Sv: Insamling

Men vad är det som kommer att få honom att gå med på att sälja sin del direkt till er nu då han inte alls var intresserad av det innan, just det faktum att han inte kan göra annat eller vad?
Rätt som det är så kommer han att vilja behålla sin del nu och då blir det ju ett långdraget "lidande":eek:
Jag litar inte alls på såna där människor jag, folk ska säja direkt rakt ut vad de vill och tycker, inte gå en massa omvägar...:mad:

Vi kan nu påvisa allt vi gjort och betalat för. Vi kommer att ge förslag på ett bra pris på utlösen för att få slut på det här. Annars börjar vi räkna faktiska kostnader och då kanske det inget blir kvar. oops!

nilsa skrev:
Samäganderättslagen är sämre i vissa fall då en delägare kan begära offentlig auktion med tillhörande god man som skall förvalta godset. .

En god man skulle väl enbart tillsättas för att förvalta er delägares del (se till hans rätt ur ekonomisk synvinkel).....inte lägga beslag på hela hästen i praktiken !

Vad som är bäst ekonomiskt för er vet man ju egentligen inte (känslomässigt är en annan sak).

Tvivlar starkt på att er delägare skulle tjäna på att sälja sin del via en auktion.
Han kanske bara ville stressa upp er och det lyckades han ju med. Som sagt.....en mycket märklig historia, men man slutar aldrig förundras :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Ekonomiskt för vår del vore auktion att föredra. Det är inga priser på kallblod i den här unga ålder, som dessutom inte klarar premie till hösten. Vill vill inte utsätta hästen för detta bara. Då betalar vi hellre lite extra och han slipper detta stressmoment. Viktigt att komma ihåg också är att kolla upp hemförsäkringen man har. Det finns ju bolag tydligen som har rättshjälp vid tvister. Vilka vet jag inte men det hade ju varit toppen i vårt fall att kunna anlita proffsig hjälp. I vårt fall skulle faktiskt den gode mannen förvalta hästen till oss allihop! Vi skulle oxå få vara med och betala honom och även alla kostnader för auktionen. Fast vi inte vill ha någon av delarna. Det är tydligen så samäganderättslagen är.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London