Inredningstråden!

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är till våran "lilla" toa, som inte används i närheten av lika mycket som den andra, så jag tror att det kommer gå bra. Har dessutom en liknande variant på den andra toan inser jag, inget att "riva av" på. Men vårat toapapper är nog extremt lätt att riva av ändå tror jag. :D
Ha den någonstans så att man kan byta rulle med båda händerna medan man sitter på toaletten! :cautious:
Mvh bitter med hållare som kräver båda händerna för att byta alldeles intill toaletten och därmed omöjligt att trä på toalettrullen medan man sitter där :rage::arghh:

Vill bara få visa en favorithörna i mitt lilla torp.... :love:
20190801_192442.webp

Visst är det Rustas tapet? Den har jag kikat lite på men är som vanligt ambivalent vad gäller väggar. Är hela rummet tapetserat med samma tapet? Rummet borde upplevas som något mörkare men samtidigt mer ombonat med dessa?
Ja, det är Rustas tapet. Jag har den som ett "fondhörn", och resten av rummet är målat i en ljus ton (mycket, mycket svagt aprikos, skulle jag vilja säga). Jag ÄLSKAR tapeten, men tror att den är bäst som fondvägg..... :)

Ja, det är Rustas tapet. Jag har den som ett "fondhörn", och resten av rummet är målat i en ljus ton (mycket, mycket svagt aprikos, skulle jag vilja säga). Jag ÄLSKAR tapeten, men tror att den är bäst som fondvägg..... :)
Den tapeten är SÅ fin! Jag har sex rullar som jag köpte bara för att... Nån gång kommer det att dyka upp lämplig/a vägg/väggar att sätta den på.

Älskar fönstret :love:. Flyttade precis från en lägenhet med liknande fönster och stora breda fönsterbräden. Saknar dem redan.

Tack! Det är typ 2 meter högt! Ngn idiot hade dock bytt innerfönster så jag har låtit en finsnickare spröjsa insidan och har satt på spanjoletter i original-stil. Huset är k-märkt så på utsidan är det originalfönster med spröjs.

Tack! Det är typ 2 meter högt! Ngn idiot hade dock bytt innerfönster så jag har låtit en finsnickare spröjsa insidan och har satt på spanjoletter i original-stil. Huset är k-märkt så på utsidan är det originalfönster med spröjs.
Wow! Imponerande. Syns inte på bilden att innerfönstret är bytt så finsnickaren har gjort ett bra jobb.

Wow! Imponerande. Syns inte på bilden att innerfönstret är bytt så finsnickaren har gjort ett bra jobb.

Ja han är ett geni typ, han är en sån som gillar lite udda uppdrag och konstiga utmaningar! Han har också hjälpt mig med stuckatur och knäppa mönsterpassnings-grejer.
Spanjoletterna köpte jag på butiken Sekelskifte, de är replikor av beslag som hittades efter rivningen av Klara-kvarteren :)

Senast ändrad av en moderator:
Gamla linoleumgolv anser jag att man ska vara rädd om. De är praktiska och går sällan att ersätta. Jag gillar verkligen din stil i din lägenhet. Hemma hos mig skulle det inte fungera.

Detta har dock sett bättre tider! Har lite skador osv. Älskar dock det schackrutiga så det kommer jag behålla :)

Tack! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 945
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 839
Senast: BernT
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
474
Senast: tott
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset