Inställda och flyttade tävlingar

Sv: Inställda och flyttade tävlingar

Enligt hemsidan kommer Tranemo ha sina tävlingar. www.tranemoryttarna.com

Det ser ut som att det kanske blir första tävlingen för mig. Hade inte alls tänkt åka så långt, men alla tävlingar här nere som är före är inställda och Udden har tagit bort sin Lätt-klass :mad:
Någon mer som ska dit?

Uddens "banbyggare" räknar iaf med att snön ska vara borta till tävlingarna. Det brukar smälta undan bra där ute när det väl blir varmt, och nu hade det tydligen regnat en del där åxå.

Jag skall :) Förhoppningsvis med två hästar.

Då åker jag nog oxå eventuellt dit

Har dom bestämt om Kinda än? (tänkte anmäla mig men känns ju rätt onödigt om det ändå inte blir ngt)

_underbarn_ skrev:
Har dom bestämt om Kinda än? (tänkte anmäla mig men känns ju rätt onödigt om det ändå inte blir ngt)

vill oxå veta!!:bump:

Tror vi åker till Tranemo i vilket fall. Udden har ju bara nationell * och om kinda inte blir av känns det lite tufft att börja med det. Sedan är ju cupen i tranemo också.

är det inte jättelångt till Tranemo? eller är jag ute och cyklar som vanligt? :D

jag satsar iaf på Udden, älskar verkligen den tävlingsplatsen och terrängbanan och dessutom har vi ju viss anknytning dit :D, känns nästan som hemmaplan :)
har ändå inte tänkt starta finalen i cupen, för då tänker jag rida **, så då känns det inte som ngn mening att satsa speciellt på cupen.

Här är det inte speciellt mkt snö kvar nu. Regnet och värmen har tagit det mesta. Skall kolla ikväll om det är någon som vet hur det blir. Är lite virrig nu när allt samt hästar skall flyttas osv.

Jo det är väldigt långt till Tranemo. Skulle hemskt gärna åka till Udden, men det känns lite väl häftigt att starta säsongen med nationell * för min del. Jag vill gärna rida cupen eftersom jag inte har tänkt att rida ** på strömsholm, inte som det känns just nu iaf.

Mamma ringde GF och undrade hur det skulle bli i helgen eftersom vi inte fått något besked (egentligen). Då var det ju, såklart, någon annan som skulle skickat ut papper om att det var flyttat....
Fortfarande inte fått något.

Senast ändrad:

Murray skrev:
Mamma ringde GF och undrade hur det skulle bli i helgen eftersom vi inte fått något besked (egentligen). Då var det ju, såklart, någon annan som skulle skickat ut papper om att det var flyttat....
Fortfarande inte fått något.

:rofl: asså ursäkta om jag skrattar, men jag tycker att det är så himla löjligt. vuxna människor som inte ens kan skicka ett brev/ringa ett telefonsamtal :crazy:

Kinda verkar forfarande optimistiska, och det har börjat smälta med rekordfart här. :)
Förmodligen blir det nog många översvämningar osv. men vem f*n bryr sig, man kommer ju för tusan flera liter närmare tävlingssesongen för varje dag som går just nu...:banana:

Tranemo ligger några mil utanför Borås...:angel:

Murray skrev:
Tror vi åker till Tranemo i vilket fall. Udden har ju bara nationell * och om kinda inte blir av känns det lite tufft att börja med det. Sedan är ju cupen i tranemo också.

Fast jag tror inte att den * är svårare bara för att det är nationell?? Men Tranemo brukar ju oxå ha nationell status på sina tävlingar, eller skulle du rida lätt klass där:confused:

PrinceFair skrev:
är det inte jättelångt till Tranemo? eller är jag ute och cyklar som vanligt? :D

Jo för er som bor på "fel" sida Sverige är det nog längre till Tranemo än till Udden för ni åker väl bara E22 rätt ner?? Tranemo ligger ju mitt i landet så för dom som bor i mitten av Sverige och inte behöver åka längs kusterna är det närmre.

Tranemo har väl ganska lätta banor om jag förstår saken rätt?
De fick ju tex inte ha msv A för ponny längre för banan var för lätt, så nu är den en msv B.

wert skrev:
Fast jag tror inte att den * är svårare bara för att det är nationell?? Men Tranemo brukar ju oxå ha nationell status på sina tävlingar, eller skulle du rida lätt klass där:confused:
jag tror inte heller det. har inte märkt ngn större skillnad på reg. resp nat/elit enstjärnig som jag var på förra året iaf.

ja, till Udden är det ju "bara" drygt 40 mil tror jag. är betydligt längre till tranemo då

PrinceFair skrev:
Tranemo har väl ganska lätta banor om jag förstår saken rätt?
De fick ju tex inte ha msv A för ponny längre för banan var för lätt, så nu är den en msv B.

Dom gjorde ju om Msv A banan för häst till * för ett par år sedan oxå. Har inte varit där på jättelänge nu så jag vet inte hur banorna ser ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 880
Senast: Tofs
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 818
Senast: Trott
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 500
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 013
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2