Inställda och flyttade tävlingar

Sv: Inställda och flyttade tävlingar

Vad har ni för geografibetyg här egentligen?? Det är definitivt inte längre till Tranemo än till Udden, snarare ganska jämnt till Tranemos fördel och dessutom är det bättre väg iom att man åker E4 ända till Jönköping. Obs alla lantisar att jag menar från Stockholm nu. ;)

Fö håller jag med om att det inte är någon skillnad på om klassen är nat eller reg i fälttävlan, i hoppning kan det däremot vara det.

Från Södertälje (Scania och Scandic hotellt vid motorvägen) är det till:
Tranemo ca. 367km
Udden ca. 353 km
Då inga "exakta" uppgifter kunde fås via nätet så har jag fått "lyska" fram klubbarnas positioner på datorn.

Detta uträknat av ett transportplaneringsprogram som är ganska noggrant.
Min senaste utlandstrippvia jobbet var enligt mätarställningen på bilen på 5723km och enligt dataprogrammets uträkning 5718km så det är en felmarginal man kan leva med.

Till Tranemo är ju vägen helt ok förutom den sista biten när man svänger av från nissastigen.
E22:an från Norrköping till Kalmar var det ett tag sedan jag åkte, men det är mer kuperat, svängigt och fler utfarter på den vägen (och fler poliser), annars är vad jag minns den vägen ok, förutom vissa kortare partier som är jobbiga att köra.

vadå? :angel: sverige fick vi aldrig läsa. men jag är jättebra på att jämföra u-land och i-land och annat som man absolut inte har ngn nytta av i det verkliga (fälttävlans)livet :p
:rofl: har du nog rätt i nu när jag tittade på en karta. men det känns som att det skulle vara mkt längre till Tranemo

Det har jag ingen erfarenhet av men att det ibland kan "krylla" av trafikpoliser längs E22:an vet jag.
För några år sedan körde jag i 4 månader Södertälje - Oskarshamn och det var inte många dagar man inte såg en polisbil eller någon form av polisspärr.
Lasern gillade dom iaf att leka med då. Blev själv invinkad och fick muntlig tillsägelse pga en hastighetsöverträdelse på 3km/h. (då är dom inte så vidare givmilda).

PrinceFair skrev:
Tranemo har väl ganska lätta banor om jag förstår saken rätt?
De fick ju tex inte ha msv A för ponny längre för banan var för lätt, så nu är den en msv B.
Ja, den * var i alla fall förra året ganska lätt.
Ett par tekniska svårigheter men inte så stor.

Tasse skrev:
Från Södertälje (Scania och Scandic hotellt vid motorvägen) är det till:
Tranemo ca. 367km
Udden ca. 353 km
Då inga "exakta" uppgifter kunde fås via nätet så har jag fått "lyska" fram klubbarnas positioner på datorn.

Detta uträknat av ett transportplaneringsprogram som är ganska noggrant.
Min senaste utlandstrippvia jobbet var enligt mätarställningen på bilen på 5723km och enligt dataprogrammets uträkning 5718km så det är en felmarginal man kan leva med.

Till Tranemo är ju vägen helt ok förutom den sista biten när man svänger av från nissastigen.
E22:an från Norrköping till Kalmar var det ett tag sedan jag åkte, men det är mer kuperat, svängigt och fler utfarter på den vägen (och fler poliser), annars är vad jag minns den vägen ok, förutom vissa kortare partier som är jobbiga att köra.

Från Norrköping 22 mil till Udden och 24 mil till Tramemo.
Jag föredrar helt klart vägen till Udden.
Sista 5 milen till Tranemo är hemskt jobbiga, går knappt att köra 60 km/h.

Tasse skrev:
Det har jag ingen erfarenhet av men att det ibland kan "krylla" av trafikpoliser längs E22:an vet jag.
För några år sedan körde jag i 4 månader Södertälje - Oskarshamn och det var inte många dagar man inte såg en polisbil eller någon form av polisspärr.
Lasern gillade dom iaf att leka med då. Blev själv invinkad och fick muntlig tillsägelse pga en hastighetsöverträdelse på 3km/h. (då är dom inte så vidare givmilda).

Mmm, de brukar stå där 90km/h blir till 70!

Och såhar de ju sin läskiga bank:angel:

tranemos debutant tyckte jag dock var för svår förra året..

inte så kul att hoppa spets utan infångare eller alternativ på en 5-åring...:angel:

Jo det håller jag med om, av de tre debutanterna jag red förra året,var den klart svårast. Visade sig ju också på resultaten ,tror jag låg 20+ innan terrängen och slutade sen på placering.

Idag har vi fått ett brev från GF där det stod att "tyvärr har kommande träning blivit inställd"
Vilken är den kommande? Den som kommer i helgen, då är det lite sent dagen innan :rofl:
Står inget heller om vilken träning det skulle vara eller vilka det gäller.

Murray skrev:
Idag har vi fått ett brev från GF där det stod att "tyvärr har kommande träning blivit inställd"
Vilken är den kommande? Den som kommer i helgen, då är det lite sent dagen innan :rofl:
Står inget heller om vilken träning det skulle vara eller vilka det gäller.

:rofl: Så himla bra och tydligt alltså! Jag blir mer och mer imponerad av dem för varje dag som går! ;)

missar nog tyvärr Tranemo i år pga av praktik i skåne...:(

man kan ju inte begära att man ska få skjuts av värden till ens egna tävlingar...:crazy: men hoppas ändå på att få lite nya tips o idéer så att vi kan ta i gen det i vinslöv o resten av säsongen...:) :)

PrinceFair skrev:
:rofl: Så himla bra och tydligt alltså! Jag blir mer och mer imponerad av dem för varje dag som går! ;)

men det är lugnt :angel:
bara att vänja sig... blir inte bättre som YR
dottern fick ett mail där det stod att hon skulle sms:a var hon ville träna eftersom träningen var inställd då JJ ska till England.
Men vart ska man sms:a ? inget nummer + fel datum..
ja ja hon messade JJ

det löser sej :idea:

såg nyss att hermanstorp bara ska ha debutant för häst:(

i år kommer minst tre av de närmsta banorna i väst bara ha debutant..:cry:

Binsan skrev:
såg nyss att hermanstorp bara ska ha debutant för häst:(

i år kommer minst tre av de närmsta banorna i väst bara ha debutant..:cry:

Vaddå dom skall väl inte ens ha debutant för häst utan bara ponny :confused:

Murray skrev:
KL

Anm. tiden för Kinda går ut idag. Hur blir det egentligen?

Det undrar jag med. Jag är anmäld i alla fall och har fått bekräftat (igår) att jag var mycket välkommen. På inställningen känns det som att det blir av :banana:

lite off topic, men har du fått brevet om falkenbergsträningen nästa vecka, Murray?
jag fick ett idag iaf :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 880
Senast: Tofs
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 818
Senast: Trott
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 500
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 013
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Regntäcke
  • Guldfasanerna