid runt när jag fyllde 21.

Nu ligger min 8 månader gamla dotter å sover som en stock i vagnen efter en promenad:love:
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Jag träffade sambon när jag var 18 oxh deklarerade då att jag ALDRIG skulle ha barn, minsann!
Några månader senare började mina hormoner och äggstockar att :bump::banana::bump::banana: och jag blev besatt av tanken på barn.
Blev gravid just precis innan jag fyllde 20, och nu är det bara drygt 18 dagar kvar tills lill*n ska komma ut.
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Ååh! Det verkar som att det är ganska vanligt med unga mammor trots allt? Jag trodde alla fick varn vid 30 nu för tiden :o Jag ska som sagt studera ett tag till så det blir nog inga barn på ett tag, men sen då jäklar! Min sambo vill ha massa barn, haha.
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Jag fick min första precis innan jag fyllde 20 och nästa kommer precis innan jag fyller 21. Har aldrig ångrat mig, men visst kan det vara tufft, speciellt ekonomiskt. Men nu har äntligen ekonomin blivit bra, vi har stor lägenhet. Dock hade jag velat börjat på högskola och slutfört den innan nästa kom, men det ville inte lillbebis. :love:
 
Sv: Instinkterna mån tro?

hej! när jag var 19 så vart än jag tittade så såg jag gravida kvinnor,helt sjukt!....och jag fick mitt första barnnär jag skulle fylla 21år......men när jag var 17¨år så lät det så här"jag ska aldrig i hela mitt liv skaffa barn! isåfall ska jag adoptera! men men det var innan man träffade sin sambo! vi förlovade oss efter 6mån,jag blev gravid efter ca 11mån,fick tyvärr missfall,men fick min underbara son ca 1år senare i början av året.....
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Jag har också fått lite bebissug, är 20 år.
Fast det är mest när man ser alla andras barn och allt man kan köpa till :love:.
Men sen när jag väl är i närheten av småbarn blir jag tvärtom, skulle inte för en fasa skaffa ett eget på ett bra tag.
Bättre att stirra på andras och drömma :angel:..
Får halvt om halvt panik när småbarn börjar skrika eller när trotsungar börjar bråka med deras föräldrar i affärerna.

Det är nog inte min tid på ett bra tag :p..
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Jag känna visst bebissug ibland, men barn är långt bort för min del. Steg ett är att hitta en vettig karl och det är inget jag jobbar så aktivt på. :D
 
Sv: Instinkterna mån tro?

här är en till som har bebis sug till 1000.. men får se när det dyker upp.. Började känna bebis sug redan vid 13-14 o sen dess har de hållt i sig!.. :bump:

/A
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Hehe.. jag skulle aldrig ha barn fram tills jag var 24. När precis fyllt 25 tänkte jag att "jooo nån gång vill jag ha barn.. kanske när jag är 30 drygt". Kan absolut inte säga att jag har haft nåt bebissug eller så. Sen trots noggrannt p-piller ätande (Har inte missat ett piller) så blev jag gravid i höstas och ska ha bebis i sommar. Den riktiga längtan efter barnet växte fram ffa vid ultraljudet. Nu är jag hur nyfiken som helst på vad som ska komma ut. Men inte så pass att jag går på barnavdelningen och kollar bebiskläder och sånt. Jag har inte köpt en pinal till bebben än och jag är i v 20. Makalöst att känna sparkar!

Det är Tur att man har 9 månader att förbereda sig!!
 
Sv: Instinkterna mån tro?

här är en till som har bebis sug till 1000.. men får se när det dyker upp.. Började känna bebis sug redan vid 13-14 o sen dess har de hållt i sig!.. :bump:

/A

Hehe, när du kommer upp till Vilhelmina ska du se att du blir på smällen direkt, det verkar gå på modet här.. :angel:
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Det är Tur att man har 9 månader att förbereda sig!!

Ja verkligen. På dom här nio månaderna har jag hunnit gå från totalt panikslagen till blivande proffsmorsa och tillbaka igen femtioelva gånger.
Ena dagen funderar man vad tusan man har gett sig in på egentligen, och nästa dag kan man inte längta mer efter sin lilla bäbis.

Men du behöver inte ha panik inför inköpet, jag är i v 38 nu och det var först förra veckan som jag monterade upp spjälsängen, skaffade ett skötbord och tog hem lite bäbiskläder o sånt.
Imorgon bär det iväg för att köpa barnvagn. Har inte velat handla en massa saker i förväg, ifall ngt skulle hända..
Men nu känns det som att det kanske är dags att börja göra iordning :o
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Oja, det tror jag säkert att det är! Fortplantningsdrifterna är starka. :D

Själv hade jag varken pojkvän eller ens nåt annat, mer tillfälligt en period i den åldern och jag blev hemskt skengravid ett antal gånger under några år, så pass att jag t.o.m. köpte gravtest och bebisböcker ibland. :o :rofl:
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Och jag är tvärtom...har ALDRIG i hela mitt liv haft någon bebislängtan faktiskt, inte det minsta & jag har alltid sagt att jag ska adoptera om jag ska ha, då jag varit sjukt rädd för förlossningen.

Tills jag som 30 åring blev gravid...då började min bebislängtan.:love::love: Nu har vi en knodd på drygt 4 månader och en till på väg. :love: Älskar dom små liven, skulle kunna ha hur många som helst och förlossningen var ju pice of cake. ;)
 
Sv: Instinkterna mån tro?

Nu har vi en knodd på drygt 4 månader och en till på väg. :love: Älskar dom små liven, skulle kunna ha hur många som helst och förlossningen var ju pice of cake. ;)

Snacka om att ligga i! :D
Jag var också rädd för förlossningen, riktigt rädd, hade panikångest och dödslängtan mot slutet. Men den var inte så farlig, faktiskt. Själva förlossningen kan jag göra om varje dag om det är så!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 682
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 808
Senast: ako
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
36 915
Senast: monster1
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp