Sv: Inställda och flyttade tävlingar
Nä, något större intresse för FT är det ju inte i klubben längre och det är inte lätt att försöka driva den grenen när Tävlingskommittén till 75% består av Dressyr"muppar".
När det gäller banan så är jag inte heller 100% nöjd och skulle vilja göra mer men där kommer pengarna in igen. Där tycker man väl inte heller att en FT drar in tillräckligt med pengar gentemot kostnaderna, trots att vi hittills har gjort ett bra plusresultat på våra FT.
När jag fick höra uttalandet om att ryttarna "kräver" en ny bana så pratade jag med flera av ryttarna i CNC* och frågade dom vad dom ansåg, och jag fick bara samma respons som du ger, visst vill man ha lite nya hinder men bättre en tävling än ingen alls.
Så jag tror det är ett svepskäl.
Vi som bygger gör det mestadels på ideell basis och på våran fritid men jag skulle absolut inte säga nej vid ett erbjudande om att få bygga på heltid på avlönad basis och med en bra budget att jobba utifrån.
Några jag har pratat med har sagt att dom ska/skulle skicka "klagobrev" till klubben angående det hela.
Jag har inte hört att något sådant brev har kommit men det undviker dom säkert att säga till mig om så är fallet, trist nog.
Men alla ni som läser här är välkomna att göra detsamma, klaga så dom inser att dom har tagit ett felaktigt beslut.
Nu ser det tyvärr mörkt ut för detta år, jag har redan planerat och meddelat min semester till mitt jobb men man kan också göra lite omprioriteringar, men för 2007 så kan man ju alltid hoppas.
Botkyrka har trots allt en av Sveriges längsta fälttävlanstraditioner med tävlingar sedan i början av 70-talet.
Den tilltänkta banan för 2006 var "planerad och klar" för mig redan i Oktober och skulle erbjuda en liten ändring på bansträckningen och således lite "nya" hinder, där vattenhindret hade hoppats annorlunda mot föregående år.
Någon bana som är i relativt dåligt skick är hoppbanan och den är under "utredning" nu och ska förhoppningsvis åtgärdas när snön försvunnit, dräneringen funkar inte som den ska så banan blir vattensjuk.