N

nilsa

Någon av er som vet hur man skulle kunna starta en insamling av några kronor för att kunna rädda kvar sin häst som man ev håller på att mista genom auktion? Kanske behöver man jurist hjälp oxå. Dyrt som bara den. Vi vet inte riktigt hur vi skall hantera det här. Inte är man miljonär heller. Sköter i dagsläget alla papper själv och det är då inte proffsigt kan jag lova. :crazy:

Sv: Insamling

nilsa skrev:
Någon av er som vet hur man skulle kunna starta en insamling av några kronor för att kunna rädda kvar sin häst som man ev håller på att mista genom auktion? Kanske behöver man jurist hjälp oxå. Dyrt som bara den. Vi vet inte riktigt hur vi skall hantera det här. Inte är man miljonär heller. Sköter i dagsläget alla papper själv och det är då inte proffsigt kan jag lova. :crazy:

Testa att fråga på hästverksamhet? :confused:

Men jag tror att det kan bli svårt för dig att samla ihop pengar till att DU ska köpa häst vilket det ju i grund och botten handlar om.

Vadå hästverksamhet? Nej, det är inte för att jag skall köpa häst utan för att kunna rädda kvar vår 2-åring på gården istället för att han skall säljas på auktion. Som du såg i inlägget så skrev jag om jurist hjälp som kostar skjortan. Fick jag tag på en jurist som inte tog 1500 kr i timmen + moms så vore jag lika hjälpt av det. Vi har en en delägare som vill få sin del såld på auktion och vi vill hellre lösa detta utan auktion om det går.

Vill säga att det var en tjej från buke som hade förslag på det här. Man blir ju lite desperat när ens häst är på väg att gå en ur händerna och man inget kan göra. Det blir att man greppar halmstrå till slut.

Men kan du förklara hur detta funkar för mig, kan han sälja hela hästen trots att han bara äger 1/3???:confused:
Och vad säjer STC jurister om saken då?

Kan du inte höra på någon bank om juristhjälp. På min bank har de en jurist som kan vara behjälplig med rådgivning.
Har en bekant som är insatt i liknande frågor och ansvarig över ett häst konsortium. Ska maila henne och höra vad hon tror.

Ja, vill du maila och fråga är du jätte snäll. Juristen på STC har vi pratat med och han tycker det här är konstigt. Dock är samäganderättslagen utformad så här om jag fattat rätt. Det som jag läser om den lagen så skall det ju vara någon form av konflikt parter emellan. Det har det ju aldrig varit tal om från vår sida. Vi visste ju inte att delägaren vill gå ur hästen en gång?! :(

I Ridsport finns det jurist-annonser, jag har för mig att en del har ett första gratis-samtal.

Jag skall åka och köpa den tidningen. Skall även kolla med min bank. Tack för alla tips! Tänk, det står still i skallen när det är som det är. Orkar inte komma på något bra själv. Tack för att ni hjälper till!! Känns toppen!

Nä men jag kan inte för mitt liv förstå hur han ska kunna tvinga er att sälja er del i hästen. Jag kan förstå om nån värderade hästen och ni blev tvungen att köpa hans del av hästens men inte att hela hästen ska säljas på auktion pga att han vill det:confused:
Men kunde inte han på STC hjälpa er då?

Hej! Hittar inte den första tråden, visst hade du en länk till din hemsida där?

Wahlman, juristen på STC skall vara opartisk. Är det konflikter så får man skaffa egen jurist. Han har alltså inga möjligheter att företräda en person.

nilsa skrev:
Tänk, det står still i skallen när det är som det är. Orkar inte komma på något bra själv.

Kallas stress o panik, helt naturligt i ditt fall... Försök ta det lugnt och tänk sakligt.. (Inget kommer att hända just idag!!) Lättare sagt än gjort men det går!!:banana:

Skall försöka ta´t lugnt. Det känns bättre på en enda gång bara man får någon att ventilera med. Det är ju som att vara i en tunnel och man finner ingen sido dörr. Allt är bara svart.

Sissan skrev:
Nä just det ja.... Får han inte gå in och medla då?
Vet inte hur han kan tänka sig. Men då borde han väl kunna sagt det då när jag prata med honom förra veckan? lr?

Beror väl på hur du framförde saken och vad du frågade om det??
Ja det är bara en chansning från min sida men jag har för mig att jag vet om folk som använt sig av STC jurist i hästägarproblem på nåt sånt sätt...

Jag kommer inte ihåg hur jag uttryckte mig men jag frågade säkert inte rakt ut om han ville eller inte. Kanske skulle ringa honom igen?! Det gör jag på en gång föresten! :idea:

Gör det så får vi veta vad man har för nytta av den juristen när det kniper....:cool:

Han var på tjänste resa och åter imorgon. Jag meddelar hur vi får hjälp av honom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 763
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London