Insider nästa vecka

Sv: Insider nästa vecka

Jodå de överlever nog även i farfars omhändertagande ;) Min tjockis har haft problem med fång, han fick det första gången för tre år sedan. Då svarade han bra på behandlingen och blev helt återställd. Men så i februari(!) fick han ett återfall med efterföljande hovbensrotation (om än inte så kraftig) på alla fyra. Så nu har han vilat sen dess och vi håller tummarna för att hovarna fortsätter att växa så bra som de hittills har gjort. Det är lite oroande att vara så långt hemmifrån och inte kunna hålla koll på läkningsprocessen :crazy: Det är bra att du pratar hästfötter med min far så att han lär sig, jag gör så gott jag kan i att lära honom lite :D

Jag är inne på fjärde året nu, men planerar att skriva exjobbet när jag ska till Alaska till sommarn. Så då blir det "bara" 5 år istf 5,5 :bump:

Oj.. nu har det blivit väldigt off topic här :o För att återgå till ämnet så har jag iaf lyckats få min Sverigeboende klasskompis till att spela in Insider åt mig :)
 
Sv: Insider nästa vecka

Bra att ha kompisar som kan hjälpa en. Låter spännande med Alaska:crazy: Ser en massa hundspann framför mig. Kanske finns annat där också?
Din far skrattade gott idag när jag nämnde att jag hittat dig på nätet.
En annan kollega hade hittat din hemsida med dina teckningar. Hon var döimpad!!
Nu ska jag kolla Veterinärerna på TV. Sen Time Out, sen Kalla Fakta om generalen som bar sig åt mot sin hustru, och sen Efterlyst och Insider. Jag får nog 4-kantiga ögon ikväll...
 
Sv: Insider nästa vecka

I Alaska finns uppåt hundra hundar och en studie om näringsfysiologi på hund så jag ska nog roa mig där :banana:
Kul att kollegan gillade mina teckningar, har dock inte haft möjlighet att uppdaterat sidan på rätt länge...
 
Sv: Insider nästa vecka

Allmänt!

Håller med Martha från den andra tråden. Programmet var slätstruket. Den kände programledaren var oengagerad och uppenbarligen dåligt påläst samt ställde inte dom självklara frågorna.
T ex- hur kan en SKK-höjdare stå som domare och bre ut sig över schäferns perfekta kropp, när alla kunde se missfostret? Varför pressades inte SKK-representanten på (bl a) den punkten, när han om och om igen påstod att dom jobbar för sunda och friska hundar?

Vore intressant med ett längre program där aveln av, och motiven för, dom defekta avarterna ifrågasätts på ett kunnigare sätt. Här fick inte veterinären komma till tals fullt ut, som det kändes.

LIA
 
Sv: Insider nästa vecka

Fast när det gäller din ras tycker jag det är lika illa med deras platta nos, som gör att de snarkar. En hund ska kunna andas utan problem tycker jag.

Men du, våra hundar kan andas.. Du får gärna komma & besöka oss:idea: ;)
 
Sv: Insider nästa vecka

Vet du, jag får krypa till korset (eller vad man säger). Jag har alltid varit förtjust i mops, men av ren princip har jag inte skaffat någon. Men nu har jag tingat en valp.
Så nu ska jag hålla tyst om platta nosar :D
Men får erkänna att jag är lite splittrad ;)
 
Sv: Insider nästa vecka

Nämen är du från vettet kvinna :eek:

Fast jag måste erkänna att jag skulle vilja ha en bostonterrier, men det var så mycket fel på dom så det blev inget.....:D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
971
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 532
Senast: fixi
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp