bettysmatte
Trådstartare
Detta är kanske inte mysko alls, men jag har aldrig handlat en dator i en "mindre" datoraffär så jag vet om detta är sedvanligt där? Nu menar jag inte den dåliga servicen, utan vad som skulle ske med datorn.
Hur som helst, min mamma ska skaffa en ny bärbar dator. Den hon har är fortfarande rätt okej, men hon känner att hon behöver en snäppet bättre för att använda i sitt företag. Hon körde till en datoraffär (ej kedja) ca 2,5 mil hemifrån och "beställde" en HP igår.
Skulle hämta den idag. Fick inte med sig datorn direkt för "något" (hon vet inte vad) skulle installeras på datorn först. De säger inget om att datorn kommer att vara klar först efter ett visst klockslag, och när hon kommer dit vid 11-tiden är datorn inte färdig. Hur lång tid tar det, undrar mamma. En timme, säger killen i affären, och mamma bekräftar att ca 12.15 kan hon hämta den. Hon kör och shoppar en stund för att fördriva tiden.
När hon kommer tillbaks efter ca en timme är datorn inte färdig, och killen i affären säger då att de har sagt att det skulle ta två timmar. Mamma säger självklart emot. Hon hade ju t.o.m. bekräftat klockslag innan hon gick. De ska sedan ringa när den är klar. Installationen skulle också kunna ta längre tid om det var mycket kunder i affären . De ringer på mammas mobil ca kl 15. Mamma svarar då inte för hon har väl gått och börjat tycka att det över huvudtaget kändes "skumt" alltihopa... Nu har hon bestämt sig för att inte köpa datorn, och att ringa imorgon och meddela affären detta. Det känns inte särskilt bra att bli illa behandlat när man ska lägga några tusenlappar på en dator .
Men VAD sysslar de med? Jag har köpt ca fem datorer i mitt liv och ALDRIG varit med om att inte få datorn med mig hem. Om den funnits i lager så har jag fått min låda, betalat och gått hem. VAD är det som skulle installeras? Önskar att hon frågat, för det hade varit intressant att veta. Någon av er kanske vet?
Hur som helst, min mamma ska skaffa en ny bärbar dator. Den hon har är fortfarande rätt okej, men hon känner att hon behöver en snäppet bättre för att använda i sitt företag. Hon körde till en datoraffär (ej kedja) ca 2,5 mil hemifrån och "beställde" en HP igår.
Skulle hämta den idag. Fick inte med sig datorn direkt för "något" (hon vet inte vad) skulle installeras på datorn först. De säger inget om att datorn kommer att vara klar först efter ett visst klockslag, och när hon kommer dit vid 11-tiden är datorn inte färdig. Hur lång tid tar det, undrar mamma. En timme, säger killen i affären, och mamma bekräftar att ca 12.15 kan hon hämta den. Hon kör och shoppar en stund för att fördriva tiden.
När hon kommer tillbaks efter ca en timme är datorn inte färdig, och killen i affären säger då att de har sagt att det skulle ta två timmar. Mamma säger självklart emot. Hon hade ju t.o.m. bekräftat klockslag innan hon gick. De ska sedan ringa när den är klar. Installationen skulle också kunna ta längre tid om det var mycket kunder i affären . De ringer på mammas mobil ca kl 15. Mamma svarar då inte för hon har väl gått och börjat tycka att det över huvudtaget kändes "skumt" alltihopa... Nu har hon bestämt sig för att inte köpa datorn, och att ringa imorgon och meddela affären detta. Det känns inte särskilt bra att bli illa behandlat när man ska lägga några tusenlappar på en dator .
Men VAD sysslar de med? Jag har köpt ca fem datorer i mitt liv och ALDRIG varit med om att inte få datorn med mig hem. Om den funnits i lager så har jag fått min låda, betalat och gått hem. VAD är det som skulle installeras? Önskar att hon frågat, för det hade varit intressant att veta. Någon av er kanske vet?