Alltså, hur inreder man en hall?!
Vår hall känns hopplös. Vi har en fantastisk garderob där, enormt stor. Men vi är lata och hänger nu jackor osv på de fruktansvärt fula väggkrokarna som fanns vid inflytt. De är dessutom på låg höjd, så de borrade hålen går inte direkt att använda till något annat heller. Jag hänger även hundkoppel på den kroken och där hänger också skohornet.
Jag har hatat väggkrokarna sen första gång jag såg dem och vill bara riva ner dem. Men. Hur ska vi göra med allt?
Vi har dessutom lite för lite skoförvaring (pga trådbackar i garderoben får de inte plats där).
184cm upp sitter elskåpet. Mellan ytterdörr och elskåp är det 80cm, men totalt blir det typ 125cm vägg under elskåpet, så man skulle tex kunna ha en rejält bred bänk att sitta på.
Först funderade jag på en sån här, för då skulle man kunna sätta krokar på kortsidan och hänga en hundhandduk (till blöta tassar) och även ett skohorn på kortsidan:
Sedan hittade jag den här, som är mycket snyggare, men lägre...
Och så var det ju det där med krokar... Ska man fortsätta ha några krokar? Det går ju att ta typ en planka och sätta fast egna krokar osv, anpassa efter hur hålen på nuvarande krokelände är. Samtidigt gillar jag tanken på att ha så att kläderna kan hänga på galge, framförallt när det är blött ute, och då behöver man ha en stång, men går det ens att få in på ett bra sätt? Med tanke på bärande betongvägg är jag högst skeptisk till att vi kan få till bra borrning där...